اقتصادی 17:08 - 03 آبان 1393
اردبیل - ایرنا - قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر از افتتاح 120 هزار واحد مسکونی در قالب این طرح در کشور تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد اصغری مهرآبادی روز شنبه در جلسه شورای مسکن استان اردبیل با اشاره به افتتاح یک میلیون و 200 هزار واحد مسکن مهر تا امروز گفت: ساخت 300 هزار واحد نیز به اتمام رسیده اما به دلیل آماده نشدن امکانات زیربنایی، هنوز قابل افتتاح نیست.



وی افزود: بیش از 450 هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک مسکن و 20 هزار میلیارد ریال توسط سایر بانک ها برای اجرای پروژه های مسکن مهر پرداخت شده و تاکنون 40 هزار میلیارد ریال نیز بازپرداخت صورت گرفته است.



مهرآبادی بیان کرد: امیدواریم دفترچه اقساط 700 هزار واحد نیز امسال تحویل شود تا با بازپرداخت تسهیلات، پول ها دوباره به پروژه های نیمه تمام موجود تزریق شود.



او اضافه کرد: این تسهیلات باید طی 20 سال از سوی بانک مسکن به بانک مرکزی برگردد و با رایزنی های صورت گرفته، سه سال تنفس داده شده تا همچنان بتوانیم از این تسهیلات برای تمکیل پروژه ها استفاده کنیم.



قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی حدود چهار میلیون و 300 هزار واحد مسکن احداث شده که دو میلیون و 300 هزار واحد آن در قالب طرح مسکن بود.



وی تشریح کرد: هنگام آغاز طرح مسکن مهر بنا بر احداث یک میلیون 500 هزار واحد بود ولی در طول مدت اجرا 800 هزار واحد نیز اضافه شد که در مجموع در یک هزار و 135 شهر به اجرا درآمد.



مهرآبادی اظهار کرد: مسکن مهر از نظر کمیت از سایر پروژه های ساخت مسکن در کشور بزرگتر بود؛ بیش از 400 هزار پروژه که 50 درصد آن مربوط به بافت فرسوده و خود مالکین بود و مابقی هم تعاونی ها و پروژه های سه جانبه.



او با اشاره به بهره برداری از 46 هزار واحد مسکن مهر در استان اردبیل گفت: میانگین پیشرفت پروژه های مسکن مهر در کشور 83 درصد و در این استان 10 درصد بالاتر می باشد که در همین راستا امروز سه هزار واحد مسکن مهر در سطح این منطقه به بهره برداری رسید.



قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر همچنین اظهار کرد: با تاکید مقام معظم رهبری و برنامه ریزی دولت، تحرک و عزم اجرایی بیشتر شده و امیدواریم با کمک دستگاه های ذی ربط پرونده این پروژه ها از جمله در این استان (هفت هزار واحد باقی مانده) هرچه زودتر بسته شود.



بیش از شش هزار واحد مسکن در سطح استان اردبیل با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر و مسوولان استانی به صورت رسمی افتتاح شد که سه هزار واحد آن در قالب طرح مسکن مهر و مابقی جزو مسکن هایی روستایی است.



8123/530

انتهای پیام /*


5036768
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» تازه‌ترین آمار منابع آبی کشور نشان می‌دهد که ۶۴ درصد مخازن سدهای کشور پرشدگی دارند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان نقشه‌برداری گفت: در کشورمان نیاز به اطلاعات مکانی بسیار اهمیت دارد و اطلس سرمایه‌گذاری بر پایه اطلاعات مکانی و نقشه‌برداری کشور تهیه شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: بزرگترین بدهکاران، صنعت پتروشیمی و بعد از آن فولادی‌ها و سومین هم سیمانی‌ها بزرگترین مصرف کننده و بدهکاران گازی هستند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بانک مرکزی اعلام کرد: تورم دوازده‌ماهه شاخص بهای تولیدکننده از ۳۷.۳ درصد در فروردین ماه سال ۱۴۰۲ به ۳۱.۲ درصد در فروردین‌ماه ۱۴۰۳ کاهش یافت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت برق حرارتی گفت: میزان تولید برق نیروگاه‌های حرارتی در فروردین‌ با رشد ۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از مرز ۲۴ میلیون مگاوات ساعت عبور کرده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان راهداری گفت: از ۸۸۷ نقطه حادثه‌خیز در کشور حدود ۴۳۰ نقطه برطرف شده و ۴۶۰ نقطه باقی مانده که تا پایان سال برطرف می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی در رابطه با آخرین جزئیات از اجرای طرح راننده محوری نکاتی را مطرح کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در ابتدای معاملات امروز نهم اردیبهشت، شاخص کل بورس ۳۷۴ واحد افت یافت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با تصویب هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، بازارگردانی از حالت الزامی خارج و در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن ملی خرما گفت: بنابر آمار سال گذشته ۳۰۰ هزارتن خرما به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار به بازارهای هدف صادر شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است