اقتصادی 06:15 - 08 شهریور 1393
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:
با توجه به اینکه نقدینگی سرگردان منجر به ایجاد رکود در بازار مسکن می‌شود در شرایط فعلی نقدینگی باعث افزایش چند برابری قیمت‌ها و رکود در بازار شده است.

محمد فیروزی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران افزود: با توجه به وضعیت تورم در اقتصاد و افزایش کاذب قیمت مسکن در سال‌های گذشته وضعیت فعلی مسکن در حال رکود است و فروشنده و خریدار رغبتی به خرید و فروش ندارد.

نماینده مردم نطنز/ قمصر اظهار داشت: با تعادل بخشی بین عرضه و تقاضا قیمت‌ها معتدل و منطقی ارائه خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پول در بخش تولید به کار گرفته نمی‌شود، نقدینگی سرگردان در بازار، سرمایه‌های کاذبی را فراهم خواهد کرد.

وی تصریح کرد:‌سودجویان همیشه به دنبال سرمایه‌گذاری‌هایی هستند که کمترین زمان و بیشترین سوددهی را داشته باشد.

فیروزی با اظهار امیدواری در راستای رسیدن به یک ثبات حقیقی و منطقی در حوزه مسکن گفت: سازندگان و عرضه‌گنندگان مسکن باید بتوانند به سود واقعی و منطقی خود برسند و متقاضی هم قدرت خرید داشته باشد و درحالی که افزایش کاذب قیمت‌ها، قدرت خرید کاهش می دهد.

وی با بیان اینکه متقاضی قدرت خرید خانه ندارد تصریح کرد: ما در بخش مسکن دچار یک قیمت کاذب هستیم که امیدواریم با مدیریت دولت و ادامه روند مسکن مهر در دوره‌های قبل مشکلات برطرف و حوزه‌ مسکن با طرح‌های جدید ساماندهی شود.

فیروزی اذعان داشت: سرمایه‌گذاران بخش مسکن و بسیاری از پیمانکاران ساختمانی که مساکنی را در دست بهره‌برداری دارند منتظر فرصتی کاذب برای فروش هستند که این گونه عوامل در ایجاد رکود در بازار متاسفانه تاثیرگذار بوده است.

عضو کمیسیون عمران تاکید کرد: وجود نقدینگی در بازار مسکن باعث شده با افزایش کاذب قیمت‌ها مواجه شویم.

ارائه تسهیلات با توجه به شاخصه‌های شهری و روستایی نماینده مردم نطنز / قمصر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارائه تسهیلات در بانکهای دولتی براساس یکسان‌سازی است در روستا ها و کلان  شهرها افزود: با امکان‌سنجی در روستاها و شهرها میزان ارائه تسهیلات باید مطابق با شاخصه‌های شهری باشد تا حداقل بتوان 50 الی 60 درصد هزینه‌ها را تامین کرد.

فیروزی اظهار داشت: ارائه تسهیلات دولتی تاثیر چندانی در خانه‌دار شدن ندارد و در ارائه تسهیلات باید به حداقل افزایش قیمت‌ها و جبران هزینه‌ها توجه کرد تا حداقل بخشی از هزینه‌ها توسط تسهیلات تامین شود.

انتهای پیام/


4595501
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به شرایط، انتظار داریم شاخص کل بورس به روند صعودی خود در میان مدت ادامه دهد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود ۵۵ درصد بافت فرسوده در وسعت ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار را بافت تاریخی تشکیل می‌دهد که نیازمند نوسازی با شرایط خاص هستند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز زمین شناسی مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی گفت: نصب علائم و تابلو‌های هشدار دهنده در زون‌های فرونشست زمینه ساز کاهش مخاطرات و ایجاد مشکلات برای رانندگان می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته کارشناسان، برای هدایت منابع اعتباری بانک‌ها به سمت تولید راهکار‌های مختلفی وجود دارد که می‌طلبد در این زمینه به سبب اهمیت موضوع توجه بیشتری صورت گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته کارشناسان، سالانه برای واردات ذرت و کنجاله سویا ۸ میلیارد دلار ارز از کشور خارج می شود که مسئولان با جایگزینی نهاده دامی و کشت گیاهان کم آب بدنبال کاهش وابستگی و خروج ارز از کشور هستند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام مسئول در سازمان توسعه تجارت گفت: در بخش‌هایی که امکان همکاری ما با آفریقا بیشتر است، ۲۰۰ تاجر در حوزه‌های مختلف شناسایی شده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در واکنش به مباحث مطرح شده اخیر، مدیریت رشد نقدینگی در اقتصاد کشور در دوره اخیر را در وضعیتی کاملا با ثبات دانست.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر صمت گفت: تجارت ایران با کشور‌های آفریقایی هم در حوزه صادرات و هم واردات دوبرابر خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل پشتیبانی امور دام گفت: با شیب ۲۷ درصدی طی یک‌ماه گذشته، روزانه خرید حمایتی مرغ به هزارتن رسیده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته کاری که گذشت چهار روز شاهد ورود نقدینگی بودند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است