بین‌الملل 13:36 - 02 تیر 1397
رئیس‌جمهوری ترکیه گفت، اطلاعات جدیدی درباره "توطئه‌گر ارشد" متهم به دست داشتن در کودتای نافرجام ۲۰۱۶ در کشور افشا شده‌ است.

اردوغان: اسناد جدیدی از عضو ارشد فتو افشا شده است

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه حریت، رجب طیب اردوغان در مصاحبه‌ای با چند شبکه خبری ترکیه اعلام کرد که اسناد جدیدی مرتبط با "کمال باتماز" در روزهای آتی منتشر خواهد شد.

باتماز نفر دوم در سازمان فتو محسوب می‌شود؛ سازمانی که متهم است کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ را علیه دولت اردوغان به راه انداخت و باعث کشته شدن ۲۵۰ تن و زخمی شدن ۲۲۰۰ تن دیگر شد.

اردوغان در ادامه مصاحبه خود گفت: با این اسناد مشخص است که آنها مورد حمایت چه کسانی هستند.

وی همچنین حزب اصلی اپوزیسیون موسوم به مردم جمهوری‌خواه و کاندیدای ریاست جمهوری آن "محرم اینجه" را به خاطر "عدم حضور در نبرد علیه تروریسم و آنهایی که دست به کودتا زده بودند" مورد انتقاد قرار داد.

رئیس‌جمهوری ترکیه درباره چالش‌هایی که مردم کرد تا پیش از به روی کارآمدن حزب حاکم عدالت و توسعه با آن روبرو بودند نیز سخن گفته و اعلام کرد، دولت کنونی استانداردهای زندگی آنها را بالا برده است.

اردوغان درباره گشت‌های کنترلی کنونی ارتش ترکیه در منبج واقع در شمال سوریه نیز سخن گفت و ادامه داد: نقشه راه در این منطقه مشخص شده است که یک نقشه راه ۹۰ روزه است. براساس آن یگان‌های مدافع خلق و سایر نیروهای کرد سوریه به طور کامل منبج را تخلیه می‌کنند و ساکنان به منطقه بازمی‌گردند.

انتهای پیام


9819573
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع فرانسوی اعلام کردند که دانشجویان موسسه مطالعات سیاسی پاریس هم در اعتراض به جنگ غزه کلاس‌های خود را به حالت تعلیق درآورده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع فرانسوی اعلام کردند که دانشجویان موسسه مطالعات سیاسی پاریس هم در اعتراض به جنگ غزه کلاس‌های خود را به حالت تعلیق درآورده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پس از دعوت چین از جناح‌های فلسطینی برای حضور در نشستی تحت عنوان «آشتی ملی»، جنبش مقاومت اسلامی حماس موافقت خود را با این دعوت اعلام کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد از دولت‌ها خواست برای جلوگیری از فاجعه بیشتر در غزه، تحریم‌هایی را علیه اسرائیل اعمال کنند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس بررسی کارشناسان، شبهاتی مبنی بر سرقت اعضای بدن قربانیان مدفون در گور‌های دسته جمعی توسط رژیم صهیونیستی وجود دارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» انصارالله یمن اعلام کرد در طول ۲۰۲ روز تجاوز اسرائیل به غزه، حدود ۱۰۲ کشتی اسرائیل، آمریکا و انگلیس مورد حمله قرار گرفتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت: سفر آیت‌الله رئیسی فرصتی برای تعمیق همکاری‌های همه جانبه ما با ایران بود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع فلسطینی گزارش دادند جنگنده‌های اسرائیلی یک مقر صلیب سرخ را در غرب غزه مورد حمله قرار داده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بنابر اعلام رسانه‌های کره شمالی کیم جونگ اون در جریان آزمایش ارزیابی سامانه موشک‌انداز چندگانه که به زودی آزمایش رسمی آن انجام می‌شود، قرار گرفته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ایالات متحده می‌خواهد مراسم اصلی فارغ التحصیلی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی را برای اولین بار در تاریخ این دانشگاه به دلایل امنیتی لغو کند. 

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است