اجتماعی 13:14 - 26 مهر 1396
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: از سوی وزیر آموزش و پرورش به همه دستگاه‌های دولتی و ملی نامه ای ارسال شده تا هرچه را لازم می‌دانند در کتب درسی وارد شود تا پایان آذر اعلام کنند.

وی افزود: این بازنگری ها مبتنی بر اسناد بالادستی خودمان خواهد بود و نظرات منتقدان و پژوهش‌ها و مطالعات انجام شده و مطالعات بین المللی در این زمینه دخیل است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه در مجموع هر کتابی که پنج سال از عمرش بگذرد با توجه به نیازهای عمومی مورد بازنگری قرار می گیرد، گفت: از سوی وزیر آموزش و پرورش به همه دستگاههای دولتی و ملی نامه ای ارسال شده تا هرچه را لازم می دانند در کتب درسی وارد شود تا پایان آذر اعلام کنند.

  • آموزش زنان در آستانه ازدواج

وی افزود: انتخاب این محتواها شرایطی دارد. باید موارد اعلام شده نیاز ملی را برطرف کنند و تبلیغ دستگاه محسوب نشوند.

محمدیان با بیان درس مدیریت و سلوک خانواده سال آینده وارد کتب درسی می‌شود گفت: خانواده، آموزش زنان در آستانه ازدواج، مشکلات و پاسخ به سوالات پیرامون تحکیم خانواده در این کتاب لحاظ می‌شود. جلسات مربوط تشکیل و نیازسنجی ها برای تدوین این کتاب انجام شده است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ادامه داد: نیازمند آن هستیم پابه پای نوسازی کتب درسی، آموزش معلمان به‌روز رسانی شود و امکانات و تجهیزات لازم برای تدریس آنها فراهم شود.

وی با اشاره به ضرورت وجود نیروی انسانی مناسب و کارآمد در دوره ابتدایی گفت: در دوره ابتدایی نیروی انسانی رو به تحلیل رفته و اضافه شدن معلمان جدید در قالب تصمیمات قانونی اقتضایی نمی‌تواند جامعه معلمان ابتدایی را بهسازی کند. برخی تصورمیکنند دوره ابتدایی دوره دست ورزگی و کارآموزی است.

  • آموزش و پرورش بنگاه کاریابی نیست

محمدیان ادامه داد: تزریق و تحمیل نیروی انسانی آموزش ندیده باعث می‌شود دوره ابتدایی نحیف و ناتوان شود. به گوش نمایندگان مجلس برسد که اگر تعالی تعلیم و تربیت را می‌خواهید باید به دوره ابتدایی توجه کنید و از تحمیل نیروهای آموزش ندیده حرفه ای به آموزش و پرورش جلوگیری شود. نباید آموزش و پرورش را با بنگاه کاریابی اشتباه گرفت.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی توجه به خلاقیت‌ها، مهارت‌ها و توجه به فرصت‌های یادگیری در برنامه درسی را از جمله برنامه های مدنظر در آینده دانست و گفت: باید معلمان و مدیران بخشی از برنامه درسی را راهبری کنند و بخشی را به دانش‌آموزان بسپارند.

معاون وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی مبنی بر انتشار کارنامه ضعیف یکی از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش در فضای مجازی گفت: باید فرایندی را طراحی کنیم تا کسانی که به عنوان معلم جذب می‌شوند صلاحیت و توانمندی لازم را برای شغل معلمی داشته باشند. در غیر اینصورت آموزش و پرورش لطمه می خورد.

