بین‌الملل 18:56 - 11 اردیبهشت 1395
رئیس‌جمهور کره‌جنوبی در صدر هیئتی بلندپایه فردا وارد تهران می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی کوریاهرالد؛ پارگ گون‌های – رئیس‌جمهور کره جنوبی – فردا 12 اردیبهشت در صدر هیئت 236 نفری شامل شماری از وزرا و مسئولان ارشد اقتصادی و صاحبان صنایع بزرگ این کشور وارد تهران می‌شود. وی اولین رئیس‌جمهور کره جنوبی است که پس از برقراری روابط دیپلماتیک در سال 1962 (1340) به ایران سفر می‌کند.

پارگ گون های در این سفر سه‌روزه قرار است با حسن روحانی – همتای ایرانی خود – درباره راهکارهای گسترش روابط دوجانبه در حوزه‌های اقتصادی، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و تبادل نظر کند.

بررسی برنامه هسته‌ای کره شمالی و برقراری امنیت در شبه‌جزیره کره از مهم‌ترین محورهای دیدار رئیس‌جمهور کره جنوبی با مقامات ایران است. تقویت همکاری مشترک در حوزه‌های انرژی، بانک و بیمه، پروژه‌های زیربنایی، بهداشت و درمان، علمی، فناوری و فرهنگی را از دیگر محورهای گفتگوهای پارگ گون های با رئیس‌جمهور کشورمان است.

دفتر ریاست جمهوری کره اعلام کرده است از دیگر اهداف مهم سفر پارگ گون‌های، دیدار با آیت‌الله خامنه‌ای --رهبر معظم انقلاب-- است که انتظار می‌رود تأثیر قابل‌توجهی بر افزایش روابط دو کشور داشته باشد.

انتهای پیام/


7857021
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» «عبدالباری عطوان» تحلیلگر جهان عرب تاکید کرد: همه گروه‌های مقاومت در غزه در آماده باش کامل هستند و از تجارب خود در شهر «خان یونس» و شمال و مرکز نوار غزه بسیار استفاده کرده و غافلگیری‌های زیادی برای نظامیان صهیونیست دارند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در حالی که نیرو‌های پلیس سعی در متفرق کردن معترضان از محیط دانشگاه دارند، تظاهرات دانشجویی در سراسر آمریکا ادامه پیدا می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پکن با هدف حفظ حاکمیت خود بر دریای جنوبی چین رزمایش دو روزه برگزار می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رهبر مخالفان رژیم صهیونیستی ضمن حمایت از توافق آتش‌بس گفت که حزب «یش عتید» او به توافق آتش‌بس با حماس رای خواهد داد.  
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دادگستری ترکیه از دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) خواست تا پرونده‌ای علیه اسرائیل به اتهام جنایات جنگی در نوار غزه تشکیل دهد. 
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» به نوشته روزنامه نیویورک پست، دستیاران بایدن در پاییز ۲۰۲۳ در حال آماده سازی طرحی محرمانه برای برکناری کارین ژان پیر، سخنگوی مطبوعاتی دولت او بودند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری بامداد یکشنبه گزارش دادند که در ۲۴ ساعت گذشته ۳۷ فلسطینی در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز و جنوب غزه شهید شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که بنیامین نتانیاهو نگران صدور حکم بازداشت خود از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری است و از این روی دست به دامان آمریکا شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به دریافت پاسخ پیشنهادات مربوط به توافق مبادله اسرا از سوی رژیم صهیونیستی گفت که این رژیم به این نتیجه رسیده است که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌ها شنبه شب گزارش دادند که خودروی حاییم بیتون وزیر آموزش و پرورش رژیم صهیونیستی واژگون شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است