ورزشی 13:23 - 28 تیر 1397
یازدهمین دوره رقابت‌های کاراته دانشجویان جهان-ژاپن
اولین روز از رقابت‌های‌ کاراته دانشجویان جهان در حالی پیگیری شد که نمایندگان ایران راهی دیدارهای نهایی و رده بند شدند وایران در انتظار کسب دو نشان طلا و سه برنز است.

دو طلا و سه برنز در انتظار نمایندگان ایران در کاراته دانشجویان جهان

به گزارش ایسنا، اولین روز برگزاری یازدهمین دوره رقابت‌های کاراته دانشجویان جهان که در کشور ژاپن در جریان در دو بخش کمیته و کاتای انفرادی مردان و زنان  پیگیری شد که دو ورزشکار کشورمان راهی دیدار فینال شده و برای مدال طلا مبارزه می‌کنند. سه نماینده ایران نیز برای کسب مدال برنز به دیدار رده بندی راه یافته‌اند. بنابراین گزارش در بخش مردان در کاتای انفرادی ابوالفضل شهرجردی کاتاکا کشورمان در پیکار اول حریفی از چین را ۵ بر صفر شکست داد، در سه بازی بعدی و با نتایج‌ مشابه ۴ بر یک کاتاروهایی از مجارستان، اسپانیا و ایتالیا را برد و راهی دیدار نهایی شد او در فینال برای کسب مدال طلا به مصاف حریفی از ژاپن می رود.

در رقابت‌های کومیته علی مسکینی در وزن منهای ۶۰ کیلو گرم در بازی اول با حساب ۸ بر صفر از سد یوگو کوزاکی، قهرمان جوانان و امیدهای جهان از ژاپن گذشت و در پیکار دوم هم حریف مجارستانی ۹ بر صفر عبور کرد. در نیمه نهایی مسکینی رودروی آرای سمدان از ترکیه رفت، حریفی که با دو طلای لیگ‌جهانی امارات و هلند در لیست گرندوینرهای ۲۰۱۸ فدراسیون جهانی قرار دارد.‌

این پیکار با پیروزی میلی متری حریف مسکینی به پایان رسید؛ با رفتن این رقیب ترکیه‌ای به فینال مسکینی جواز حضور در مسابقه رده بندی را برای کسب مدال برنز بدست آورد. مهدی رحیمی نژاد در وزن منهای ۶۷ کیلوگرم در مبارزه اول حریف هنگ کنگی را خود را برد، در دور بعد برابر نماینده مالزی به پیروزی رسید، در ادامه برابر نماینده میزبان با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد، رحیمی سپس توانست کاراته کاری از لوکزامبورگ را در شانس مجدد مغلوب کند و به این ترتیب به دیدار رده بندی برسد تا برای کسب مدال برنز به مصاف ورزشکاری از استرالیا برود.

همچنین در بخش زنان در کاتای انفرادی فاطمه صادقی نماینده کاتای انفرادی بانوان با یک برد ۵ بر صفر برابر حریفی از آفریقای جنوبی و باخت ۴ به یک برابر کاتاروی اسپانیایی از دور رقابت‌ها کنار رفت. در رقابت‌های کومیته در وزن منهای ۵۰ کیلو گرم فائزه چیذری در دور اول مقابل از حریف چین تایپه شکست خورد و با به فینال رسیدن بازیکن چین تایپه در رپه شارژ حریف بنگلادشی را شکست داد و راهی دیدار رده بندی شد و در برای کسب مدال برنز روز یک‌شنبه مبارزه خواهد کرد. آویشن باقری دیگر نماینده کومیته زنان ایران نیز در وزن منهای ۵۵ کیلوگرم نماینده اتریش را ۳ بر صفر برد، سپس موفق به شکست ۷ بر یک رقیب اسپانیایی‌اش شد، در ادامه رزمی کار ترکیه‌ای را با نتیجه ۹ بر یک مغلوب کرد تا جواز حضور در مسابقه فینال را به دست بیاورد. باقری برای کسب مدال طلا به مصاف ورزشکاری از کشور میزبان ژاپن خواهد رفت. 

یازدهمین دوره رقابتهای کاراته قهرمانی آسیا از امروز در شهر کوبه ژاپن با حضور ۲۳۹ کاراته کا از ۳۳ کشور آغاز شده و تا روز یک‌شنبه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام


9846834
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم بسکتبال شهرداری گرگان در نخستین دیدار فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا با نتیجه ۹۰ بر ۶۵ مقابل الریاضی لبنان شکست خورد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مهاجم تیم الاتحاد کلبا امارات احتمال دارد فصل آینده پیراهن استقلال تهران را بر تن کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فدراسیون والیبال مصطفی کارخانه را به عنوان مشاور عالی فنی خود و دبیر کمیته فنی این فدراسیون انتخاب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نفرات برتر پنج وزن نخست چهل و چهارمین دوره رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز مشخص شدند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم مس رفسنجان با پیروزی مقابل پیکان در ضربات پنالتی راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرجیو کونسیسائو سرمربی تیم فوتبال پورتو قراردادش را تا سال ۲۰۲۸ با این تیم تمدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» در اولین روز رقابت‌های جام جهانی پاراتیراندازی که در کره جنوبی در حال برگزاری است، نماینده ایران در ماده تفنگ بادی ایستاده بانوان در جایگاه هشتم قرار گرفت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کاروان ووشو ایران موفق به کسب ۲۰ مدال رنگارنگ در رقابت‌های انتخابی جام جهانی در چین شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کاروان ووشو ایران موفق به کسب ۲۰ مدال رنگارنگ در رقابت‌های انتخابی جام جهانی در چین شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» چهل و چهارمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی از صبح امروز پنجشنبه۶ اردیبهشت‌ماه در سالن شهرک نفت اهواز در حال برگزاری است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است