اجتماعی 22:12 - 12 بهمن 1393
گرگان - ایرنا - به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی، نمایشگاه آثار عکاسی با عنوان انقلاب 57 گرگان در نگارخانه سوره حوزه هنری استان گلستان از 12 بهمن به مدت دوهفته گشایش یافت.

به گزارش ایرنا در این نمایشگاه جلوه های ماندگاری از مبارزات مردم گرگان با هنرمندی تعدادی از عکاسان منطقه به نام های محسن حاتم نژاد، سیدضیاء سیدین، محمداسماعیل شهیدی، ایرج قوشچی، رحمت اله ابومشتاقی، کاظم طلیعی و علی ابراهیمی به نمایش درآمده است.



در آثار ارائه شده در این نمایشگاه سه عنصر اساسی انقلاب اسلامی شامل دین، مردم و رهبری مشهود است و همبستگی مردم، حضور علما، اتحاد ارتش با ملت، پیروی از امام خمینی (ره) و حضور بانوان به چشم می خورد.



این نمایشگاه همه روزه از ساعت 8 صبح الی 19 عصر برای بازدید علاقه مندان دار است.







*** ادامه ساخت فاز سوم آزمایشگاه مرجع استاندارد گلستان



معاون توسعه مدیریت و امور حقوقی اداره کل استاندارد گلستان از شروع اجرای فاز سوم مجتمع اداری - آزمایشگاهی استاندارد گلستان خبر داد.



علیرضا اسماعیلی اظهار کرد: سال گذشته مبلغ هفت میلیارد و 200 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی برای احداث اختصاص داده شد که با صرف این اعتبار عملیات دیوارکشی داخلی و خارجی طبقات و محوطه، اجرای تأسیسات مکانیکی، برق و موزائیک فرش پشت بام اجرا شد.



به گفته وی در سال جاری نیز با تخصیص اعتباری بالغ بر 17 میلیارد ریال، ساخت این پروژه ادامه یافته است.







*** واریز 30 میلیارد ریال کمک معیشت مددجویان کمیته امداد گلستان







مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: مبلغ 30 میلیارد ریال کمک معیشت برای 50 هزار خانواده تحت حمایت این نهاد در آذر ماه پرداخت شد.



ابراهیم باغبانی افزود: کمیته امداد برای کمک به مددجویان علاوه بر واریز کمک معیشت به صورت ماهانه کمک هایی همچون بسته های فرهنگی، تسهیلات اشتغالزایی، وام کارگشایی، درمان، کمک هزینه تحصیلی، کمک هزینه جهیزیه و هدیه ازدواج به پسران و ... برای مددجویان دارد.



وی اضافه کرد: این نهاد در سال جاری تاکنون 270 میلیارد ریال کمک معیشت برای 50 هزار خانواده تحت حمایت شامل خانواده های ایتام، زنان سرپرست خانوار، زنان مطلقه، زنان دارای سرپرست زندانی، مددجویان طرح شهید رجایی و دیگر مددجویان نیازمند و... واریز کرده است.







*** برگزاری کارگاه آموزشی تازه های هپاتیت بی و سی در گلستان



کارگاه آموزشی دو روزه تازه های هپاتیت بی و سی با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی، انتقال خون گلستان، شبکه هپاتیت ایران و مرکز تحقیقات گوارشی و کبد دانشگاه بقیه ا.. در دانشگاه علوم پزشکی فلسفی گرگان برگزار شد.



در این کارگاه 150 نفر از متخصصان رشته های گوارش، کبد بالغین و اطفال و متخصصان داخلی، جراحی عمومی، عفونی، زنان و زایمان، کودکان، پاتولوژیست ها، علوم آزمایشگاهی و پزشکان عمومی از دانشگاه های استان و همچنین مدیرکل، پزشکان، پرستاران، علوم آزمایشگاهی انتقال خون گلستان حضور داشتند.



در این کارگاه آموزش های لازم درباره اپیدمیولوژی هپاتیت های مزمن HBV و HCV ، تظاهرات بالینی و سیر هپاتیت مزمن B در مبحث انتقال خون، تشخیص و غربالگری هپاتیت مزمن B در خون های اهدایی، هیستوپاتولوژی هپاتیت های مزمن B و C ، درمان هپاتیت، پیشگیری از هپاتیت، هپاتیت مزمن و حاملگی، عفونت های همزمان هپاتیت، تظاهرات بالینی، انتخاب بیمار برای درمان هپاتیت C چه کسی و چگونه، رژیم درمانی، فیبرواسکن روش تشخیص جدید بررسی فیبروز کبدی، درمان جدید هپاتیت، درمان هپایت C در بیماران تالاسمی، هموفیلی و همودیالیزی ارایه شد.







