استانی 21:46 - 12 اسفند 1393
مدیرکل امداد استان لرستان:
مدیرکل امداد استان لرستان گفت: 18 هزار و 771 حامی طرح اکرام و ایتام درلرستان وجود دارد که 8 هزار و 800 یتیم را تحت حمایت خود قرار داده‌اند.

بیش از 18 هزار حامی طرح اکرام و ایتام در لرستان وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، ولی‌الله منتظری امشب در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد با اشاره به عملکرد 11 ماهه کمیته امداد لرستان و هفته احسان ونیکوکاری اظهار کرد: امسال با توجه به تقارن هفته احسان و نیکوکاری با ایام فاطمیه شعار امسال تغییر کرده و به اکرام فاطمی شور نیکوکاری نام‌گذاری شده است و امیدواریم مردم این استان همانند سال‌های گذشته در این هفته حضور پررنگ داشته باشند و بیش از 53 میلیارد تومان از طریق کمکهای مردمی در سطح استان لرستان جمع‌آوری شده است.

منتظری خاطرنشان کرد: در 11 ماهه امسال اجرای طرح ساماندهی و آراستگی محیط کار، چاپ مستند این طرح، چاپ سالنامه آمار و شناسایی و اصلاح فرآیندها، نظارت هوشمند بر طرح‌های خودکفایی و... از جمله برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان بوده است.

این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر 240 هزار و 687 صندوق صدقه در لرستان وجود دارد که 3 هزار و 500 صندوق آن در معابر و مابقی در منازل مردم این استان توزیع شده است که درآمد 11 ماهه این صندوق‌ها 57 میلیارد و 665 میلیون ریال بوده است.

وی از وجود 18 هزار و 871 حامی در لرستان خبرداد و گفت: 8 هزار و 800 یتیم تحت حمایت این حامی‌ها قرار دارند که امسال این حامی‌ها امسال به صورت نقد و کالایی بیش از 63 میلیارد ریال به ایتام لرستانی کمک کرده‌اند.

منتظری به بحث اشتغال طی سال‌ جاری توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) اشاره کرد و اظهار داشت: در مجموع امسال 4 هزار و 476 شغل با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد و  168 میلیون تومان از محل اعتبارات کمیته امداد، تسهیلات بانکی و صندوق توسعه ملی ایجاد شده است.

مدیرکل امداد استان لرستان گفت: برنامه ما این است که امسال 3 هزار خانواده را در حوزه کمیته امداد خودکفا و از چرخه امداد خارج کنیم همچنان که تاکنون 11 هزار خانوار خودکفا و از چرخه امداد خارج شده‌اند.

این مسئول تصریح کرد: طی سال جاری 10 هزار 588 نفر از مددجویان کمیته امداد با هزینه‌ای بالغ بر 800 میلیون تومان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای فرا گرفته‌اند.

وی افزود: در 10 ماهه سال‌جاری 43 میلیارد 800 میلیون تومان مستمری به افراد تحت پوشش این استان پرداخت شده و علاوه بر این 1954 زوج تحت پوشش کمیته امداد کمک جهیزیه دریافت کرده‌اند که در مجموع 18 میلیارد ریال به این افراد پرداخت شده است.

منتظری از توزیع سبد غذایی کودکان زیر 6 سال در لرستان اشاره کرد و گفت:‌ طی سال‌جاری بیش از 4 هزار کودک زیر 6 سال در لرستان سبد غذایی دریافت کرده‌اند.


5969735
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است