فرهنگی‌هنری 04:34 - 07 شهریور 1393
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان غذا و دارو با قاطعیت گفت که کمبودی در ارائه داروهای ضد سرطان در کشور نداریم.

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رادیو ایران؛ «دکتر رسول دیناروند» معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان غذا و دارو در روز داروسازی ضمن تبریک این روز در خصوص اینکه گفته می شود کمبود دارو در کشور داریم گفت: بسیاری از داروهایی که مردم فکر می کنند بیمه ندارند و وجود ندارند اساساً دارو نیستند.



 وی در ادامه افزود : متاسفانه اینها مکمل هایی هستند که پزشکان تجویز می کنند و ممکن است سخت گیری‌های وارداتی ما باعث شود که در بازار موجود نباشند و بیمه هم حمایت نکنند چرا که این داروها کارکرد درمانی ندارند.



 رئیس سازمان غذا و دارو در خصوص داروهای خاص هم گفت : با قاطعیت می گویم که در مورد داروهای ضد سرطان به جز دو قلم کمبود نداریم و همه در بازار موجود است.



 دیناروند تصریح کرد : حتی داروهای ضد سرطان بسیاری داریم که واردات به اندازه کافی داشته ایم اما در یک سال گذشته نتوانسته ایم آنها را مصرف کنیم.



 معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص تحریم ها و مشکلاتی که ممکن است در این زمینه وجود داشته باشد در برنامه اقتصاد روز گفت: مشکل تحریم نداریم و مشکل ما تحریم های بانکی است که البته گشایش هایی پس از مذاکرات صورت گرفته و انتقال پول انجام می شود و در واقع شرکت هایی دارویی مشکل ارزی ندارند.



 دکتر رسول دیناورند در خصوص آمارهای مصرف دارو در ایران خاطرنشان کرد : آماری که متاسفانه درمورد مصرف دارو ارئه می شود هیچ کدام مبتنی بر شواهد نیست و افراد مسئول و غیر مسئول آمارهایی می دهند که درست نیست.



 وی با بیان این مطلب ادامه داد : مطالعه ای 5 سال پیش انجام دادیم که مشخص شد میانگین مصرف دارو در ایران در مقایسه با 50 کشور اروپای پایین تر بود و نمی توان ادعا کرد ایران در مصرف دارو در رتبه دوم جهان قرار دارد.



 رئیس سازمان غذا و دارو همچنین تصریح کرد : کل بازار داروی ایران 3.6 دهم میلیارد دلار بوده و سرانه مصرف زیر 50 دلار بوده و این 2.5 برابر کمتر از میانگین جهانی است چرا که مصرف دارو در جهان 1000 میلیارد دلار بوده است.



 دیناروند درباره اینکه گفته می شود ایران در مصرف دارو در رتبه 20ام جهان قرار دارد تاکید کرد : اگر ایران جز 20 کشور جهان در مصرف دارو باشد خارج از چارچوب نیست چرا که ما در تولید ناخالص ملی جز 20 کشور جهان هستیم و این بد نیست.



 دیناروند با تایید این مطلب که در برخی داروخانه ها در فروش آنتی بیوکها تخلف صورت می گیرد گفت : حدود 15 درصد داروخانه های ما تخلفشان ثبت شده است.





انتهای پیام/ اس


4590117
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارگردان گفت: سال ۸۷ ایده‌ای به ذهنم رسید که مستندی درباره کاشت، داشت و برداشت محصول شالی بسازم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم سینمایی «آه سرد» در دومین حضور جهانی در چهل و ششمین جشنواره فیلم مسکو موفق به دریافت ۲ جایزه شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه «کافه مستند» با پخش مستند «آقای خاص» به کارگردانی سجاد ترابی سراغ ناگفته‌هایی از زندگی محمد بنا، سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» امام هادی (ع) در روایتی تأکید کرده‌اند که زائر قبر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) همچون کسی است که حرم امام حسین (ع) را زیارت کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نغمه مستشار نظامی مخمسی را در استقبال از سروده رهبر انقلاب که در آستانه عملیات وعده صادق بیتی از آن را خواندند، سروده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» منتظری نمایشگاه کتاب تهران را پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران دانست و گفت: شعار سی و پنجمین دوره این رویداد در عین کوتاهی پیام‌ مهمی دارد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه‌ای با حضور کارگردان و بازیگران سریال «رستگاری»، از عوامل این مجموعه تلویزیونی تقدیر کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سینمای ایران در هفته ابتدایی اردیبهشت ماه میزبان ۵۸۹ هزار مخاطب شد و «تمساح خونی» و «مست عشق» به رقابت پرداختند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی فوتبال ساحلی گفت: زمانی که پنج میلیون نفر برای انتخاب «قهرمان ایران» رای می‌دهند قطعا کار رسانه ملی و عواملی است که برای این مراسم تلاش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر دفتر شعر و موسیقی سازمان صداوسیما گفت: بعد از اینکه حضرت آقا برای عملیات وعده صادق شعر سرودند، شاعران پنج کشور نیز در این زمینه شعر سرودند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است