*** آمار ثبت واقعه ولادت و وفات در 9 ماه نخست امسال



سرپرست اداره کل ثبت احوال گلستان گفت: در 9 ماه نخست امسال تعداد 31 هزار و 526 واقعه ولادت و هفت هزار و 624 فوت در استان ثبت شده است.



علی عادلی با اشاره به رشد 1.1 درصدی آمار ولادت نسبت به مدت مشابه در استان افزود: بیشترین آمار ولادت ثبت شده مربوط به گنبدکاووس به میزان شش هزار و 609 نفر و کمترین آمار ثبت شده در شهرستان بندرگز به میزان 526 نوزاد است.



سرپرست اداره کل ثبت احوال گلستان همچنین با اشاره به آمار ازدواج گفت: تعداد 14 هزار و 746 ازدواج و دو هزار و 515 طلاق در استان به ثبت رسیده که در این آمار میانگین سن ازدواج در مردان 26.7 و در زنان 22.6 سال است.



وی افزود: بیشترین میانگین سن ازدواج مردان مربوط به شهرستان کردکوی با 29 سال و کمترین آن مربوط به گالیکش 25.1 است.



وی ادامه داد: در مورد زنان بیشترین میانگین سن ازدواج مربوط به شهرستان گرگان با 23.9 سال و کمترین آن مربوط به گالیکش 21.3 است.







*** انتشار کتابچه طلاق، پایان؟ یا نقطه سر خط؟



سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان اعلام کرد: از سری آموزش های شهروندی که توسط معاونت فرهنگی سازمان انجام شده و می شود، انتشار کتابچه 'طلاق؛ پایان یا نقطه سرخط' است.



در این کتاب مباحث زیر مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته است: آسیب شناسی خانواده؛ دخالت دیگران؛ مسائل اقتصادی و مالی؛ موانع فرهنگی و طبقاتی؛ انتقام گیری و بهانه جویی زوجین از یکدیگر؛ طلاق های عاطفی وعلل آن؛ توصیه هایی برای پیشگیری ازطلاق و پس لرزه های طلاق.



این کتابچه با تیراژ دو هزار نسخه چاپ و دراختیار شهروندان قرارگرفته است.







*** توقیف آرد تعدادی از نانوایی ها در گلستان



مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان اعلام کرد: در بازرسی از تعدادی نانوایی در قالب گشت شعبه سیار اداره کل، آرد تعدادی نانوایی توقیف شد.



حسین حسن پور اظهار کرد: در این گشت مشترک از تعدادی نانوایی بازدید شد که تعدادی از آنان که از آرد یکی از کارخانجات استان استفاده می کردند بوی نامطبوع و خرابی آرد داشت که با دستور شعبه سیار، نانوایی ها مکلف شدند از آرد مشکوک تا زمان انجام آزمایشات لازم استفاده نکنند.



وی رعایت نکردن وزن چانه، کیفیت پایین نان، بهداشت ضعیف، نصب نشدن تابلو یا پارچه مبنی بر دولتی یا آزادپز بودن نانوایی را از جمله تخلفات مهم در این حوزه برشمرد و افزود: برخی نانوایان قیمت مصوب را رعایت نمی‌کنند و یا نان بی‌کیفیت به مشتری عرضه می‌کنند که تخلف محسوب می‌شود.



وی با تأکید بر اینکه کیفیت پایین نان به هیچ عنوان مورد پذیرش نیست، ابراز داشت: قانون در این راستا اعمال می‌شود و اگر اجحافی در این زمینه صورت بگیرد، قطعا برابر قوانین و ضوابط برخورد خواهیم کرد.







7479/602/2729

انتهای پیام /*


5753521
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حسینی گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بخشدار کن از حضور ۸ هزار گردشگر در جشنواره گیلاس خبر داد و گفت: رشد ۵۰درصدی گردشگر را در سومین جشنواره گیلاس روستا‌های سنگان چهارگانه شاهد بودیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه گفت: دستگیری صد‌ها دانشجو و استاد معترض به جنایات اسرائیل، نشان دهنده سهیم بودن آمریکا در نسل‌کشی صهیونیست‌ها است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی کل کشور گفت: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد، بعضی از خاکریز‌ها چه حفظ آن و چه از دست دادن آن تعیین کننده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با اهتمام به اجرایی کردن اسناد بالادستی و برنامه ریزی در راستای تحقق اهداف سند تحول قضایی طرح دعاوی در دیوان عدالت اداری کاهش ۲.۹۳ درصدی داشته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیری با اشاره به مردمی بودن نهاد شورای عالی استان‌ها گفت: اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» به مناسبت هفته سلامت در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) تهران از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.  
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهرداری منطقه ۷ تهران اعلام کرد که قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی اجتناب ناپذیر بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» اجتماع صادقیون در روز شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام در میدان صادقیه برگزار می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است