گوناگون 13:28 - 25 تیر 1398
امروزه با وجود مشکلات زیادی که به لحاظ اقتصادی در جامعه جریان دارد، شاهد افزایش انواع دزدی یا سرقت از قبیل سرقت موبایل، تبلت و لپ‌تاپ هستیم.

چطور گوشی، لپ‌تاپ و یا تبلت سرقتی خود را پیدا کنیم

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام همیاب ۲۴، در این مواقع افراد علاوه بر خسارت‌های مالی اطلاعات شخصی خود را نیز از دست می‌دهند و متاسفانه کالای سرقتی نیز به عنوان کالای دست‌دوم در بازار خریدوفروش و مورداستفاده قرار می‌گیرد و به دلیل زمان‌بر بودن پروسه پیگیری شکایت و در اغلب موارد بی‌نتیجه ماندن آن، افراد از پیگیری کالای سرقتی خود منصرف می‌شوند.

همیاب ۲۴ سامانه اعلام سرقت و ردیابی کالاهای دیجیتال (موبایل، تبلت، لپ‌تاپ)

با توجه به آمار رو به رشد سرقت کالاهای دیجیتال (موبایل، تبلت و لپ‌تاپ) برای جلوگیری از خسارات بیشتر و ردیابی کالای سرقتی باید چاره‌ای اندیشید.

ردیابی گوشی، لپ‌تاپ و یا تبلت سرقتی چگونه امکان‌پذیر است؟

همیاب ۲۴ یکی از راه‌حل‌های پیشنهادی برای ردیابی گوشی سرقتی است، این سامانه تحت حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه بوده و باوجود سیاست‌گذاری‌هایی که در ایران بر اساس آن انجام شده است می‌تواند کمک کند تا گوشی و یا لپ‌تاپ خودتان را پیدا کنید.

سامانه استعلام و اعلام سرقت کالاهای دیجیتال همیاب ۲۴ کمک بسیار مؤثری خواهد بود تا هم از سرقت گوشی و لپ‌تاپ جلوگیری شود چون سارقان می‌دانند که احتمال دستگیری آن‌ها زیاد می‌شود و هم امکانی است که به شما کمک می‌کند تا هرچه سریع‌تر کالای خود را پیدا کنید.

مراحل ردیابی کالای سرقتی در همیاب ۲۴:

- گوشی، تبلت و یا لپ‌تاپ سرقتی خود را در همیاب ۲۴ ثبت کنید.

- سپس با مراجعه به دفاتر پیشخوان یا نمایندگی اپراتورها سیم‌کارت خود را بسوزانید.

همیاب ۲۴ کالای شما را در ۲۴ ساعت شبانه‌روز ردیابی می‌کند و درصورتی که سیم‌کارت جدید روی گوشی و یا تبلت شما قرار بگیرد، به شما اطلاع می‌دهد و کد ردیابی کالا را در اختیار شما قرار می‌دهد

شما می‌توانید با مراجعه به دادگستری و اپراتور صادرکننده سیم‌کارت اسم و آدرس محل کالای خود را دریافت کنید.

ویژگی‌ها و قابلیت‌های اپلیکیشن استعلام گوشی سرقتی همیاب ۲۴

این اپلیکیشن از ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فردی برخوردار است که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

- استعلام هم‌زمان طرح رجیستری و سرقتی بودن موبایل، تبلت و لپ‌تاپ

- اعلام سرقت

- اطلاع‌رسانی به فروشگاه‌ها و اصناف کل کشور

- جستجو در بین کالاهای پیداشده سراسر کشور و کلانتری‌ها

- ثبت کالای پیدا شده

- بیمه موبایل، تبلت و لپ‌تاپ

در ادامه قابلیت‌های اپلیکیشن همیاب ۲۴ را بررسی می‌کنیم:

- استعلام هم‌زمان طرح رجیستری و سرقتی بودن موبایل، تبلت و لپ‌تاپTop of Form

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در هنگام خرید گوشی یا تبلت مایل باشید از وضعیت سرقتی یا رجیستر بودن آن اطمینان حاصل کنید و برای این کار به‌راحتی می‌توانید از اپلیکیشن استعلام گوشی سرقتی و استعلام رجیستری همیاب ۲۴ کمک بگیرید.

از این طریق می‌توانید هنگام خرید از سرقتی نبودن کالا مطمئن شوید.

- اعلام سرقت

اگر گوشی یا کالای دیجیتال شما گمشده و یا به سرقت رفته است، زمان را هدر ندهید و کالای خود را در سامانه یا از طریق اپلیکیشن همیاب ۲۴ ثبت کنید تا کالای سرقتی یا گم شده شما مورد پیگیری قرار بگیرد.

- اطلاع‌رسانی به فروشگاه‌ها و اصناف کل کشور

همیاب ۲۴ کالای سرقتی شما را به تمام فروشگاه‌ها و اصناف کل کشور اطلاع‌رسانی می‌کند تا از خریدوفروش، کالای سرقتی شما در بازار جلوگیری شود.

- جستجو در بین کالاهای پیداشده سراسر کشور و کلانتری‌ها

کالای سرقتی و یا مفقودی شما پس از ثبت در سامانه در بین تمام کالاهای پیدا شده سراسر کشور و کلانتری‌ها جستجو و به شما اطلاع داده می‌شود.

- ثبت کالای پیداشده

اگر کالای دیجیتالی (مثل گوشی، تبلت، لپ‌تاپ، دوربین دیجیتال و …) را پیدا کردید می‌توانید آن را ثبت کنید تا با کمک سامانه همیاب ۲۴ آن را به صاحب کالا برسانید و مژدگانی مشخص شده توسط صاحب کالا را دریافت کنید.

بیمه موبایل، تبلت و لپ‌تاپ

با گسترش استفاده از کالاهای دیجیتال در جامعه و قیمت زیادی که برخی از این کالاها در زمان خرید به افراد تحمیل می‌کند و علاوه بر آن حساسیت این دستگاه‌ها باعث شده تا شرکت‌های بیمه تمهیداتی برای راحتی خریداران کالا در نظر بگیرند.

احتمالاً برای شما هم اتفاق افتاده که موبایل، تبلت یا لپ‌تاپ شما دچار شکستگی، آبخوردگی، سوختگی بر اثر نوسانات ولتاژ برق و یا سرقت شده باشد. در این مواقع حتماً هزینه‌های زیادی را صرف تعمیر و یا تعویض کالای خود می‌کنید؛ اما اگر کالای دیجیتال خود را بیمه کرده باشید و دستگاه شما دچار مشکلی شود بازهم می‌توانید آن را برگردانده و بدون دغدغه و نگرانی از کالای دیجیتال خودتان استفاده کنید، این شرکت‌ها با پرداخت کمتر از ده درصد مبلغ دستگاه شما آن را بیمه کرده و خیالتان را آسوده می‌کنند.

سامانه همیاب ۲۴ در یک ماه اخیر بیش از ۳۸ درصد از گوشی‌های مفقودی سرتاسر کشور را به مالباختگان بازگردانده است. برای استفاده از خدمات همیاب ۲۴ می‌توانید از سایت و اپلیکیشن همیاب ۲۴ استفاده کنید.

دانلود اپلیکیشن همیاب ۲۴ از کافه بازار

وب سایت سامانه همیاب ۲۴

انتهای رپرتاژ خبری


10179061
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است