اجتماعی 15:52 - 01 اسفند 1397
سازمان غذا و داروی آمریکا:
سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) نسبت به روش جنجال برانگیز انتقال "خون جوانان" که اخیرا به موضوعی داغ در درمان‌های آزمایشی در این کشور برای جلوگیری از پیری و بیماری‌ آلزایمر تبدیل شده، هشدار داد.

ادعای جدید درباره انتقال خون تایید نشده است

به گزارش ایسنا، تعدادی از مطالعات اخیر روی حیوانات و انسان‌ها نشان داده که ترکیبات خون افراد جوان می‌تواند به درمان بیماری‌های پیری از جمله پارکینسون و نیز تاخیر در روند پیری کمک کند.

تعدادی از کلینیک‌ها در آمریکا و برخی کشورها این روش بحث‌برانگیز انتقال خون را که به تازگی مطرح شده است،‌ انجام می‌دهند.

اما سازمان غذا و داروی آمریکا به تازگی اعلام کرده مدارک بسیار اندکی برای اثبات اثربخشی این عمل وجود داشته و ایمنی این روش نیز هنوز به تایید نرسیده است.

در واقع پلاسمای خون به تنهایی برای انتقال، مورد تایید بوده و برای افرادی که خون زیادی از دست داده‌اند، بیماری‌های کبدی دارند، جراحی قلب داشته‌اند یا میزان برخی پروتئین‌های مهم در خونشان کم است، حیاتی است. این پروتئین‌ها به لخته شدن خون و جلوگیری از خون‌ریزی کمک می‌کنند. اما برای درمان بیماری‌های دوران پیری مانند آلزایمر و پارکینسون به تایید نرسیده‌اند.

با افزایش سن، حجم و کیفیت خون فرد کاهش می‌یابد و به همین ترتیب سطوح پروتئین‌های خون نیز کم می‌شود.

متخصصان دانشگاه استنفورد برخی اثرات ضد پیری و برگشت‌پذیری آلزایمر را به هنگام تزریق خونِ موش‌های جوان به موش‌های پیرتر مشاهده کرده‌اند اما هنوز در تلاشند تا دریابند که پروتئین‌ها یا دیگر فرآورده‌های خون انتقال یافته چه تاثیری روی موش‌ها دارند.

اما این روش هنوز به مرحله آزمایش‌های انسانی نرسیده و سازمان غذا و داروی آمریکا آن چه را که در برخی کلینیک‌ها انجام می‌شود،‌ تایید نکرده و اعلام کرده این روش حتی ممکن است خطراتی در پی داشته باشد.

بنا بر گزارش دیلی میل، این نوع از تزریق می‌تواند حجم زیادی از پلاسما را وارد بدن فرد کرده که خطرات قابل توجهی از جمله عفونت‌ها، حساسیت‌ها، مشکلات تنفسی و قلبی و دیگر خطرات را به همراه دارد.

انتهای پیام


10059842
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهرداری منطقه ۷ تهران اعلام کرد که قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی اجتناب ناپذیر بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» اجتماع صادقیون در روز شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام در میدان صادقیه برگزار می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از بازگرداندن پسر بچه ۳ ساله گمشده به آغوش مادرش، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر را محکوم کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط قابل قبول است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از پیگیری برای تغییر قوانین بازدید ایمنی آتش‌نشانان از ساختمان‌ها خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مناسب سازی معابر شهری برای معلولان، مطالبه همیشگی این قشر بوده که متاسفانه این موضوع در برخی پروژه های شهری رعایت نمی‌شود و باعث ایجاد مشکلاتی برای معلولان شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، از به ثبت رسیدن ۸۱ مورد عملیات امداد و نجات در ۱۱ استان متأثر از سیل خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده در یک انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است