اجتماعی 18:35 - 28 بهمن 1398

برگزاری جشن تکلیف سیاسی رای اولی ها

به گزارش خبرگزاری مهر، علی رمضانی، ضمن بیان اینکه تعداد یک میلیون و ۹۱ هزار و ۹۴۵ نفر از دانش آموزان شاغل به تحصیل شرایط حضور و مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارا هستند (که تعداد ۵۰۰۰۵۰ نفر دانش آموز دختر و ۵۹۱۸۹۵ نفر دانش آموزان پسر هستند.)

وی ادامه داد: به منظور آمادگی و زمینه سازی حضور گسترده دانش آموزان و فرهنگیان در انتخابات مجلس شورای اسلامی امسال در تمامی مدارس انتخابات شوراهای دانش آموزی برگزار شد و قریب به ۱۰ میلیون نفر از دانش آموزان با حضور خود در پای صندوق‌های رأی حدود ۷۰۰ هزار نفر از همکلاسی‌ها و دانش آموزان واحد آموزشی خود را به عضویت شوراهای دانش آموزی انتخاب کردند و جشنواره دموکراسی در حدود ۱۰۰ هزار واحد آموزشی به راه انداختند و با نحوه تبلیغات، صندوق و تعرفه رأی و رقابت سالم و مسئولیت پذیری انس گرفتند.

مدیر کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی اضافه کرد: در سال جاری انتخابات شوراهای دانش آموزی در مراکز استان‌ها به صورت الکترونیکی برگزار شد و اقدامات فرهنگی و تربیتی مناسبی در شوراهای دانش آموزی و تشکل‌های دانش آموزی برای گفتمان سازی و جریان سازی حضور پررنگ و اثربخش رأی اولی‌ها و همچنین فرهنگیان و خانواده‌های آنها به عمل آمده است.

وی از برگزاری جشن تکلیف سیاسی رأی اولی‌ها در استان‌ها خبر داد و گفت: با ارتقای تربیت اجتماعی و سیاسی دانش آموزان و آینده سازان در آینده شاهد بصیرت اجتماعی و سیاسی و حضور آگاهانه و هدفمند آنان در جامعه خواهیم بود.

وی ادامه داد: بهره گیری از رهنمودهای رهبری در تنظیم پیام‌های کوتاه برای دانش آموزان و فرهنگیان برگزاری نشست‌ها و گفتمان‌های دانش آموزی و پاسخگویی به چیستی و چرایی انتخابات و همچنین تقویت تشکل‌ها و شوراهای دانش آموزی، انجمن اولیا و مربیان و بهره گیری از این ظرفیت عظیم فرهنگی و انسانی و همچنین اختصاص درس انشای کلاس با موضوع انتخابات و ساخت و تولید سرودهای حماسی و نشاط آفرین از دیگر اقداماتی است که در آموزش و پرورش برای گسترش و حضور حداکثری رأی اولی‌ها و جامعه بزرگ فرهنگیان انجام گرفته است.

رمضانی در پایان به ظرفیت تربیتی بی نظیر شوراهای دانش آموزی در کشور به عنوان بزرگترین شبکه فرهنگی و اجتماعی در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت اعضای شورای دانش آموزی به عنوان کنشگران اجتماعی و قشری پویا، بالنده، مطالبه گر و آگاه هستند که در آینده با قبول مسئولیت‌های بزرگ در خانواده، جامعه و کشور بخشی از مدیران و مسئولان جامعه خواهند بود.


10398905
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهرداری منطقه ۷ تهران اعلام کرد که قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی اجتناب ناپذیر بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» اجتماع صادقیون در روز شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام در میدان صادقیه برگزار می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از بازگرداندن پسر بچه ۳ ساله گمشده به آغوش مادرش، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر را محکوم کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط قابل قبول است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از پیگیری برای تغییر قوانین بازدید ایمنی آتش‌نشانان از ساختمان‌ها خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مناسب سازی معابر شهری برای معلولان، مطالبه همیشگی این قشر بوده که متاسفانه این موضوع در برخی پروژه های شهری رعایت نمی‌شود و باعث ایجاد مشکلاتی برای معلولان شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، از به ثبت رسیدن ۸۱ مورد عملیات امداد و نجات در ۱۱ استان متأثر از سیل خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده در یک انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است