سیاسی 11:56 - 30 مرداد 1393
رئیس جمهور گفت: شعار اعتدال امروز خواست مردم و مورد تاکید مقام معظم رهبری است و بالاتر از آن این شعار دستور قرآن و خواست دین اسلام است و قطعاً اقلیت کوچکی که راه افراط و تفریط را در پیش گرفته‌اند، پشیمان خواهند شد.

روحانی:کسی نباید از استیضاح عصبانی شود
به گزارش افکارنیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در دومین روز از سفر خود به استان اردبیل در دیدار ایثارگران، نخبگان و برگزیدگان این استان اظهار کرد: اگر زمانی بین مراکز علمی و نخبگان و عوام مردم شکاف بود امروز این شکاف برداشته شده چرا که خواست همه ملت ایران خواست یکسان و مطالبه واقعی است چرا که همه دم از اعتدال سر می‌دهند تا در سایه رونق اقتصادی و تولید این خواسته رقم بخورد.



روحانی افزود: همه دانشگاهیان، کشاورزان و همه و همه یک حرف می‌زنند و آن حرف رونق تولید و حرکت رو به ‌جلو است چرا که ما به هر استانی سفر می‌کنیم با توجه به استعدادها همه سخن از توسعه همه‌جانبه می‌زنند که در این بین توجه به استعدادها مورد نیاز و بها دادن به ظرفیت موثر آن خواست همه است.



وی تصریح کرد: همه امروز انتظار دارند که شکاف‌ها و خلاءها برطرف شود و اخلاق خوب و دوری از افراط و تفریط جای خود را به اعتدال بدهد.



رئیس جمهور ادامه داد: رایی که ملت ایران دادند رای به اعتدال بوده است چرا که امروز شاهد آن هستیم نه تنها ایرانیان از افراط و تفریط خسته شده‌اند بلکه شعار کشورهای اروپایی و امریکایی و آسیایی گرایش به سمت اعتدال است.



روحانی گفت: همه به شعار اعتدال برخاسته از ایران اسلامی احترام می‌گذارند به طوری که این شعار امروز جهانی شده و در همه جا می‌توان سراغی از آن را گرفت.



وی بیان کرد: قطعنامه‌ای که سازمان ملل بر مبنای درخواست ایران با شعار جهان عاری از افراط و خشونت مصوب کرد و همه به آن رای دادند نشانگر این است که همه دنیا از افراط و خشونت خسته شده‌اند.



رئیس جمهور ادامه داد: شعار اعتدال امروز خواست مردم و مورد تاکید مقام معظم رهبری است و بالاتر از آن این شعار دستور قرآن و خواست دین اسلام است و قطعاً اقلیت کوچکی که راه افراط را در پیش گرفته‌اند، پشیمان خواهند شد.



رئیس شورای عالی امنیت ملی در بخش دیگری از سخنان خود به مساله استیضاح وزیر علوم اشاره کرد و افزود: ما به رای نمایندگان مجلس احترام می‌گذاریم و از استیضاح ناراحت نیستیم و نباید کسی در این زمینه عصبانی باشد چرا که ما همه در کنار هم هستیم هر چند که دوست داشتیم وزیر علوم رای اعتماد بگیرد اما به تصمیم مجلس احترام می‌گذاریم.



رئیس جمهور فرجی دانا را از شخصیت‌های علمی و قابل احترامی دانشگاهی اعلام کرد و گفت: بنده از وی در سایر مناصب استفاده خواهم کرد و به همین خاطر دیروز حکم مشاور رئیس جمهور را به فرجی دانا دادم.



روحانی تصریح کرد: نباید هیچ کس از این حرکت مجلس ناراحت باشد چرا که ما در چارچوب قانون به رای اکثریت مجلس بها می‌دهیم و در بسط اجرای قانون مطیع نظر نمایندگان مجلس و شورای نگهبان هستیم.



وی بیان کرد: اگر اجرای برخی از قوانین موافق میل ما نباشد رئیس جمهور آن را امضا کرده و ابلاغ می‌کند و دولت نیز مکلف است آن را عملیاتی کند.



