بین‌الملل 11:33 - 04 مرداد 1396
ایرنا نوشت: دادگاه عالی اتحادیه اروپا درخصوص اینکه آیا جنبش حماس باید از لیست سیاه ترور اتحادیه اروپا خارج شود یا خیر رای خواهد داد؛ اقدامی که احتمالا باعث خشم اسرائیل و آمریکا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در دسامبر سال ۲۰۱۴ میلادی هنگامی که یکی دیگر از دادگاه‌های اروپا اعلام کرد، حماس باید از لیست سیاه ترور خارج شود چراکه اتحادیه اروپا این تصمیم را بر مبنای اطلاعات به دست آمده از رسانه‌ها و اینترنت اتخاذ کرده، واشنگتن و اسرائیل به شدت عصبانی شدند.



پس از آن بروکسل متعاقباً درخواست تجدیدنظر درخصوص این تصمیم را صادر کرد، دادگاه عدالت اروپا در لوکزامبورگ که مرجع قضایی اصلی در اتحادیه اروپا محسوب می‌شود امروز درخصوص این مساله حکم نهایی را صادر خواهد کرد.



یکی از قضات ارشد دادگاه عدالت اروپا سپتامبر سال گذشته در یک نظر کارشناسی رسمی اعلام کرده بود که حماس نباید جزو لیست سیاه ترور اتحادیه اروپا باشد چراکه اشتباهات مربوط به روال کار، این تصمیم اتحادیه اروپا را نامعتبر کرده است.



دادگاه عدالت اروپا همچنین امروز درباره پرونده مشابه دیگری که شامل گروه شورشی ببرهای تامیل سریلانکاست رای گیری خواهد کرد.



اگر نام جنبش حماس از لیست سیاه ترور اتحادیه اروپا حذف شود روابط متشنج کنونی میان اتحادیه اروپا و اسرائیل احتمالا بار دیگر به بوته آزمایش گذاشته می‌شود.



اسرائیل مرتباً اتحادیه اروپا را به خاطر "موضع نرم نسبت به تروریسم" سرزنش و انتقادات اتحادیه اروپا از سیاست تل‌آویو درخصوص شهرک سازی‌ها را رد می‌کند.



بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در چند روز گذشته درخواست‌های سیاسی اتحادیه اروپا از تل‌آویو را "دیوانگی کامل" قلمداد کرد.



پس از حملات تروریستی القاعده در تاریخ ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی به نیویورک و واشنگتن، اتحادیه اروپا ممنوعیت سفر و مصادره اموال را بر جنبش حماس که کنترل نوار غزه را برعهده دارد، اعمال کرد.



حماس که از ابتدا با این تحریم‌ها مخالفت کرده تاکید می‌کند که یک دولت منتخب است که به صورت قانونی روی کار آمده و درنتیجه حق دارد تا عملیات نظامی را علیه اسرائیل انجام دهد.

52310


9296006
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه نروژ در نشست ریاض غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شرکت انگلیسی ناظر بر حوادث دریایی از هدف قرار گرفتن یک کشتی در شمال غربی سواحل یمن خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گروه‌های حقوق بشری می‌گویند اتحادیه اروپا با دستاویز قرار دادن قوانین مربوط به نفرت پراکنی، در حال سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز در حمایت از فلسطین است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه آمریکا در مجمع جهانی اقتصاد گفت که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هیچ طرحی علیه روسیه ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرکوب جنبش دانشجویی «همبستگی با مردم غزه» که در آمریکا از سوی پلیس این کشور و با همکاری برخی مسوولان دانشگاه‌ها ادامه دارد و پلیس ده‌ها نفر را در داشنگاه تکنیک ویرجنیا دستگیر کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» به گفته یک مقام دفاعی آمریکا اسکله موقت غزه برای مالیات دهندگان آمریکایی حداقل ۳۲۰ میلیون دلار هزینه دارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ویکتوریا اسپارتز، تنها نماینده اوکراینی الاصل کنگره آمریکا معتقد است که ۶۱ میلیارد دلار اختصاص داده شده به اوکراین هدر خواهد رفت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ریاست دانشگاه کلمبیا با اعلام عدم توافق با رهبران دانشجویان معترض، خواستار پایان داوطلبانه این اعتراضات شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه عربستان سعودی ضمن هشدار نسبت به پیامد‌های گسترش جنگ غزه گفت که تنها رژیم صهیونیستی مخالف توقف این جنگ است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت خارجه چین جنایات رخ داده در بیمارستان الشفا را شوکه کننده خواند و آن را محکوم کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است