استانی 19:32 - 28 دی 1398
ایسنا/قم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: متأسفانه برخی دور زدن سازمان محیط زیست را یک موفقیت برای خود می دانند و می گویند با این کار توانستیم یک طرح عمرانی یا صنعتی را به سرانجام برسانیم.

انتقاد معاون عمرانی استانداری قم از دور زدن محیط زیست

محسن بهشتی عصر شنبه 28 دی ماه در جلسه مدیریت زیست بومی تالابها و گرد و غبار استان قم با ذکر این مطلب که افراد معدودی مؤلفه ها و ملاحظات زیست محیطی را رعایت نمی کنند، اما آلودگی آن برای همگان است و در آینده نیز هیچ کدام از مسببان این آلودگی ها پاسخگو نیستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: متأسفانه برخی دور زدن سازمان محیط زیست را یک موفقیت برای خود می دانند و می گویند با این کار توانستیم یک طرح عمرانی یا صنعتی را به سرانجام برسانیم.

وی افزود: با توجه به تصویب قانون حفاظت، احیاء و مدیریت تالاب های کشور، باید از تمامی ظرفیت‌های حقوقی و قانونی برای مقابله با آلودگی های زیست محیطی بهره ببریم.

وی تصریح کرد: حفاظت از محیط زیست یک مطالبه عمومی است و قوانین و ضوابط زیست محیطی باید در همه امور لحاظ شود. البته کارشناسان مرتبط باید راهکارهای لازم برای دستیابی به رونق اقتصادی و جذب سرمایه گذاری ضمن رعایت بایدها و نبایدهای زیست محیطی را نیز ارائه کرده و اینطور نباشد که فقط موانع و ممنوعیت ها بیان شود.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت شکننده و حساس دریاچه نمک، برگزاری دومین همایش ملی دریاچه نمک در استان قم، برای بررسی همه ابعاد و جوانب مرتبط با این تالاب، با توجه به شرایط و تصویب قوانین جدید مؤثر است.

بهشتی بیان کرد:  برگزاری این همایش می تواند موضوعاتی همچون راه دسترسی به دریاچه نمک و ظرفیت های گردشگری و معدنی این تالاب را مورد بحث و بررسی قرار داده و در پایان اگر به این نتیجه رسیدیم که تخریب و آسیب های زیست محیطی آن بیشتر از منافع اقتصادیش است، آن را به صراحت بیان کنیم.

وی از عدم توجه مدیران و دستگاههای اجرایی به سند آمایش استان قم انتقاد کرد و گفت: در سند آمایش راهکارهای علمی و عملیاتی مناسبی بر اساس شرایط اقلیمی و جغرافیایی استان برای برطرف کردن موانع و مشکلات پیش رو وجود دارد و ما برای تصمیم گیری ها در حوزه های گوناگون باید اسناد بالادستی را مورد توجه قرار دهیم.


10350864
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است