رئیس جمهور گفت: ما در چارچوب قانون بدون لجبازی و یا مقاومت تابع محض قانون هستیم و حرکت‌های غیرمنطقی را در این زمینه نمی‌پذیریم چرا که مجلس و دولت و قوه قو قضاییه در کنار هم هستند و با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری کارها را به پیش می‌بریم تا به مقصد واقعی برسیم.



هنوز تحریم‌ها پابرجاست است



روحانی افزود: ما نباید محدودیت‌ها را فراموش کنیم و بر همین اساس باید روند توسعه همه‌جانبه کشور به پیش برود چرا که امروز هیچ کس ادعا ندارد که مسئله هسته‌ای اولویت دولت یا مسئولان نیست و یا رفع آثار تحریم نیز نمی‌تواند بر روند کشور تاثیر بگذارد.



روحانی ادامه داد: همچنان سنگینی آثار تحریم‌ها بر دوش ملت ایران سنگینی می‌کند چرا که احساس می‌کنیم هر چند که برخی از آثار تحریم نظیر تحریم‌های بخش کشتیرانی برطرف شده است.



وی عنوان کرد: این مسئله موضوع دل بخواهی نیست که به خواست دولت یا رئیس جمهور اتفاق بیفتد بلکه تحریم‌ها فشار ظالمانه و غیرقانونی و غلط است که بر دوش ملت ایران سنگینی می‌کند.



رئیس جمهور تاکید کرد: دولت در چارچوب قانون با حفظ حقوق ملت سعی دارد تا تحریم‌های ظالمانه را بردارد و در این خواست همه ملت مشترک هستند و جزو اولویت‌های ما است که دولت به جد آن را پیگیری می‌کند و در این مسیر دولت حامی ملت است و مقام معظم رهبری همواره دولت را مورد حمایت قرار داده‌اند.



ادامه دارد...

4527696
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه‌های امروز به موضوعاتی نظیر قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا و تجمع دانشگاهیان ایران در حمایت از فلسطینیان پرداخته‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور گفت: ۲۱ اردیبهشت، ۴۵ کرسی باقی مانده دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تعیین تکلیف می‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده ویژه رئیس‌جمهور ایران در افغانستان گفت: ایران از هر ابتکاری مانند تعیین نماینده ویژه سازمان ملل برای افغانستان که سبب حل مشکلات این کشور شود، حمایت می‌کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ششمین نشست هم‌اندیشی با مدیران مسئول و مدیران عامل رسانه‌های جمعی کشور به دعوت وزیر امور خارجه کشورمان برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور گفت: تقسیم تهران به دو استان شرقی و غربی بر اساس ضوابط قانونی در حال پیگیری است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته معاون وزیر خارجه، «وعده صادق» سامانه تدبیر آمریکا در منطقه را با چالش‌های جدی مواجه و تجدیدنظر در راهبرد‌های امنیت ملی را بر آمریکا تحمیل کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور تصریح کرد: خیزش دانشجویان، اساتید و نخبگان غربی در حمایت از مردم مظلوم غزه رویدادی بزرگ و دارای ابعادی وسیعی است که با ضرب و شتم، بازداشت و اعمال خشونت خاموش نمی‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر خارجه بحرین که در دمشق حضور دارد، بعدازظهر امروز به دیدار بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه رفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور فرانسه طی سخنانی از آمادگی کشور خود برای گفتگو با دیگر کشور‌های اروپایی درباره استفاده از سلاح هسته‌ای علیه روسیه خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور در پیامی پیروزی­ مقتدرانه و غرورانگیز تیم ملی فوتسال کشورمان و کسب مقام قهرمانی رقابت­‌های جام ملت‏‌های آسیا ۲۰۲۴ در تایلند و اهتزاز پرچم پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را که موجب سرافرازی و شادمانی همه ایرانیان ورزش‌‏دوس...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است