فرهنگی‌هنری 15:20 - 30 فروردین 1394
به بهانه آغاز پخش سری جدید «خندوانه» از شبکه «نسیم»؛
بلاخره پس از ماه ها انتظار سری جدید «خندوانه» از شبکه نسیم با کارگردانی و اجرای «رامبد جوان» و با تیتراژی متفاوت و جذاب از شب گذشته به روی آنتن رفت و ازقضا با استقبال بسیار خوبی نیز ازسوی مخاطبان همراه شد.

تیتراژ جدید، موسیقی جدید و صحنه جدید در سری جدید «خندوانه»
گروه سینما و تلویزیون، بلاخره پس از ماه ها انتظار سری جدید «خندوانه» از شبکه نسیم با کارگردانی و اجرای «رامبد جوان» و با تیتراژی متفاوت و جذاب از شب گذشته به روی آنتن رفت و ازقضا با استقبال بسیار خوبی نیز ازسوی مخاطبان همراه شد.



به گزارش بولتن نیوز، شب گذشته (شنبه ۲۹ فروردین) نخستین قسمت از سری جدید برنامه «خندوانه» از شبکه نسیم روی آنتن رفت.

آنچنان که پیش تر نیز اعلام شده بود، مهمانان قسمت نخست برنامه علیرضا خمسه، رضا شفیعی‌جم و بیژن بنفشه خواه بودند که به اجرای کمدی در این برنامه می‌پردازند.

با این همه، البته تیتراژ جدید برنامه که به صورت انیمیشن و ساخته «بهرام عظیمی» است، هنوز به پخش نرسیده و آنچنان که روز گذشته ازسوی عظیمی مورد تاکید قرار گرفت، دوستداران این برنامه پرمخاطب و متفاوت از پانزده روز دیگر می توانند این تیتراژ را نیز ببینند.

تیتراژ جدید، موسیقی جدید و صحنه جدید در سری جدید «خندوانه»

این درحالی است که بهرام عظیمی طراح و کارگردان تیتراژ مجموعه تلویزیونی «خندانه» تاکید کرد در این تیتراژ که در حال ساخت است، از ایده های بکری استفاده می‌شود.

بهرام عظیمی که ساخت تیتراژ برنامه «خندوانه» شبکه نسیم را به عهده دارد، درباره چگونگی پیوستن به تیم تولید این مجموعه تلویزیونی گفت: در سال گذشته به عنوان ایده پرداز در کنار گروه حضور داشتم و کم و بیش درگیر «خندوانه» بودم و زمانی که ساخت سری جدید آغاز شد هم جواد فرحانی تهیه کننده و هم رامبد جوان دعوت کردند که در کنار تیم تولید حضور داشته باشم و من هم پذیرفتم هم به عنوان ایده پرداز و هم سازنده تیتراز «خندوانه» فعالیت کنم.

تیتراژ جدید، موسیقی جدید و صحنه جدید در سری جدید «خندوانه»وی درباره ساخت تیتراژ «خندوانه» توضیح داد: رامبد جوان ایده‌های خاص و بکری برای ساخت تیتراژ داشت و درنهایت ایده خیلی عجیبی برای تیتراژ ارائه کرد.

نکته بسیار هیجان انگیز دیگر برای دوستداران «خندوانه» نیز این که در ادامه گروه موسیقی «بمرانی» به خوانندگی بهزاد عمرانی کنار کار ایستادند و تیتراژی در مدت زمان کمتر از ۲ دقیقه ساخته خواهد شد.

با این حال باتوجه به آماده نشدن این تیتراژ جدید، چند قسمت اول مجموعه با تیتراژ قدیمی پخش می‌شود.

بنابر آنچه به اطلاع خبرنگار ما رسیده اما مدل سازی این تیتراژ انجام شده است و تا ۱۵ روز دیگر تحویل داده می شود.

با این حال، تغییر اساسی تر سری جدید «خندوانه» نه تنها در تیتراژ و موسیقی آن که به ویژه در صحنه و استودیوی جدید این برنامه تلویزیونی است.

بر این اساس، سری جدید «خندوانه» با حدود یکصد تماشاگر در لوکیشن جدید گردان روی آنتن می‌رود. قسمتی از دکور جدید «خندوانه» به صورت دایره‌ای طراحی شده و نماهای مختلفی از این بخش دکور برای حضور مهمان و کمدین‌ها و البته مجری برنامه دیده می‌شود. ضمن اینکه در صورت لزوم این قسمت به صورت دایره‌ای چرخش دارد.

تیتراژ جدید، موسیقی جدید و صحنه جدید در سری جدید «خندوانه»

همچنین یک عروسک به برنامه پیوسته است که محمد بحرانی صداپیشگی آن را برعهده دارد. تیتراژ جدید برنامه نیز توسط بهرام عظیمی ساخته می‌شود و تا ۱۰ روز دیگر آماده خواهد شد.

با این همه، شاید بتوان مهمترین دلیل موفقیت این برنامه‌ی ترکیبی تلویزیونی در مدت زمان اندکی که از پایان سری نخست آن می گذرد، را نوآوری و درعین حال سادگی این برنامه دانست. برنامه ای که ازقضا بر روی آنتن یکی از ناشناخته ترین و جدیدترین شبکه های تلویزیونی کشور قابل مشاهده است که هنوز مخاطب خاص خود را نیز نیافته است.



