اجتماعی 13:58 - 08 مهر 1399
مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران:
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران بر عزم این سازمان برای جلوگیری از اخذ پایان کار برای ساختمان های ناایمن تاکید کرد.

عزم سازمان آتش نشانی برای جلوگیری از اخذ پایان کار برای ساختمان های ناایمن

به گزارش ایسنا، داوری در آئین گرامیداشت روز آتش نشان که در محل شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد ضمن تبریک روز آتش نشان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان گفت: امروز آتش نشانی سرمایه بزرگی در اختیار دارد و این سرمایه اعتماد مردم است. بی تردید این اعتماد بزرگترین سرمایه ای است که یک سازمان می تواند به دست آورد و باید خود را برای ارتقای این اعتماد به روز کند.

وی افزود: برای حفظ این سرمایه همه باید در سازمان آتش نشانی تلاش کنیم. این تلاش ظرف یک سال گذشته در حوزه های مختلف مد نظر قرار گرفته، همه آتش نشان ها تلاش کردند به شکلی که در یک سال گذشته بیش از ۷۱ هزار ماموریت توسط این سازمان انجام شده که ۲۵ درصد یعنی معادل ۲۷ هزار مورد مربوط به آتش سوزی ها و ۶۵۰۰ مورد نیز مربوط به آتش سوزی ساختمان ها بوده، به این ترتیب همه برای ارتقای توان عملیاتی سازمان تلاش کردند.

وی ادامه داد: امروز تجهیزات خوبی برای سازمان آتش نشانی تهیه شده که یا در حال ورود به سازمان است و یا امروز در سازمان به کار گرفته شدند. با وجود شرایط سخت تحریم ها تلاش ها همچنان ادامه دارد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع آموزش آتش نشانان اشاره کرد و افزود: یکی از اهداف اصلی سازمان اجرای آموزش های نیروهای این سازمان است که به طور جد در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم امسال نیز ادامه پیدا کند. همچنین تمرین هایی که به افزایش توان عملیاتی آتش نشانان کمک می کند نیز در دستور کار قرار دارد.

داوری تاکید کرد: موضوع ایمنی شهر و ایجاد شهر تاب آور که موجب افزایش احساس ایمنی و آرامش در شهروندان آن می شود به ویژه در حوزه آتش سوزی های بزرگ امروز خوشبختانه تغییر کرده اما باید به این مورد توجه جدی داشته باشیم و شورای شهر تهران مصوبات خوبی در حوزه ایمنی داشته است

وی ادامه داد: خلاهایی وجود دارد که نیاز است سایر سازمان ها نیز ورود جدی داشته باشند اما مهمتر از همه اینها مشارکت و همکاری شهروندان است که اگر نباشد نمی توانیم راه را با سرعت مناسب طی کنیم. قوانین نیز باید به کمک ما بیایند تا در راستای ارتقای توان عملیاتی با عزمی جدی حرکت کنیم.

وی افزود: امروز نگاه سازمان تنها به توسعه ایستگاه ها و تجهیزات نیست. تمام ساختمان های جدید الاحداث شهر امروز شامل مقررات ایمنی می شوند و سرعت بازدید از این ساختمان ها افزایش پیدا کرده، البته در این مسیر مشکلاتی نیز وجود دارد اما اراده سازمان این است که اجازه ندهد هیچ ساختمان ناایمنی در شهر پایان کار بگیرد.

داوری با اشاره به اینکه همه تلاش ها در سازمان آتش نشانی برای مقابله را بیماری کرونا انجام شده است، گفت: در شرایط سختی بیماری کووید ۱۹ همه آتش نشان ها حتی در دوره تعطیلات فروردین ماه نیز در خیابان ها حضور داشتند و تمام تلاش خود را بکار گرفتند. در این راستا تجهیزات ابتکاری به همت کارشناسان سازمان ساخته شد و مورد توجه مردم و حتی دنیا قرار گرفت. آتش نشانان احساس تعهد خود به مردم را همیشه داشتند اما توان مقابله با حوادث جایگاهی دارد و به موارد دیگری نیز با هدف پیشگیری باید توجه ویژه داشته باشیم.

به گزارش ایسنا در این مراسم که با حضور محسن هاشمی رفسنجانی ریاست شورای شهر تهران، مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران، احمد مسجدجامعی و نماینده پست برگزارشد از تمبر یادبود هفتم مهر ماه روز آتش نشان رونمایی شد.

انتهای پیام


10740119
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حسینی گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بخشدار کن از حضور ۸ هزار گردشگر در جشنواره گیلاس خبر داد و گفت: رشد ۵۰درصدی گردشگر را در سومین جشنواره گیلاس روستا‌های سنگان چهارگانه شاهد بودیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه گفت: دستگیری صد‌ها دانشجو و استاد معترض به جنایات اسرائیل، نشان دهنده سهیم بودن آمریکا در نسل‌کشی صهیونیست‌ها است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی کل کشور گفت: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد، بعضی از خاکریز‌ها چه حفظ آن و چه از دست دادن آن تعیین کننده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با اهتمام به اجرایی کردن اسناد بالادستی و برنامه ریزی در راستای تحقق اهداف سند تحول قضایی طرح دعاوی در دیوان عدالت اداری کاهش ۲.۹۳ درصدی داشته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیری با اشاره به مردمی بودن نهاد شورای عالی استان‌ها گفت: اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» به مناسبت هفته سلامت در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) تهران از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.  
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهرداری منطقه ۷ تهران اعلام کرد که قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی اجتناب ناپذیر بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» اجتماع صادقیون در روز شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام در میدان صادقیه برگزار می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است