فرهنگی‌هنری 14:13 - 03 مهر 1396
مدیر پایگاه تاریخی و جهانی بیستون از مرمت و ساماندهی پل صفوی بیستون خبر داد.

مرمت و ساماندهی پل صفوی بیستون آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی؛ مرمت و ساماندهی پل صفوی بیستون به عنوان یکی از آثار ارزشمند این شهر در دستور کار قرار گرفت. درحال حاضر مرمت بخش هایی از این پل تاریخی آغاز شده است.

«حسین راعی» مدیر پایگاه جهانی بیستون با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتباراتی که در سال 95 برای مرمت پل صفوی بیستون اختصاص پیدا کرد، پایگاه میراث جهانی بیستون، اقدام به مرمت و ساماندهی بخش‌هایی از پل کرد.

وی افزود:جمع آوری زباله ها و نخاله های بخش غربی پل، لایروبی رودخانه، مرمت پایه های سنگی، کف‌سازی داخل دهانه های پل و مرمت بخش هایی از جداره آجری ازجمله اقداماتی است که در سال جاری به انجام رسیده است.

این درحالی است که به گفته راعی، اندود سیمانی که نمای برخی تاق ها و جرزها را پوشانده بود، در سال های گذشته، پاک‌سازی و سه‌پایه سنگی مرمت شد.

پل صفوی بیستون در خارج از عرصه محوطه جهانی بیستون، در کنار شهر و بروی رودخانه دینور قرار دارد. این پل دارای چهار دهانه با اندازه های متفاوت است و تحولات ساختاری اثر را در طول زمان نشان می دهد. تنوع ابعاد آجرها و سنگ های تراش خورده، بررسی و تحلیل دقیق این بنا را با پیچیدگی هایی همراه کرده است.


9437320
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پل آستر نویسنده، فیلمنامه‌نویس و کارگردان ۷۷ ساله آمریکایی بر اثر سرطان ریه درگذشت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مستند «ایساتیس» به کارگردانی علیرضا دهقان پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مسعود اسکویی، گوینده و کارشناس مجری پیشکسوت رادیو که از چندی پیش در بیمارستان بستری بود، درگذشت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ گفت: ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای بیان مواضع و انتقال نگاه جمهوری اسلامی ایران به نخبگان و مقامات شرکت‌کننده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ با ابلاغ رئیس‌جمهور به عنوان رئیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، در حکمی عاطفه خادمی را به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور منصوب کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون می‌تواند در قالب سریال، فیلم یا پویانمایی علاوه بر ارج نهادن به مقام معلم، زوایای شیرین و جذابی از روز‌های دانش‌آموزی را برای مخاطب ترسیم کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کارگردان نمایش «عشق به دیکتاتور‌ها کمکی نمی‌کند» گفت: از دوست‌داران هنر‌های نمایشی درخواست دارم که از تئاتر و نمایش‌های درحال اجرا حمایت کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» عظیمی، مدیر کل نظارت فنی سازمان اوقاف و امور خیریه درمورد وظایف این بخش به منظور اجرای طرح‌های مختلف و بازسازی و تعمیر اماکن متبرکه توضیحاتی داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بازیگر سریال «نون‌خ» گفت: رانندگی مینی‌بوس برای من چالش برانگیز بود چون گواهینامه پایه دو نداشتم و اولین بار بود که سوار مینی‌بوس می‌شدم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بازیگر سریال «نون‌خ» گفت: رانندگی مینی‌بوس برای من چالش برانگیز بود چون گواهینامه پایه دو نداشتم و اولین بار بود که سوار مینی‌بوس می‌شدم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است