فرهنگی‌هنری 00:27 - 06 اردیبهشت 1397
خبرگزاری ایسنا عباس عطار درگذشت
عباس عطار عکاس ایرانی که مدتی رئیس آژانس عکس «مگنوم» بود، درگذشت.

عباس عطار درگذشت

به گزارش ایسنا، سایت آژانس عکس مگنوم درپی درگذشت این عکاس مطرح تیتر صفحه اصلی خود را به او اختصاص داده و نوشته است «عکاسی که با نور می‌نوشت، در 74 سالگی در پاریس درگذشت».

«عباس عطار» - که معمولاً فقط به همین نام «عباس» یا «عباس مگنوم» شناخته می‌شد، عکاس خبری ایرانی و از عکاسان مشهور آژانس عکس مگنوم بود که در 1944 به دنیا آمد، او در پاریس زندگی می‌کرد و شهرت خود را بیشتر مدیون عکاسی از جمهوری ساقط شده «بیافرا» (کشوری سابق در قاره آفریقا) بود. او عکاسی از ویتنام و آفریقای جنوبی را هم در کارنامه‌اش دارد.

او از انقلاب اسلامی ایران نیز عکاسی و لحظات آن را ثبت کرد. از مشهورترین عکس‌هایی که این عکاس ایرانی در طول انقلاب گرفته، عکس‌های مربوط به پایین کشیدن مجسمه رضا و محمدرضا پهلوی از روی پایه‌های بتونی این مجسمه‌ها در تهران است.

عطار 10 ساله بود که به همراه خانواده‌اش از ایران مهاجرت کرد. او 14 سالگی در استقلال الجزایر اولین عکس‌هایش را گرفت و در 26 سالگی عکس‌های او در مجلات جهان به چاپ رسید.  در سال 1961 به آژانس عکس معروف «مگنوم» پیوست. این آژانس توسط عکاس مشهور فرانسوی «هنری کارتیه برسون» به همراه «رابرت کاپا» و تعدادی از عکاسان جنگ تشکیل شده است.

عباس عطار در 54 سالگی (از 1998 تا 2001) رئیس دوره‌ای این آژانس عکس شد. یک سال پیش از این موضوع او به ایران بازگشت تا تصویر دیگری از تهران بعد از انقلاب ثبت کند. تا به حال 11 جلد کتاب از او به چاپ رسیده است.

انتهای پیام


9758547
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارگردان گفت: سال ۸۷ ایده‌ای به ذهنم رسید که مستندی درباره کاشت، داشت و برداشت محصول شالی بسازم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم سینمایی «آه سرد» در دومین حضور جهانی در چهل و ششمین جشنواره فیلم مسکو موفق به دریافت ۲ جایزه شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه «کافه مستند» با پخش مستند «آقای خاص» به کارگردانی سجاد ترابی سراغ ناگفته‌هایی از زندگی محمد بنا، سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» امام هادی (ع) در روایتی تأکید کرده‌اند که زائر قبر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) همچون کسی است که حرم امام حسین (ع) را زیارت کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نغمه مستشار نظامی مخمسی را در استقبال از سروده رهبر انقلاب که در آستانه عملیات وعده صادق بیتی از آن را خواندند، سروده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» منتظری نمایشگاه کتاب تهران را پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران دانست و گفت: شعار سی و پنجمین دوره این رویداد در عین کوتاهی پیام‌ مهمی دارد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه‌ای با حضور کارگردان و بازیگران سریال «رستگاری»، از عوامل این مجموعه تلویزیونی تقدیر کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سینمای ایران در هفته ابتدایی اردیبهشت ماه میزبان ۵۸۹ هزار مخاطب شد و «تمساح خونی» و «مست عشق» به رقابت پرداختند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی فوتبال ساحلی گفت: زمانی که پنج میلیون نفر برای انتخاب «قهرمان ایران» رای می‌دهند قطعا کار رسانه ملی و عواملی است که برای این مراسم تلاش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر دفتر شعر و موسیقی سازمان صداوسیما گفت: بعد از اینکه حضرت آقا برای عملیات وعده صادق شعر سرودند، شاعران پنج کشور نیز در این زمینه شعر سرودند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است