تیتراژ جدید، موسیقی جدید و صحنه جدید در سری جدید «خندوانه»واقعیت این است که برنامه‌ی طنز ترکیبی «خندوانه» که در شکل و سیاق برنامه سازی تلویزیونی، برنامه ای متفاوت و خلاق محسوب می شود، شدیداً متکی به عنصر سادگی است و معمولاً تنها دلیلی که از مخاطبانش برای خندیدن می خواهد، خود خنده دار بودنِ خندیدن است و در این راه، با استفاده از موسیقی شاد، میهمانان دوست داشتنی و محبوب و نیز دقت در جزئیات برنامه، به موفقیتی جالب توجه دست یافته است. 

با این حال، چنانچه اشاره شد، موسیقی تیتراژ این برنامه که گه گاه توسط تماشاچیان داخل استودیوی «خنداونه» و 2 مجری دوست داشتنی این برنامه همخوانی می شود، یکی از مهمترین دلایل توفیق این برنامه در سری نخست بود و به نظر می رسد تغییراتی که در موسیقی سری جدید انجام گرفته نیز همچنان در راستای همان ایده های کلی و بکر نخستین باشد.



موسیقی خنده داری که با استفاده از تمی جذاب و شاد و نیز شعری ساده و بانمک، به سرعت در ذهن مخاطب حک شده و او را به همخوانی با آهنگ ترغیب می کند.



فارغ از این، یکی دیگر از نکات حائز اهمیت در موفقیت این برنامه، استفاده‌ی بجا و متفاوت از میهمانان برنامه بود و به نظر می رسد این ایده نیز همچنان در صدر توجه سازندگان سری جدید «خندوانه» قرار دارد.

درحقیقت «خندوانه» با اتکا و استفاده از توانایی های میهمانان طنازش، ضمن ایجاد فضایی گرم و صمیمی در برنامه، از این امکان نیز استفاده می کند که از توانایی های طنز همه‌ی استعدادهای طنز کشور در عرصه های مختلف هنری (از بازیگری و نویسندگی تلویزیونی گرفته تا شعر و ورزش و ...) به نفع خودش استفاده کند.



نکته‌ی هوشمندانه ای که «خنداونه» از آن بهره می برد، نیز این است که درصورت عدم توفیق میهمانان برنامه در خنداندن مخاطبان، بی نمک بودن برنامه به پای آن میهمانان نوشته می شود و البته آنجا که میهمانان برنامه موفق به خنداندن مخاطبان برنامه باشند، مخاطبان از «خنداونه» راضی خواهند بود یا حداقل «خندوانه» در رضایت و خوشنودی خاطرشان، بی نصیب نخواهند دانست.

تیتراژ جدید، موسیقی جدید و صحنه جدید در سری جدید «خندوانه»

به هر تفسیر، «خنداونه» هنوز در ابتدای راه خود قرار دارد و با این وجود توانسته در این روزها که با گسترش روزافزون شبکه های فارسی زبان ماهواره ای، شبکه های تلویزیونی چندان وضعیت خوبی به لحاظ جذب مخاطب ندارند، علاوه بر این که گلیم خود را به عنوان یک برنامه‌ی تلویزیونی از آب بیرون بکشد، شبکه‌ی نسیم را به مخاطب معرفی نموده و موجبات جذب مخاطب بیشتر و بهتر برای این شبکه‌ی نوپا را فراهم بیاورد و امیدواریم، «رامبد جوان» دوست داشتنی و دیگر عوامل تولید این برنامه پرمخاطب بتوانند در سری جدید نیز همچون آنچه در سری نخست شاهد بودیم، مخاطب تلویزیون را با خود همراه کنند.


6224719
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارگردان گفت: سال ۸۷ ایده‌ای به ذهنم رسید که مستندی درباره کاشت، داشت و برداشت محصول شالی بسازم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم سینمایی «آه سرد» در دومین حضور جهانی در چهل و ششمین جشنواره فیلم مسکو موفق به دریافت ۲ جایزه شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه «کافه مستند» با پخش مستند «آقای خاص» به کارگردانی سجاد ترابی سراغ ناگفته‌هایی از زندگی محمد بنا، سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» امام هادی (ع) در روایتی تأکید کرده‌اند که زائر قبر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) همچون کسی است که حرم امام حسین (ع) را زیارت کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نغمه مستشار نظامی مخمسی را در استقبال از سروده رهبر انقلاب که در آستانه عملیات وعده صادق بیتی از آن را خواندند، سروده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» منتظری نمایشگاه کتاب تهران را پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران دانست و گفت: شعار سی و پنجمین دوره این رویداد در عین کوتاهی پیام‌ مهمی دارد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه‌ای با حضور کارگردان و بازیگران سریال «رستگاری»، از عوامل این مجموعه تلویزیونی تقدیر کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سینمای ایران در هفته ابتدایی اردیبهشت ماه میزبان ۵۸۹ هزار مخاطب شد و «تمساح خونی» و «مست عشق» به رقابت پرداختند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی فوتبال ساحلی گفت: زمانی که پنج میلیون نفر برای انتخاب «قهرمان ایران» رای می‌دهند قطعا کار رسانه ملی و عواملی است که برای این مراسم تلاش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر دفتر شعر و موسیقی سازمان صداوسیما گفت: بعد از اینکه حضرت آقا برای عملیات وعده صادق شعر سرودند، شاعران پنج کشور نیز در این زمینه شعر سرودند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است