استانی 09:25 - 17 خرداد 1399

وجود ۲۳۵ هزار هکتار سطح زیر کشت دیم در اردبیل

خلیل نیکشاد در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن پیش بینی برداشت ۵۸۰ هزار تن گندم در سال جاری در استان اردبیل عنوان کرد: از این رقم ۴۴۰ هزار تن خرید تضمینی به قیمت ۲۵۰۰ تومان توسط دولت انجام خواهد شد.

وی ضمن قدردانی از کشاورزان زحمتکش در تأمین مناسب گندم، افزود: ۲۳۵ هزار هکتار سطح زیر کشت دیم و ۵۲ هزار هکتار نیز سطح زیر کشت آبی را در استان داریم و در زمینه تأمین گندم کمبودی نداریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل با بیان این‌که در شهرستان پارس‌آباد برداشت بیش از سه هزار و ۵۰۰ هکتار محصول کلزا آغاز شده، اظهار کرد: کلزا جزو دانه‌های روغنی و باارزش است که افزایش تولید این محصول به خود کفایی کشور در تأمین روغن مورد نیاز کمک شایانی خواهد کرد.

افزایش کشت کلزا در سال‌های اخیر

نیکشاد از روند رو به رشد کشت کلزا در شهرهای شمالی و جنوبی استان طی سال‌های اخیر خبر داد و تصریح کرد: در مزارع پارس‌آباد بیش از هفت هزار و ۲۰۰ تن محصول کلزا برداشت خواهد شد و در سایر شهرهای شمالی پشی بینی می‌شود در مجموع بیش از ۱۵ هزار تن محصول کلزا در استان برداشت شود.

وی افزود: تا اواسط تیرماه سال جاری برداشت محصول کلزا در مناطق شمالی استان ادامه داشته و در تابستان نیز برداشت محصول کلزا از مزارع جنوب استان آغاز خواهد شد.

کمبود صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی در اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل ضمن گلایه‌مندی از نبود صنایع فرآوری به ویژه روغن‌کشی در استان اردبیل، اظهار کرد: متأسفانه دچار کمبود صنایع تبدیلی و فرآوری در بحث محصولات کشاورزی خصوصاً دانه‌های روغنی هستیم و در این خصوص جایگاه مناسب و شایسته استان اردبیل را نداریم و در تلاشیم که در آینده‌ای نزدیک در این بخش مهم به رتبه‌های مناسب و ممتاز ارتقا یابیم.

نیکشاد در پایان با بیان ریسک پذیر بودن صنعت کشاورزی و لزوم توجه خاص به مسئله بیمه به خبرنگار مهر گفت: در مورد میزان بیمه زراعتی ۵۰ هزار هکتار سطح بیمه زراعتی در سال ۹۶ داشتیم که این رقم در سال ۹۷ به ۱۵۳ هزار هکتار افزایش یافت و در حال حاضر با رشد چشمگیر این رقم به ۲۲۰ هزار هکتار سطح بیمه زراعتی رسیده است.


10561540
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است