بین‌الملل 09:49 - 25 بهمن 1394
کره جنوبی اعلام کرده 70 درصد از دلارهای آمریکایی که برای پرداخت دستمزدهای کارگران در مجتمع صنعتی کائه‌سونگ مورد استفاده قرار می‌گیرد،‌ صرف برنامه‌های تسلیحاتی کره شمالی و خرید کالاهای لوکس برای رهبر این کشور می‌شود.

کره شمالی 70 درصد از درآمد کائه‌سونگ را صرف برنامه تسلیحاتی می‌کند

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از خبرگزاری رویترز، این نخستین اذعان رسمی کره جنوبی است که در آن اعلام کرده 55 هزار کارگر کره شمالی فعال در این مجتمع صنعتی کمتر از 160 دلار در ماه دستمزد دارند.

کره جنوبی روز چهارشنبه هفته گذشت فعالیتهای خود را در این مجتمع به حالت تعلیق درآورد تا کره شمالی را به خاطر پرتاب موشکی هفتم فوریه 2016 مجازات کند و اعلام کرد، دیگر بیش از این اجازه نمی‌دهد تا هزینه‌هایی که برای این مجتمع صرف می‌شود،‌ برای برنامه‌های موشکی و اتمی این کشور هزینه شود.

کره شمالی در ماه گذشته میلادی چهارمین آزمایش اتمی خود را انجام داد.

کره شمالی این اقدام دولت سئول را در به تعلیق درآوردن فعالیت‌ها در این مجتمع صنعتی "اعلام جنگ" دانست و تمامی کارگران کره جنوبی را روز پنجشنبه بیرون کرد و فعالیت‌های کمپانی‌های کره جنوبی در این مجتمع را متوقف کرد.

وزارت اتحاد مجدد کره جنوبی امروز اعلام کرد: دستمزد کارگران این مجتمع و سایر هزینه‌هایی که به صورت نقد و با دلارهای آمریکایی است به مقام های کره شمالی پرداخت می‌شود نه کارگران. گمان بر این است که ارزهای دیگر نیز به همین طریق پرداخت می‌شود.

این وزارتخانه در ادامه آورده است: این پول نقد نگهداری شده و توسط دفتر 39 حزب حاکم کمونیست و سایر آژانس‌ها مدیریت می‌شود.

دفتر 39 حزب حاکم کره شمالی این مبالغ را صرف خرید کالاهای لوکس برای کیم جونگ اون، رهبری این کشور می‌کند. همچنین این دفتر بخشی از آژانس‌های این کشور را در پوشش دارد که به تامین هزینه‌های برنامه‌های موشکی و اتمی کره شمالی می‌پردازند.

وزیر اتحاد مجدد کره جنوبی روز چهارشنبه اعلام کرد، دولت سئول و کمپانی‌های کره جنوبی حدود یک تریلیون وون (829 میلیون دلار) در کائه‌سونگ سرمایه گذاری کرده‌اند که شامل 616 میلیارد وون به صورت نقد از زمان تاسیس این مجتمع صنعتی در یک دهه گذشته می‌شود.

ساخت این مجتمع صنعتی در نخستین نشست دو کره در سال 2000 صورت گرفت زمانیکه رهبران دو کشور متعهد شدند تا به ایجاد سازش مجدد و همکاری با یکدیگر بپردازند.

انتهای پیام


7681658
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع امنیتی در تشریح حمله به میدان گازی شمال عراق گفتند: بمباران میدان گازی «کورمور» در استان سلیمانیه با موشک کاتیوشا، تلفات انسانی برجای گذاشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک پهپاد ام کیو ۹ریپر به ارزش تقریبی ۳۰ میلیون دلار این هفته در سواحل یمن سقوط کرد که احتمالاً توسط انصارالله سرنگون شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه المسیره یمن جمعه شب گزارش داد که عربستان، روستا‌های مرزی در شمال یمن را هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای قرار داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری جمعه شب اعلام کردند که ۲ تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه پاکستان سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به آن کشور را حائز اهمیت دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بر اثر حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به خودرویی در شرق لبنان، ۲ تن به شهادت رسیدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان انگلیسی همزمان با گسترش جنبش‌های دانشجویی در آمریکا، امروز جمعه در حمایت از فلسطینی‌ها و قطع ارتباط با دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اثر سانحه رانندگی و انتقال وی به بیمارستان خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اثر سانحه رانندگی و انتقال وی به بیمارستان خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه آمریکا درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو در اعتراض‌های اخیر در دانشگاه‌های این کشور به دلیل جنگ اسرائیل در غزه سکوت کرد، اما مدعی شد که این اعتراض‌ها نشانه دموکراسی آمریکایی است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است