اجتماعی 20:05 - 29 شهریور 1393
ساری - ایرنا - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: 40 هزار دانش آموز در پایه هفتم سال تحصیلی جدید را آغاز می کنند.

' اسفندیار نظری ' روز شنبه گفت: حدود 80 درصد از کلاس های پایه هفتم مدارس متوسطه اول هوشمندسازی شد و بقیه کلاس ها با مشارکت اولیا در حال تجهیز هستند.



وی افزود: مدارس متوسطه دوم استان مجهز به کارگاه کامپیوتر بوده و 8 دبیرستان کاملا هوشمند در استان داریم و مابقی مدارس در سطوح نیمه هوشمند، نیمه الکترونیک و الکترونیک هستند، ضمن اینکه هنرستان های استان نیز به تناسب رشته ها، دارای کارگاه تخصصی است.



به گفته نظری، در کنار این امکانات لوح های فشرده و بسته های آموزش و راهنمای معلم برای آموزش معلمان در استان توزیع شده است تا معلمان در تدریس از نرم افزارهای آموزشی و محتوای الکترونیکی استفاده کنند.



معاون آموزش و پرورش مازندران گفت: در دوره متوسطه اول تعداد دانش آموزان پایه هفتم 40 هزار دانش آموز بوده که از این تعداد 19 هزار دانش آموز دختر و 21 هزار دانش آموز پسر است. تعداد دانش آموز سوم راهنمایی 40 هزار نفر هستند.



وی بیان کرد: تعداد کل دانش اموزان دوره متوسطه اول، 81 هزار و 31 دانش آموز بوده که توجه به توزیع جنسیتی دانش آموزان در این مقطع می تواند سایر سازمان ها را در تدوین برنامه های توسعه ای در حوزه آموزش عالی، اشتغال و ازدواج یاری کند.



نظری افزود: حوزه معاونت متوسطه آموزش و پرورش مازندران در دوره متوسطه اول، اقدام به برگزاری جشنواره علمی - عملی دروس حرفه و فن و علوم تجربی و تشکیل کلاس ها و آزمون مربوط به انجمن های اسلامی دانش اموزان و بسیج دانش آموزی کرده است.



وی بیان کرد: در دوره متوسطه دوم نیز از طریق برگزاری جشنواره خوارزمی، برگزاری مسابقات آزمایشگاهی، کنکور سراسری، المپیاد علمی مدارس روستایی، المپیاد علمی کشوری در راستای جذب دانش آموزان در مدارس خاص، جذب دانش آموزان در پژوهش سرای دانش آموزی، المپیاد نانو، سازه های ماکارونی و رباتیک اقدام به کشف استعداد ها می کند.



نظری افزود: در شاخه فنی حرفه ای و کاردانش نیز با برگزاری مسابقات علمی - عملی و علمی -کاربردی، جشنواره هنری و حضور در جشنواره های کشوری نخبگان و دانش آموزان مستعد در این رشته ها را شناسایی می کنیم و معتقدیم اگر دانش آموزان مستعد در رشته های فنی و حرفه ای به درستی شناسایی و حمایت شوند می توان امیدوار بود که جمع زیادی از کارآفرینان آینده را این دانش آموزان تشکیل دهند.



وی بیان کرد: رتبه دوم کنکور سراسری در شاخه نظری کسب رتبه دوم از نظر تعداد دانش آموز زیر 1000 کشوری، رتبه پنجم المپیاد، رتبه اول کنکور فنی حرفه ای، انتخاب دو هنرستان استان به عنوان هنرستان سرآمد کشور، انتخاب طرح های ابتکاری و نوآورانه استان در دوره متوسطه اول جهت تعمیم به کل کشور از جمله توانمندی ها و افتخارات دانش آموزان مازندران در این مقطع تحصیلی است.ک/1



608

انتهای پیام /*


4755395
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهرداری منطقه ۷ تهران اعلام کرد که قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی اجتناب ناپذیر بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» اجتماع صادقیون در روز شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام در میدان صادقیه برگزار می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از بازگرداندن پسر بچه ۳ ساله گمشده به آغوش مادرش، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر را محکوم کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط قابل قبول است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از پیگیری برای تغییر قوانین بازدید ایمنی آتش‌نشانان از ساختمان‌ها خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مناسب سازی معابر شهری برای معلولان، مطالبه همیشگی این قشر بوده که متاسفانه این موضوع در برخی پروژه های شهری رعایت نمی‌شود و باعث ایجاد مشکلاتی برای معلولان شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، از به ثبت رسیدن ۸۱ مورد عملیات امداد و نجات در ۱۱ استان متأثر از سیل خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده در یک انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است