سیاسی 15:58 - 22 اسفند 1396
از سوی روحانی صورت گرفت؛
رئیس جمهور لایحه «تصویب احکام و مصوبات بیست و ششمین کنگره اتحادیه جهانی پست» را برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.

ارسال لایحه تصویب احکام و مصوبات کنگره اتحادیه جهانی پست به مجلس

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران لایحه تصویب احکام و مصوبات بیست و ششمین کنگره اتحادیه جهانی پست (منعقد شده در استانبول – ۲۰۱۶ میلادی برابر با ۱۳۹۵ هجری شمسی) را برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.

در نامه حسن روحانی به رئیس مجلس شورای اسلامی آمده است: لایحه "تصویب احکام و مصوبات بیست و ششمین کنگره اتحادیه جهانی پست (منعقد شده در استانبول – ۲۰۱۶ میلادی برابر با ۱۳۹۵ هجری شمسی) " که به پیشنهاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه ۱۸/۱۱/۱۳۹۶ هیئت وزیران به تصویب رسیده است، برای طی تشریفات قانونی به پیوست تقدیم می‌شود.

در مقدمه توجیهی این لایحه آمده است: نظر به اینکه احکام و مصوبات بیست و ششمین کنگره اتحادیه جهانی پست در راستای گسترش ارتباطات بین­ الملل از طریق عملکرد کارآمد سرویس ­های پستی و مشارکت در نیل به اهداف عالی همکاری بین­ المللی در زمینه­ های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تغییرات قابل ملاحظه­ ای را ایجاد نموده است و باتوجه به اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۸۷۴ میلادی عضو اتحادیه مذکور بوده و احکام و مصوبات آن با توجه به ضرورت­ های پستی کشورهای عضو، تحولات بین­ المللی، پیشرفت فناوری، ضروریات زیست محیطی، نیاز بازار و انتظارات مشتریان دستخوش تغییرات و اصلاحات متعددی قرار می­ گیرد و با عنایت به اینکه آخرین اصلاحات و تجدیدنظر در احکام و مصوبات مذکور در بیست و ششمین کنگره اتحادیه جهانی پست در سال ۲۰۱۶ میلادی برابر با ۱۳۹۵ هجری شمسی در استانبول صورت گرفته است، لایحه زیر برای طی مراحل قانونی تقدیم می­شود:

لایحه تصویب احکام و مصوبات بیست و ششمین کنگره اتحادیه جهانی پست (منعقد شده در استانبول – ۲۰۱۶ میلادی برابر با ۱۳۹۵ هجری شمسی)

ماده واحده – احکام و مصوبات بیست و ششمین کنگره اتحادیه جهانی پست، تنظیم شده به تاریخ ۱۵ مهر ۱۳۹۵ هجری شمسی برابر با ۶ اکتبر ۲۰۱۶ میلادی در استانبول، به شرح زیر تصویب و اجازه تسلیم اسناد آن داده می‌شود:

۱- نهمین پروتکل الحاقی به اساسنامه اتحادیه پستی جهانی مشتمل بر چهار ماده.

۲- اولین پروتکل الحاقی به آیین‌نامه عمومی اتحادیه پستی جهانی مشتمل بر پانزده ماده.

۳- کنوانسیون پستی جهانی مشتمل بر چهل ماده.

۴- پروتکل نهایی کنوانسیون پستی جهانی مشتمل بر شانزده ماده.

۵- موافقتنامه سرویس‌های پرداخت پستی مشتمل بر بیست و هشت ماده.

۶- پروتکل نهایی موافقتنامه سرویس‌های پرداخت پستی مشتمل بر یک ماده.

تبصره ۱ – رعایت اصل (۷۷) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در مورد هر گونه اصلاح، موضوع ماده (۳۸) کنوانسیون پستی جهانی و ماده (۲۷) موافقتنامه سرویس‌های پرداخت پستی الزامی است.

تبصره ۲- از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون، موارد زیر ملغی می­گردند:

۱- پیوست­های مربوط به "کنوانسیون پستی جهانی"، "تشریفات (پروتکل) نهایی کنوانسیون پستی جهانی"و "موافقتنامه سرویس‌های پرداخت پستی" قانون تصویب احکام و مصوبات بیست و پنجمین کنگره اتحادیه جهانی پست (منعقد شده در دوحه – ۲۰۱۲ میلادی برابر با ۱۳۹۱ هجری شمسی) مصوب ۱۰/۱۱/۱۳۹۵.

۲- قانون قرارداد پستی جهانی و موافقتنامه و مقاوله نامه و مقررات مربوط به موافقتنامه سازمان ملل متحد و اتحادیه پستی جهانی مصوب ۲/۱۱/۱۳۴۶.

۳- قانون مربوط به قرارداد پستی جهانی و موافقتنامه منعقده میان سازمان ملل متحد و اتحادیه پستی جهانی مصوب ۲۴/۹/۱۳۴۲.

۴- قانون اجازه الحاق دولت ایران به قرارداد و مقاوله‌نامه‌های پستی جهانی مصوب ۷/۳/۱۳۳۶.

۵- قانون تصویب قرارداد پستی همگانی و پیوندنامه‌های مربوطه منعقده در کنگره پستی بوئنورز مصوب ۱۲/۵/۱۳۱۹.

۶- قانون تصویب قراردادهای پستی منعقده در کنگره پستی قاهره مصوب ۲۰/۱/۱۳۱۴.

۷- قانون تصویب قرارداد پستی عمومی منعقده در کنگره پستی لندن مصوب ۲۴/۴/۱۳۰۹.

۸- قانون تصویب قرارداد پستی عمومی و مقاوله‌نامه‌های مراسلات و جعبه‌های با قیمت و امانات پستی منعقده در کنگره پستی استکهلم مصوب ۳/۲/۱۳۰۸.

۹- قانون تصویب اصلاحات اصلیه قرارداد پستی بین‌المللی مادرید مصوب ۳/۴/۱۳۰۱.


9713647
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» خضریان گفت: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تدوین کردیم که پس از تصویب در مجلس، برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: مقامات آمریکایی شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور شرکت در اجلاس ایران و آفریقا و بازدید از نمایشگاه اسکپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی بیشتر مسئولان آفریقا با ظرفیت‌های ایران دانست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور گفت: توسعه روابط با قاره آفریقا از اولویت‌های ایران است و در تعامل با کشور‌های آفریقایی منافع متقابل را دنبال می‌کنیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع کشور‌های عضو شانگهای حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آیت الله خاتمی گفت: نظام اسلامی مقابل «بی حجابی» در جامعه می‌ایستد. کسی را به زور به بهشت نمی‌برند، اما در مقابل ناهنجاری، نظام عقب‌نشینی نخواهد کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده ویژه رئیس جمهور چین در دیدار با علی باقری در مسکو ضمن قدردانی از اقدامات ایران در دفاع از حقوق مردم فلسطین گفت که ایران همواره در خاورمیانه شریک راهبردی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: گام اول برای موفقیت و تحقق اهداف اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا وجود اراده میان طرفین است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مرتضوی گفت: در سایر مکاتب کارگر را ابزار تولید می‌دانند اما ما کارگر را خالق تولید، محور تولید و صاحب نظر در امر تولید می‌دانیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است