سیاسی 23:50 - 04 آذر 1393
استاندار قزوین:
قزوین-ایرنا- استاندار قزوین از این استان به عنوان یکی از معدود استان های کشور که بدون سد می باشد یاد کرد و گفت: این مهم ضرورت ساخت سد نهب که روند احداث ان از مصادیق بارز مدیریت جهادی است را روشن می سازد.

به گزارش روابط عمومی استانداری قزوین که سه شنبه به ایرنا نمابر شده است، 'مرتضی روزبه' در حاشیه بازدید از روند احداث سد مخزنی نهب افزود: قزوین در حالی فاقد سد است که از دشت بی نظیری برخوردار می باشد و مقام معظم رهبری در سفر خود به قزوین به هیات دولت وقت تاکید داشته اند که به موضوع آب قزوین به عنوان یک موضوع اولویت دار ملی نگاه شود.



وی در ادامه با اشاره به ساخت سد نهب از سال جاری با پیمانکار جدید، افزود: امیدواریم روند اجرای این سد با سرعت و جدیت و بدون وقفه پیش برود تا بهره برداری از آن براساس برنامه زمان بندی صورت بگیرد.



استاندار قزوین تصریح کرد: نسبت به پیمانکار این طرح درخصوص اجرای فنی پروژه و تامین منابع مالی آن اطمینان داریم.



وی با تاکید بر اینکه شبکه انتقال آب به موازات احداث سد باید پیش برود، اظهار کرد: خطوط انتقال آب به مزارع و اراضی پایین دست موضوع بسیار مهمی است که باید به موازات احداث سد پیش برود و در این خصوص روشی که بهتر و علمی تر است باید به اجرا دربیاید.



استاندار قزوین همچنین گفت: به منابع آب باید به طور علمی و عاقلانه برخورد کرد چرا که هر قطره آن باید برای ما مهم باشد بنابراین در اجرای طرح انتقال کانال این پروژه باید از روشی استفاده کرد که درصد پرت و تبخیر را به حداقل برساند و ایمنی طرح نیز افزایش یابد .



وی ادامه داد: در آینده نزدیک آب به چالش و بحران اصلی مناطق تبدیل خواهد شد بنابراین باید با پیش بینی و چاره اندیشی طرح ها ی مرتبط به این حوزه را باید به طور علمی اجرا و مدیریت کرد.



استاندار قزوین با بیان اینکه باید درخصوص تامین منابع مالی اجرای این طرح در سالهای آتی برنامه ریزی کرد، افزود: شرکت آب منطقه ای و پیمانکار این طرح از همه ظرفیت ها باید استفاده کنند تا به هیچ وجه این پروژه تعطیل نشود چراکه هنر مدیریتی در این است که در شرایط سخت به گونه ای رفتار و تصمیم گرفت که ساخت این پروژه متوقف نشود.



مدیرعامل شرکت آب منطقه ای نیز در این بازدید با ارایه گزارشی از روند احداث این سد، گفت: حجم سد مخزنی نهب 120 میلیون متر مکعب می باشد و می تواند 36 هزار هکتار از اراضی کشاورزی پایین دست خود را تحت پوشش قرار می دهد.



'حمید قزوینی' اظهار کرد: قرار است براساس برنامه زمان بندی کار احداث این سد ظرف 30 ماهه به اتمام برسد.



وی در پایان یادآور شد: درصد پیشرفت فیزیکی طرح درحال حاضر 5/34 درصد می باشد و در اوایل سال 96 به مرحله اتمام و بهره برداری خواهد رسید.



شبکه آبیاری و زهکشی سد مخزنی نهب در فاصله 55 کیلومتری شهر قزوین و در فاصله 35 کیلومتری شهر تاکستان در حال احداث است.



7392/ 614

انتهای پیام /*


5271638
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه‌های امروز به موضوعاتی نظیر سرکوب دانشجویان و اساتید دانشگاه در آمریکا به دلیل حمایت از مردم فلسطین پرداخته‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش به شکست راهبردهای دشمنان در برابر جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر خواهیم پرداخت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در حاشیه اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع قزاقستان دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بیانیه‌ای خواستار حمایت جهانی دانشجویان، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و علمی جهان از جنبش دانشجویان آمریکایی شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع ایران و روسیه آخرین وضعیت تحولات منطقه و روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع ایران و روسیه آخرین وضعیت تحولات منطقه و روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» خضریان گفت: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تدوین کردیم که پس از تصویب در مجلس، برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: مقامات آمریکایی شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور شرکت در اجلاس ایران و آفریقا و بازدید از نمایشگاه اسکپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی بیشتر مسئولان آفریقا با ظرفیت‌های ایران دانست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است