استانی 15:55 - 15 مهر 1401

عدالت، انصاف و عقلانیت در بررسی حادثه زاهدان در دستور کار باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله مصطفی محامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلای قدس زاهدان اظهار داشت: باید برخورد بازدارنده صورت گیرد و هزینه تخلف سنگین باشد، ضمن اینکه تبیین صحیح و اطلاع رسانی دقیق و صادقانه با رعایت انصاف از این حادثه باید صورت گیرد.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: جمعه گذشته در زاهدان حوادث ناگواری رخ داد و همه ما را عزادار کرد و خسارت‌های مادی و معنوی فراوانی را در پی داشت که مهمترین خسارت‌های معنوی آن از دست دادن نیروهای امنیتی و فرزندان مردم بود که اگر سیره پیامبر (ص) الگوی ما باشد جامعه به اینجا نمی‌رسد.

آیت الله محامی گفت: امنیت از ضرورت‌های زندگی و جامعه و خط قرمز نظام اسلامی است و همه ما اعم از نیروهای امنیتی که وظیفه ذاتیشان حفظ امنیت است و هم مردم در حفظ امنیت مسئولیم.

وی افزود: عدالت و انصاف، عقلانیت و تدبیر در بررسی جامع و منصفانه و احقاق حق همه، هم نیروهای امنیتی و هم مردم باید در دستور کار قرار گیرد، باید برخورد بازدارنده صورت گیرد و هزینه تخلف سنگین باشد، تبیین صحیح و اطلاع رسانی دقیق و صادقانه با رعایت انصاف باید صورت گیرد.

با وحدت و همبستگی پاسخ محکمی به دشمن می‌دهیم

امام جمعه زاهدان گفت: ما باید با وحدت و انسجام دست در دست هم در مقابل دشمن ایستادگی کنیم و پاسخ محکم و قاطعی به دشمنی که در میان ما هست بدهیم.

آیت الله محامی افزود: جامعه اسلامی و مطلوب خداوند و پیغمبر اکرم (ص) جامعه‌ای است که سراسر محبت، دوستی و حاکمیت اخلاق اسلامی باشد به همین سبب پیامبر رحمت و مغفرت (ص) به هرچه که به این فضا کمک کند «امر» و از هر چه به این فضا صدمه بزند «نهی» کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: نرمخویی، فروتنی، خوش رفتاری و رفتار متواضعانه بدون تکبر و سبقت در فضیلت‌ها از صفات مورد انتظار اولیای الله است، اگر این فضا در جامعه حاکم باشد یک زندگی آرام و شیرین در مسیر دنیا و آخرت خواهیم داشت.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان با اشاره به قرار گرفتن در آستانه میلاد با سعادت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، گفت: پیامبر اکرم (ص) پیامبر رحمت و توحید است و همه عمر خود را در برافراشته شدن پرچم توحید و پایه ریزی تمدن اسلامی گذاشتند، تمدنی که تا قیامت ماندگار باشد و در این راه سختی‌های زیادی را تحمل کرده و همواره بدنبال این بود که مسلمانان متحد باشند.


11704533
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است