اجتماعی 04:43 - 07 فروردین 1398
فیلم‌ها و تصاویری که از جاری شدن سیلاب در نقاط مختلف کشور منتشر شده نشان‌دهنده حضور پررنگ کودکان در این حوادث است، اما تاکنون به نحوه برخورد با کودکانی که در این حادثه به عنوان شاهد عینی حضور داشته‌اند کمتر پرداخته شده است. انجمن حمایت از حقوق کودکان در این زمینه توصیه‌ها و راهکارهایی را مطرح کرده است.

۹ توصیه برای کودکان در مناطق سیل‌زده

به گزارش ایسنا، حوادث چند روز گذشته و شرایط فعلی برای همه ما به عنوان افراد بزرگسال نگران‌کننده و تا حدی غیرقابل تصور است. در این شرایط بحرانی حفظ سلامت روان و جسم کودکان‌مان وظیفه ماست. دیدن صحنه‌های مربوط به وقوع سیل، ویرانی، بی‌خانمان شدن، کودکان گمشده و جدا افتاده از خانواده و یا صحبت کردن در مورد فجایع رخ داده در حضور آن‌ها و در جمع خانواده ممکن است احساس اضطراب و نگرانی را در اثر مواجهه با این اطلاعات در کودکان تقویت کند.

بهتر است به جای این موارد، نکات آموزشی در جهت آگاهی کودک برای مواجهه با این حوادث فراهم کنیم:

١- پیش از وقوع سیل برای کودکان توضیح دهید که سیل یکی از حوادث طبیعی مثل آتش‌فشان، طوفان یا زلزله و ... است و ما در این مواقع باید سعی کنیم نکات ایمنی را برای در امان ماندن از خطرات احتمالی رعایت کنیم.

٢-کار کردن با وسایلی مانند چراغ قوه، رادیو و سایر ابزار نجات که مناسب سن کودکان است را به آنها آموزش دهید.

٣- سعی کنید کودکان را از اخبار حوادث مرتبط دور نگه دارید.

۴- در طول وقوع سیل برای کودکان توضیح دهید که خیلی سریع خود را به مناطق مرتفع، مثل بالاترین طبقه ساختمان برسانند.

۵- از رفتن داخل آب جاری شده خودداری کنند، مخصوصاً اگر آب بالاتر از زانوهای آنهاست.

۶- در طول شب از راه رفتن در آب خودداری کنند.

٧- بعد از آرام شدن و یا کم شدن میزان آب از بازی کردن درون آب خودداری کنند.

٨-پس از وقوع سیل مطمئن شوید که آبی که کودکان می‌نوشند حتماً جوشانده شده باشد.

٩- اگر از وسایل الکترونیکی استفاده می‌کنند حتماً توسط یک فرد بزرگسال اول آزمایش شود.

انتهای پیام


10087961
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار کریمی از توافق پلیس بین الملل ایران و چند کشور برای استرداد متهمانی که اعلان قرمز آنها صادر شده است، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حسینی گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بخشدار کن از حضور ۸ هزار گردشگر در جشنواره گیلاس خبر داد و گفت: رشد ۵۰درصدی گردشگر را در سومین جشنواره گیلاس روستا‌های سنگان چهارگانه شاهد بودیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه گفت: دستگیری صد‌ها دانشجو و استاد معترض به جنایات اسرائیل، نشان دهنده سهیم بودن آمریکا در نسل‌کشی صهیونیست‌ها است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی کل کشور گفت: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد، بعضی از خاکریز‌ها چه حفظ آن و چه از دست دادن آن تعیین کننده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با اهتمام به اجرایی کردن اسناد بالادستی و برنامه ریزی در راستای تحقق اهداف سند تحول قضایی طرح دعاوی در دیوان عدالت اداری کاهش ۲.۹۳ درصدی داشته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیری با اشاره به مردمی بودن نهاد شورای عالی استان‌ها گفت: اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» به مناسبت هفته سلامت در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) تهران از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.  
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهرداری منطقه ۷ تهران اعلام کرد که قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی اجتناب ناپذیر بود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است