اجتماعی 13:20 - 08 مرداد 1394
برای نخستین بار در تهران، هفته معماری کشور اسپانیا برگزار می‌شود. این هفته، از امروز و در باغ موزه قصر، واقع در خیابان مطهری شرقی تهران، با سخنرانی متخصصان معماری ایران و اسپانیا، کار خود را آغاز خواهد کرد و به مدت یک هفته، پذیرای علاقه‌مندان به فرهنگ، هنر و معماری این کشور تاریخی اروپا هست.

 
 
 
 
برترین ها: برای نخستین بار در ایران، هفته معماری اسپانیا در تهران به صورت برگزاری همایش و نمایشگاه جنبی برگزار می‌شود. این برنامه تلاش دارد، تا هویت تاریخی و معماری باشکوه کشور تاریخی اسپانیا را به مخاطبان هنر و معماری ایران زمین، بشناساند و در این رهگذر، علاقه‌مندان هنر و معماری ایرانی، باید متخصصان معماری این کشور آشنا شوند.



هفته معماری اسپانیا، از امروز در تهران



برگزاری مراسم هفته معماری اسپانیا در باغ موزه قصر تهران (محل سابق زندان قصر)، فرصتی برای آشنایی علاقه‌مندان هنر و معماری با ظرفیت‌های تاریخی و باشکوه معماری اسپانیا می‌باشد که می‌تواند برای عموم علاقه‌مندان به دنیای هنر نیز، جالب توجه باشد. روزنامه انگلیسی زبان تهران تایمز نیز اعلام کرد، مروری بر معماری پر توان کشور اسپانیا، امروز توسط تهرانی‌ها انجام می‌شود و دومین هفته مرداد ماه گرم پایتخت، روزهای گرمی برای معماری این کشور در ایران است.



انتظار می‌رود، شبکه‌های تلویزیونی و خبری کشور، به ویژه شبکه تلویزیونی پرستی وی ایران، خبر برگزاری این مراسم و نمایشگاه جانبیان را که قرار است با حضور سفیر اسپانیا در تهران و مسئولان سازمان گردشگری و شهرداری تهران برگزار شود، پوشش دهند که فیلمان و جزییات تکمیلی مصور، به‌زودی در اختیار مخاطبان پرتال برترین‌ها قرار خواهد گرفت.



هفته معماری اسپانیا، از امروز در تهران

(گزارش تهران تایمز از برگزاری هفته معماری اسپانیا در تهران)



گفته شده است که از جمله بخش‌های این برنامه، می‌توان به سخنرانی‌های تخصصی و برگزاری نمایشگاه عکس «از قرطبه به کوردوبا» شامل مجموعه عکس‌های میراث دوره اسلامی شهر قرطبه اسپانیا همراه با نمایش عکس‌ها و ماکت‌هایی از آثار معمار مشهور معاصر اسپانیایی «آلبرتو کامپو بائرا» اشاره کرد.



 افتتاحیه هفته معماری اسپانیا روز پنجشنبه، 8 مرداد ماه از ساعت 15 با سخنرانی استاد مدعو مؤسسه تاریخ شورای عالی تحقیقات علمی اسپانیا، ادوآردو مانسانو Eduardo Manzano Moreno و فرهاد آزرمی، استاد معماری دانشگاه شهید بهشتی، فارغ‌التحصیل دانشگاه پلی‌تکنیک مادرید و نماینده دانشگاه پلی‌تکنیک مادرید در ایران برگزار می‌شود. اختتامیه این مراسم نیز پنج شنبه 15 مرداد ماه از ساعت 15 با سخنرانی آلبرتو کامپو بائزا و فرهاد آزرمی برگزار خواهد شد.

 

هفته معماری اسپانیا، از امروز در تهران

(تصویری از استاد مانسانو در کتابخانه‌ای در اسپانیا – وی امروز در تهران سخنرانی می‌کند)



استاد مانسانو، از تئوریسین‌های هنر و معماری اسپانیا هستند که علاقه‌مندان می‌توانند از طریق پست الکترونیک ایشان به نشانی »: eduardo.manzano@cchs.csic.es با وی در تماس باشند. هنر معماری در اسپانیا بسیار جایگاه والایی دارد و این کشور توانسته است معماران برجسته‌ای را به جامعه معماری جهان تقدیم کند. برای آگاهی از دنیای معماری اسپانیا به نشانی اینترنتی http://www.spanish-art.org مراجعه کنید.



شورای عالی تحقیقات علمی اسپانیا در نشانی http://www.csic.es قرار دارد و فرصت‌های تحصیلی و بورسیه ای برای علاقه‌مندان به فعالیت در عرصه علم و فرهنگ اسپانیا، ارائه می‌کند.



اطلاعات بیشتر درباره این هفته را در نگارخانه فرخی یزدی باغ موزه قصر به نشانی اینترنتی www.qasr.ir دریافت کنید.



اگر در تهران هستید، یکی از برنامه‌های آخر هفته را، بازدید از باغ موزه قصر و مشاهده هنر و معماری اسپانیا به همراه دوستان و خانواده قرار دهید که می‌تواند آخر هفته خوب و مرفهی را در محیط بزرگ، سبز و جدید باغ موزه قصر تهران با تماشای هنر جذاب معماری اسپانیا ایجاد کند. به دلیلان که این باغ موزه تازه تأسیس شده است و احتمالاً، میلیون‌ها شهروند تهرانی از این مکان بازدید نکرده‌اند، توصیه می‌کنیم برنامه بازدیدی ظرف یک هفته ای که نمایشگاه معماری اسپانیا برگزار می‌شود، ترتیب دهید. به قولی، هم فال هست و هم تماشا.


6835472
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار کریمی از توافق پلیس بین الملل ایران و چند کشور برای استرداد متهمانی که اعلان قرمز آنها صادر شده است، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حسینی گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بخشدار کن از حضور ۸ هزار گردشگر در جشنواره گیلاس خبر داد و گفت: رشد ۵۰درصدی گردشگر را در سومین جشنواره گیلاس روستا‌های سنگان چهارگانه شاهد بودیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه گفت: دستگیری صد‌ها دانشجو و استاد معترض به جنایات اسرائیل، نشان دهنده سهیم بودن آمریکا در نسل‌کشی صهیونیست‌ها است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی کل کشور گفت: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد، بعضی از خاکریز‌ها چه حفظ آن و چه از دست دادن آن تعیین کننده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با اهتمام به اجرایی کردن اسناد بالادستی و برنامه ریزی در راستای تحقق اهداف سند تحول قضایی طرح دعاوی در دیوان عدالت اداری کاهش ۲.۹۳ درصدی داشته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیری با اشاره به مردمی بودن نهاد شورای عالی استان‌ها گفت: اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» به مناسبت هفته سلامت در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) تهران از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.  
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهرداری منطقه ۷ تهران اعلام کرد که قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی اجتناب ناپذیر بود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است