فرهنگی‌هنری 14:44 - 07 تیر 1396
نماینده ولی‌فقیه، معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه دشمنان در پی اشاعه تروریسم در ایران هستند تأکید کرد: باید با اقدامات فرهنگی و هنری روشنگرانه و آگاهی بخش، راه نفوذ دشمنان و مداخله جویی آنان را ببندیم.

شهیدی:فعالیت‌های فرهنگی و آگاهی‌بخش برای مقابله با تروریسم ضرورت دارد

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی در جلسه مدیران دبیرخانه شورای عالی توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضمن گرامیداشت شهدای هفتم تیر سال 1360 گفت: وجود 17 هزار شهید ترور در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیانگر مظلومیت ملت ایران اسلامی است که در کمال تعجب قدرت‌های حامی جریان تروریسم از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی با فرافکنی و تبلیغات وسیع رسانه‌ای، ایران را به‌عنوان حامی تروریسم معرفی می‌کنند.

وی با بیان اینکه ایران بیش از هر کشور دیگری قربانی عملیات تروریستی بوده است افزود: در میان شهدای ترور بسیاری از شهروندان عادی اعم از زن، مرد، پیر، جوان و حتی کودک وجود دارند. از سوی دیگر بلندپایه‌ترین مقامات سیاسی و قضایی کشور نیز به‌ وسیله سازمان‌های تروریستی با همدستی آمریکا به شهادت رسیده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به حمایت آمریکا از سازمان منافقین گفت: شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی و 72 تن از یاران ایشان در هفتم تیرماه سال 1360 فقط یکی از جنایات تروریستی در ایران به ‌وسیله سازمان  منافقین است.

معاون رییس جمهوری با اشاره به سخنان اخیر ترامپ و طرح اتهام حمایت ایران از تروریسم گفت: آمریکا بزرگ‌ترین حامی تروریسم است و در این مرحله نیز برای مقابله با منطق قوی انقلاب اسلامی و قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران به بهانه حمایت ایران از تروریسم توسل جسته است تا تحریم‌های جدید علیه کشورمان اعمال کند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به شهدای عملیات تروریستی اخیر در حرم مطهر امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی گفت: برای مقابله با تروریسم علاوه بر اقدامات نظامی و امنیتی، نیازمند فعالیت‌ گسترده و هدفمند فرهنگی هستیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی با بیان اینکه دشمنان با سوءاستفاده از تفاوت‌های قومی و مذهبی به دنبال اشاعه تروریسم در ایران هستند افزود: باید با اقدامات فرهنگی و هنری، راه نفوذ دشمنان و مداخله جویی آنان را ببندیم و تفکر همدلی و وحدت ملت ایران را در همه عرصه ها و شئون کشور استمرار بخشیم.

وی با تأکید بر ضرورت انجام اقدامات فاخر فرهنگی و هنری برای تبیین مظلومیت ملت ایران به عنوان قربانی تروریسم گفت: فعالیت‌های فرهنگی و هنری بهترین راه بیان مظلومیت شهدای ترور در ایران برای جهانیان است و در واقع با این اقدامات می‌توان چهره عریان حمایت آمریکا از اقدامات تروریستی در ایران را به افکار عمومی جهان نشان داد.

دبیر شورای عالی توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با اشاره به اقدامات معاونت فرهنگی بنیاد برای ساخت فیلم سینمایی شهدای هفتم تیر و برگزاری جشنواره سرچشمه سرخ در سال جاری که طی آن هنرمندان متعهد کشور با ابزارهای مختلف هنری به تبیین ابعاد واقعه هفتم تیر می‌پردازند افزود: تمام دستگاه‌های فرهنگی کشور باید موضوع توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در ابعاد مختلف آن برای توسعه و تعالی و حفظ استقلال کشور موردتوجه قرار دهند.

انتهای پیام


9210148
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارگردان گفت: سال ۸۷ ایده‌ای به ذهنم رسید که مستندی درباره کاشت، داشت و برداشت محصول شالی بسازم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم سینمایی «آه سرد» در دومین حضور جهانی در چهل و ششمین جشنواره فیلم مسکو موفق به دریافت ۲ جایزه شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه «کافه مستند» با پخش مستند «آقای خاص» به کارگردانی سجاد ترابی سراغ ناگفته‌هایی از زندگی محمد بنا، سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» امام هادی (ع) در روایتی تأکید کرده‌اند که زائر قبر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) همچون کسی است که حرم امام حسین (ع) را زیارت کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نغمه مستشار نظامی مخمسی را در استقبال از سروده رهبر انقلاب که در آستانه عملیات وعده صادق بیتی از آن را خواندند، سروده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» منتظری نمایشگاه کتاب تهران را پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران دانست و گفت: شعار سی و پنجمین دوره این رویداد در عین کوتاهی پیام‌ مهمی دارد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه‌ای با حضور کارگردان و بازیگران سریال «رستگاری»، از عوامل این مجموعه تلویزیونی تقدیر کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سینمای ایران در هفته ابتدایی اردیبهشت ماه میزبان ۵۸۹ هزار مخاطب شد و «تمساح خونی» و «مست عشق» به رقابت پرداختند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی فوتبال ساحلی گفت: زمانی که پنج میلیون نفر برای انتخاب «قهرمان ایران» رای می‌دهند قطعا کار رسانه ملی و عواملی است که برای این مراسم تلاش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر دفتر شعر و موسیقی سازمان صداوسیما گفت: بعد از اینکه حضرت آقا برای عملیات وعده صادق شعر سرودند، شاعران پنج کشور نیز در این زمینه شعر سرودند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است