محمدیان درباره فاصله محتوای آموزشی ارائه شده به دانشجومعلمان در دانشگاه‌ها با آنچه در کلاس درس باید تدریس شود، عنوان کرد: علم همواره در حال ارتقا و پیشرفت است و باید با دانش همراه شویم. برای رفع این نقیصه دوره های ضمن خدمت برگزار می‌کنیم و در مجلات رشد اطلاعات جدید را منتشر می‌کنیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی درباره انتقاد رئیس جمهور مبنی بر اینکه " کتاب های درسی دانش آموز را برای دیروز تربیت می کند" گفت: رئیس جمهور گفتند محتوای درسی روزآمد به حد کفایت نیست. ما هم معتقدیم کتاب هاب درسی نه تنها باید برای امروز باشد بلکه باید برای فرداها باشد. یک دانش آموز اول ابتدایی 12 سال آینده وارد جامعه شود و حداقل آن این است که حداقل 12 سال آینده را رصد کنیم. ما در پژوهشگاه مطالعات دائما پژوهش های آینده محور انجام می دهیم.

وی افزود: ضمن آنکه معتقدیم کتاب درسی یک بخش تعلیم و تربیت است و باید سایر امکانات و بسترهای لازم نیز برای آموزش خوب فراهم شود.

  •  عدم استقبال از فنی‌حرفه ای مشکل فرهنگی است

محمدیان درباره کتب کار و فناوری و موکدات مربوط به مهارت آموزی گفت: مشکل عدم استقبال از فنی‌حرفه ای در کشور ما مشکل فرهنگی است؛ فرهنگ یقه سفید و یقه آبی. متاسفانه کار کردن در فرهنگ ما بد شمرده شده است. باید فرهنگ کار مقدس شمرده شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ادامه داد: از سوی دیگر باید یک مرکز و نهاد ملی چون وزارت کار استانداردهای و نیازهای بازار کار آینده را به آموزش و پرورش ارائه دهد تا ما بتوانیم سیاست گذاری کنیم که تا کنون انجام نشده است. نکته سوم آنکه هنرستان های ما باید جاذبه داشته باشند و آینده مشاغل روشن باشد.

محمدیان با بیان اینکه معتقدیم در حوزه کار و فناوری و مهارت آموزی زودتر از دیگران اقداماتی را انجام داده‌ایم عنوان کرد: اصحاب حرف و مشاغل را دعوت کردیم و از آنها درباره نیازهای بازار کار سوال کرده‌ایم. طراحی برنامه انجام شده است. در حالی که باید وزارت کار استانداردهای کار را بروز رسانی می کرد. ما استاندارد بین المللی مشاغل (ISCO) را در برنامه درسی لحاظ کردیم. آموزش‌های ما باید به گونه‌ای باشد که بتوانیم در آینده نیروی کار صادر کنیم.

محمدیان با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری طبق برنامه درس ملی کتب پایه یازدهم جدید التالیف بودند عنوان کرد: از ابتدای هفته هم کلید تدوین کتب جدید پایه دوازدهم زده شد و در سال تحصیلی 97_98 همسوسازی با برنامه درسی ملی پایان می‌پذیرد.


9484202
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حسینی گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بخشدار کن از حضور ۸ هزار گردشگر در جشنواره گیلاس خبر داد و گفت: رشد ۵۰درصدی گردشگر را در سومین جشنواره گیلاس روستا‌های سنگان چهارگانه شاهد بودیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه گفت: دستگیری صد‌ها دانشجو و استاد معترض به جنایات اسرائیل، نشان دهنده سهیم بودن آمریکا در نسل‌کشی صهیونیست‌ها است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی کل کشور گفت: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد، بعضی از خاکریز‌ها چه حفظ آن و چه از دست دادن آن تعیین کننده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با اهتمام به اجرایی کردن اسناد بالادستی و برنامه ریزی در راستای تحقق اهداف سند تحول قضایی طرح دعاوی در دیوان عدالت اداری کاهش ۲.۹۳ درصدی داشته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیری با اشاره به مردمی بودن نهاد شورای عالی استان‌ها گفت: اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» به مناسبت هفته سلامت در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) تهران از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.  
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهرداری منطقه ۷ تهران اعلام کرد که قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی اجتناب ناپذیر بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» اجتماع صادقیون در روز شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام در میدان صادقیه برگزار می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است