اجتماعی 10:10 - 26 دی 1396
وزیر بهداشت:
وزیر بهداشت ضمن ابراز تاسف نسبت به درگذشت دریانوردان ایرانی در نفکش سانچی گفت: یک و نیم برابر این حادثه هر روز در کشور اتفاق می‌افتد مانند تصادفات و نزاع‌ها و سانچی فقط بخشی از آن است. راه چاره آن هم در بخش اجتماعی است و باید پیشگیری را بر درمان‌های دست و پا شکسته ترجیح دهیم.

تلفات "آلودگی هوا" کمتر از "سانچی" نیست

به گزارش ایسنا، سیدحسن هاشمی در مراسم رونمایی از پروژه ایرانوم که صبح امروز در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم از افراد با استعدادی که شناخته شده‌اند یا نشده‌اند در اداره کشور استفاده کنیم.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین مشکل بشر جهل او است. یکی از بزرگ‌ترین غصه‌ها این است که بسیاری از راه‌ها را دیگران رفته‌اند و فرصت آن نیز برای ما فراهم است اما خودمان را از آن محروم می‌کنیم. مشخص شده است ما به عنوان بشر ناتوانی‌های زیادی داریم. آنچه امروز در ایران و تحت عنوان پروژه ایرانوم آغاز شده، ۲۰ سال پیش و حتی بیشتر در مراکز تحقیقاتی مدرن دنیا آغاز شده بود. این پروژه شروع راهی بسیار طولانی است.

وزیر بهداشت همچنین اضافه کرد: آنجایی که نمی‌دانیم و برای دانستن آن تلاش می‌کنیم، نیکو است. در همین ایران زمانی در دوره قاجار دانش‌آموزانی را که با دست چپ می‌نوشتند، فلک می‌کردند اما بعد متوجه شدند که اشکال از آن بچه نیست. مشابه آن در شرایط امروز زیاد است.

وی ادامه داد: می‌بینیم که بعد از ۱۰۰ تا ۱۵۰ سال همچنان اصرار داریم که برداشت‌های شخصی خود را اجرا کنیم. امروز در عرصه‌های مختلف مدیریتی از این سوء برداشت‌ها زیاد داریم. شاید یکی از دلایل عدم استفاده از استعدادها در کشورهای اسلامی همین برداشت‌ها باشد.

 وزیر بهداشت ضمن ابراز تاسف نسبت به درگذشت دریانوردان ایرانی در نفکش سانچی گفت: یک و نیم برابر این حادثه هر روز در کشور اتفاق می‌افتد مانند تصادفات و نزاع‌ها و سانچی فقط بخشی از آن است. راه چاره آن در بخش اجتماعی است و باید پیشگیری را بر درمان‌های دست و پا شکسته ترجیح دهیم.

وی ادامه داد: ما روزانه به اندازه سانچی در نزاع‌ها، افرادی را از دست می‌دهیم. تلفات آلودگی هوا هم کمتر از تعداد جانباختگان سانچی نیست. بلاهای طبیعی هم زیاد است؛ یا زیر پایمان می‌لرزد یا از آسمان باران نمی‌بارد. اطراف کشور هم به صورت دائم تنش و جنگ و تروریست وجود دارد. به همین دلیل این ضرورت ایجاد شده است که در حوزه توانبخشی کار زیادی انجام شود.

ادامه دارد


9640045
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار کریمی از توافق پلیس بین الملل ایران و چند کشور برای استرداد متهمانی که اعلان قرمز آنها صادر شده است، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حسینی گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بخشدار کن از حضور ۸ هزار گردشگر در جشنواره گیلاس خبر داد و گفت: رشد ۵۰درصدی گردشگر را در سومین جشنواره گیلاس روستا‌های سنگان چهارگانه شاهد بودیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه گفت: دستگیری صد‌ها دانشجو و استاد معترض به جنایات اسرائیل، نشان دهنده سهیم بودن آمریکا در نسل‌کشی صهیونیست‌ها است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی کل کشور گفت: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد، بعضی از خاکریز‌ها چه حفظ آن و چه از دست دادن آن تعیین کننده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با اهتمام به اجرایی کردن اسناد بالادستی و برنامه ریزی در راستای تحقق اهداف سند تحول قضایی طرح دعاوی در دیوان عدالت اداری کاهش ۲.۹۳ درصدی داشته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیری با اشاره به مردمی بودن نهاد شورای عالی استان‌ها گفت: اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» به مناسبت هفته سلامت در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) تهران از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.  
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهرداری منطقه ۷ تهران اعلام کرد که قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی اجتناب ناپذیر بود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است