استانی 03:37 - 22 مهر 1394
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی گفت: طی سال تحصیلی گذشته فقط پنج درصد دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی استان مردود شدند.

مردودی 5 درصد دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی خراسان‌شمالی

عصمت بدخشان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان‌شمالی، اظهار کرد: درصد قبولی دانش‌آموزان پایه اول استان خراسان شمالی در سال گذشته به تفکیک دختر 96.9 دهم درصد و پسر نیز 93.9 دهم درصد بوده و در مجموع میانگین درصد قبولی دانش آموزان پایه اول استان 95.1 دهم درصد بوده است.

وی با اشاره به تشکیل کارگروهی مبنی بر آسیب‌شناسی این مهم، ادامه داد: برپایی کارگاه‌های تخصصی ویژه معلمان پایه اول، کلاس‌های آموزشی اختلالات یادگیری، برگزاری کلاس‌های دوزبانه ویژه مناطق محروم و دوزبانه استان نیز در دستور کار است.

بدخشان افزود: اگر در پایه اول ابتدایی نسبت به سایر پایه‌ها بیشترین میزان تکرار پایه وجود دارد، به دلیل وجود دانش‌آموزان با نیاز ویژه در مدارس عادی است.

وی عنوان کرد: طی سال تحصیلی گذشته تعداد دانش‌آموزان با نیاز ویژه (دانش آموزان مرزی) در پایه اول ابتدایی استان ۸۵۳ نفر بود که این نیاز ویژه در حوزه سلامت جسمانی یا ذهنی است که دلیل بخشی از مردودی‌ها در پایه اول ابتدایی حضور دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در مدارس عادی است.

بدخشان گفت: این دانش‌آموزان طی سال تحصیلی آینده دوباره به مراکز سنجش ارجاع داده ‌شده و پس از بررسی‌های لازم اگر تشخیص داده شد به مدارس استثنایی می‌روند و اگر مشکلی نداشتند بازهم در مدرسه عادی تحصیل خواهند کرد.

وی گفت: در مناطق روستایی ، مرزی و مناطق محروم استان مراکز اختلال یادگیری به تعداد کافی وجود ندارد و معلمان آموزش‌های لازم را برای مواجهه عملی با این دانش‌آموزان ندیده‌اند، از سوی دیگر ممکن است خانواده‌ها با معلم همکاری لازم را نداشته باشند و این مهم موجبات افت تحصیلی دانش آموزان را فراهم کند.

بدخشان یادآور شد: دلیل دیگر بالا بودن نرخ تکرار در پایه اول ابتدایی وجود محرومیت در خراسان‌شمالی است، بنابراین معمولاً استان‌های مرزی کشور به لحاظ شاخص‌های کمی و کیفی در رتبه‌های پایینی قرار دارند.

وی از دیگر دلایل مردوی‌های پایه اول در استان به عدم آشنایی اولیا با روش‌های جدید تدریس با توجه به تغییرات کتب، کمبود امکانات آموزشی در برخی از مدارس به ویژه در روستاها، بی‌توجهی برخی از والدین به آموزش فرزندان به دلیل پایین بودن سطح سواد و وجود برخی از آسیب‌های اجتماعی در خانواده‌ها از قبیل طلاق، اعتیاد و فقر اشاره کرد.

انتهای پیام


7207126
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است