اجتماعی 13:42 - 04 مرداد 1393
مدیر کل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش خبر داد/۱
مدیر کل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش از حضور 2700 دانش‌آموز در مرحله کشوری مسابقات فرهنگی هنری خبر داد.

حضور 2700 دانش‌آموز در مسابقات فرهنگی هنری/ راه‌اندازی شبکه اجتماعی مجازی دانش‌آموزان

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مهدی علی‌اکبرزاده، مدیر کل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری که پیرامون مسابقات و جشنواره‌های فرهنگی هنری دانش‌آموزان کشور برگزار شد، اظهار داشت: جشنواره‌های فرهنگی و هنری از هفته‌ آینده آغاز و این جشنواره‌ها در قالب مسابقات مختلف برگزار خواهد شد.

وی افزود: امسال نیز جشنواره‌ها در دو اردوگاه بزرگ کشوری شهید بهشتی اصفهان و شهید رجایی نیشابور از 12 مرداد ماه آغاز می‌شود و تا 31 مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

علی‌اکبرزاده با اشاره به موضوعات فرهنگی این جشنواره خاطر نشان کرد: شعر، داستان، مطالعه و تحقیق، وبلاگ، نشریه الکترونیکی و بازی‌های رایانه‌ای از موضوعات این جشنواره است که برای پسران و دختران دانش‌آموز در اردوگاه شهید بهشتی اصفهان برگزار خواهد شد.

مدیر کل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به موضوعات هنری این جشنواره گفت: جشنواره هنری از 22 مرداد در اردوگاه شهید رجایی نیشابور آغاز می‌شود و تا 31 مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: هنرهای آوایی، نمایشی، فیلم کوتاه، هنرهای دستی و تجسمی از موضوعات این جشنواره است که در 4 روز نخست پسران و در 4 روز بعدی مسابقات دختران برگزار خواهد شد.

*انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان فنی و حرفه‌ای

علی‌اکبرزاده با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در جریان این مسابقات دوره‌های آموزشی تخصصی را برای تمام دانش‌آموزان شرکت کننده از طریق آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برگزار می‌کنیم و دانش‌آموزان به صورت تک رشته‌ای دوره آموزشی کوتاه‌مدت را خواهند گذراند و در پایان دوره، گواهینامه آموزشی از سوی فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: برای نخستین بار در کشور و در جریان برگزاری این مسابقات به نفرات اول تا سوم برگزیده گواهینامه بین‌المللی مهارت که به صورت الکترونیکی خواهد بود از سوی آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اهدا می‌شود.

علی‌اکبرزاده با اشاره به مزایای این گواهینامه خاطر نشان کرد: دانش‌آموزان با داشتن این گواهینامه در اولویت قرار می‌گیرند و در زمینه یک مهارت تخصصی برای کسب شغل و حرفه از سوی یک سازمان در اولویت قرار گرفته و همچنین از سوی بانک‌ها برای دریافت تسهیلات مهارت می‌توانند اقدام کنند.

*ایجاد شبکه اجتماعی مجازی برای دانش‌آموزان

مدیر کل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال تصمیم داریم شبکه اجتماعی مجازی برای تمام دانش‌آموزان برگزیده راه‌اندازی کنیم، اظهار کرد: تمام دانش‌آموزانی که امسال برگزیده می‌شوند و همچنین در سال‌های گذشته حائز برتری بوده‌اند از طریق شبکه مجازی اجتماعی با یکدیگر در ارتباط خواهند بود.

وی افزود: در نظر داریم در این شبکه‌های اجتماعی از آنها پشتیبانی کنیم و برای نهادهای مختلف آنها را معرفی و پس از شرکت در مسابقات و برگزیده شدن، قابلیت کار در جامعه را پیدا کنند.

* حضور 2700 دانش‌آموز در مسابقات فرهنگی هنری

 

به گزارش فارس، مدیر کل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در مسابقات فرهنگی هنری نزدیک به 4000 نفر آثار خود را به دبیرخانه ارسال کردند، گفت: از مجموع این تعداد 2700 نفر در مرحله کشوری حضور خواهند داشت و تصمیم گرفتیم مقالات فرهنگیان در قالب یک کتاب چاپ شود.

وی با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای را با سازمان سینمایی وزارت ارشاد منعقد کرده‌ایم، تصریح کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه 180 سالن سینمایی دانش‌آموزی را احیا، استانداردسازی و مورد مرمت قرار می‌دهیم و با همکاری کانون و سازمان پژوهش آموزش و پرورش، فیلم‌هایی را برای دانش‌آموزان به نمایش می‌گذاریم.

علی‌اکبرزاده افزود: در سالن‌های سینمایی آموزش و پرورش نمایش فیلم رایگان خواهد بود و در دیگر سالن‌ها، کارت ویژه تخفیف برای دانش‌آموزان فرهنگیان پیش‌بینی خواهد شد.

*بازگرداندن ۳ اردوگاه کشوری به ستاد آموزش و پرورش

مدیر کل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه 3 اردوگاه بزرگ کشوری را به دامن آموزش و پرورش بازگرداندیم، تصریح کرد: 3 اردوگاه اصفهان، نیشابور و رامسر که از حیطه وزارتخانه خارج شده بودند و در حیطه استان‌ها قرار گرفته بودند به دامن آموزش و پرورش در ستاد برگردانده شد و در شهریور ماه دوره آموزشی ویژه‌ای تحت عنوان «مدرس اردویی ماهر» تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: در کشور حدود 700 منطقه و شهرستان وجود دارد که از هر منطقه یک نفر در این دوره آموزشی شرکت خواهند داشت که با حضور کارشناسان در مجموع 800 مربی در اردوگاه رامسر این دوره را پشت سر خواهند گذاشت.


4330519
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس پیشگیری فراجا گفت: تعداد کلانتری‌های موجود نسبت به تعدادی که طبق قانون باید باشد کم است و این کمبود در تهران بیشتر به چشم می‌خورد، اما در تلاش هستیم تا بتوانیم با کمک سایر دستگاه‌ها این کمبود‌ها را جبران کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران از آغاز آموزش مردم برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک دور دوم نمایندگی مجلس شورای اسلامی در چند روز آینده خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با حضور در شورای اداری جمعیت استان اردبیل، بر لزوم حفظ اعتبار و جایگاه مردمی هلال احمر در کشور تاکید کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پلیس تهران از دستگیری عامل ضرب و شتم شهروندان در اتوبوس خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز پیگیری اجرای سند تحول قضایی گفت: در فروردین ۱۴۰۴ می‌توانیم گزارش عملکرد کوتاه مدت سند تحول و تعالی قوه قضاییه را ارائه دهیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پژوهشگر تاریخ در جلسه دادگاه منافقین از تسویه حساب‌های خونین گروهک منافقین گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران از اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار پایتخت گفت: مدیریت شهری در دوره جدید مدیریت خود را مبتنی بر مشارکت قرار داد و سمت و سوی آن به مسیری هدایت شد که بتوان مشارکت را دنبال کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بازیگر کشورمان گفت: با ثبات نسبی جامعه، ایجاد آرامش و دید روشن می توان جامعه را به سمت جوانی جمعیت سوق داد،
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون دادگستری استان تهران گفت: یکی از آسیب‌های شهر تهران، کودکان کار و زباله‌گرد است که در قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، تقسیم کار در دستگاه‌های ذی‌ربط صورت گرفته است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است