اجتماعی 10:27 - 08 اسفند 1393
وزیر بهداشت به مردان به خصوص میانسالان توصیه کرد: حداقل سالی یکبار برای آزمایش های مربوط به سرطان پروستات اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی انجمن اورولوژی ایران؛ سید حسن هاشمی روز گذشته در بازدید از طرح معاینه رایگان مردان که ازسوی انجمن ارولوژی و در بوستان خواجوی کرمانی در جنوب پایتخت برگزار شد، گفت: بیماری های بدخیم مربوط به پروستات، روده بزرگ و ریه ، سه بیماری مهمی است که اغلب مردان به علت سهل انگاری در بررسی و معاینه، در مراحل دیرهنگام بیماری، مراجعه می کنند.

وی علاوه بر توصیه به معاینه و انجام آزمایش خون پروستات بعد از 45 سالگی، به مردان توصیه کرد بعد از 50 سالگی، هر پنج سال و حداکثر هر ده سال برای بررسی وضعیت روده بزرگ و بیماری های ریوی مراجعه کنند .ضمن این که لازم است هر دو سال یک بار آزمایش های عمومی مربوط به خون را نیز انجام دهند.

همچنین مسئول برگزاری روزملی سلامت مردان نیز با بیان این که در کشور ما مردان کمتر از زنان به سلامت خود توجه دارند و به پزشک مراجعه می کنند؛ گفت: زنان به درد مقاوم ترند اما زودتر به پزشک مراجعه می کنند اما مردان با وجود حساسیت بیشتر به درد و بیماری، در مراجعه به پزشک، سهل انگارند.

محمدرضا نوروزی گفت: به همین علت بیماری ها در مردان معمولا در مراحل انتهایی تشخیص داده می شود.

وی با اشاره به این که هر سال در نخستین پنجشنبه اسفند برنامه ای همگانی برای ویزیت آقایان در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ترتیب داده می شود اضافه کرد: در سال های گذشته در این روز 30 تا 40 هزار مرد در کشور معاینه و مشاوره شده اند.

عضو هیات مدیره انجمن اورولوژی ایران؛ برپایی این برنامه را بیش از معاینه مردان، حساس کردن آنان به خود مراقبتی و توجه به سلامتی دانست و گفت: برخی بیماری ها همچون سرطان پروستات بدون علامت بوده و به همین خاطر لازم است برای تشخیص به موقع و درمان موفق آنها، به فکر باشیم.

۴۷۴۷


5934000
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی از احتمال خسارت به باغداران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاونت حقوقی رئیس کل دادگستری استان تهران در خصوص مالی یا غیرمالی بودن دعوای استرداد سند و لاشه چک و سفته توضیحاتی ارائه داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس قوه قضاییه گفت: وضعیت بنادر، گمرکات و انبار‌های اموال تملیکی و توقیفی بویژه در استان هرمزگان بهتر شده است البته هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده کل انتظامی کشور گفت: دشمن به دنبال کارزار خیابانی است و از این طریق می‌خواهد اذهان را تسخیر و جامعه را ناامن جلوه دهد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» یکی از مدیران شهرداری تهران که بهمن سال پیش فوت شده بود اکنون توسط پلیس آگاهی مشخص شده به دست همسرش به قتل رسیده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: سال گذشته مراکز نیکوکاری ۱۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان کمک مردمی جذب و به خانواده‌های نیازمند ارائه کردند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امور اجتماعی کشور با اشاره به رصد عملکرد دستگاه‌های مسوول در حوزه آسیب‌های اجتماعی گفت: طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته و روند اعتیاد نیز متوقف شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی جزییات حادثه حریق در انبار یک مغازه لوستر فروشی که سبب بروز دود شدید در خیابان لاله‌زار شده بود، را اعلام کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» زن جوان که به اتهام قتل همسرش با کارد میوه‌خوری پای میز محاکمه ایستاده بود مدعی شد، شوهرش قصد داشته او را خفه کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۸۰۰۰ بسته تنباکوی قاچاق به ارزش یک میلیارد تومان خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است