اجتماعی 09:53 - 02 تیر 1397
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در اجلاس دو روزه «وزرا برای اقدام زیست محیطی» بر مسئولیت تاریخی کشورهای صنعتی در خصوص تامین منابع مالی، انتقال فناوری و ظرفیت سازی برای کشورهای کمتر توسعه یافته در زمینه محیط زیست تاکید کرد.

تاکید کلانتری بر مسئولیت تاریخی کشورهای صنعتی برای حفظ محیط زیست

به گزارش ایسنا عیسی کلانتری در اجلاس جهانی تغییرات آب و هوایی که به میزبانی بروکسل تحت عنوان نشست «وزرا برای اقدام زیست محیطی» تصریح کرد: روش‌های سیاسی سازی در کنوانسیون، مغایر روح حاکم  بر همکاری‌های جمعی است.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های فراوان کشور در حوزه‌های زیست‌محیطی از اعمال تحریم‌های ظالمانه هیات حاکمه آمریکا به شدت انتقاد کرد.

ملاقات رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با وزرای محیط زیست نروژ، آلمان و لهستان

کلانتری همچنین در حاشیه سفر به بروکسل با اولوا الوستون - وزیر محیط زیست نروژ - دیدار کرد و دو طرف بر گسترش همکاری‌های محیط زیستی به ویژه علاقه‌مندی به همکاری در حوزه مدیریت سواحل و آلودگی‌های دریایی تاکید کردند.

ملاقات با وینجا شولز - وزیر محیط زیست آلمان - از دیگر برنامه‌های سفر دو روزه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به بروکسل بود که در آن دو طرف ضمن بررسی زمینه‌های همکاری‌های دو جانبه محیط زیستی، تقویت همکاری‌ها در خصوص انتقال فناوری، بهینه‌سازی مصرف انرژی، پسماند و گرد وغبار و محیط های طبیعی را از جمله اولویت‌های همکاری برشمردند.

معاون رئیس جمهور در بخش دیگری از سفر دو روزه خود با وزیر محیط زیست لهستان و میزبان اجلاس cop۲۴ ۲۰۱۸ دیدار و در خصوص گسترش همکاری‌های دو جانبه گفتگو کرد.

دیدار و گفتگو با میگل آریاس کانیته - کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا - درباره زمینه‌ها و نحوه گسترش همکاری‌های دو جانبه از دیگر بخش‌های سفر دو روزه عیسی کلانتری به بروکسل بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، کلانتری در روزهای ۳۰ و ۳۱ خردادماه به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در اجلاس بروکسل برای «تغییرات آب و هوایی» شرکت کرد. هدف این نشست تلاش برای نزدیک کردن مواضع اختلافی و دیدگاه‌های کشورهای جهان به منظور دستیابی به توافقی جامع در نشست آتی کنوانسیون تغییرات آب و هوایی بود.

انتهای پیام


9819279
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» به مناسبت هفته سلامت در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) تهران از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.  
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهرداری منطقه ۷ تهران اعلام کرد که قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی اجتناب ناپذیر بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» اجتماع صادقیون در روز شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام در میدان صادقیه برگزار می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از بازگرداندن پسر بچه ۳ ساله گمشده به آغوش مادرش، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر را محکوم کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط قابل قبول است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از پیگیری برای تغییر قوانین بازدید ایمنی آتش‌نشانان از ساختمان‌ها خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مناسب سازی معابر شهری برای معلولان، مطالبه همیشگی این قشر بوده که متاسفانه این موضوع در برخی پروژه های شهری رعایت نمی‌شود و باعث ایجاد مشکلاتی برای معلولان شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، از به ثبت رسیدن ۸۱ مورد عملیات امداد و نجات در ۱۱ استان متأثر از سیل خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده در یک انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است