بین‌الملل 00:01 - 08 آذر 1394
یک روزنامه ترکیه‌ای در سرمقاله خود با اشاره به اقدام مسکو در اعمال تحریم علیه آنکارا، رفتار دولت روسیه را بچه‌گانه توصیف کرد.

روزنامه ترکیه‌ای: رفتار روسیه بچه‌گانه است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه صباح چاپ آنکارا در سرمقاله صبح امروزش که در سایت این روزنامه منتشر شده، اقدام دولت مسکو در اعمال تحریم علیه ترکیه را بچه‌گانه توصیف کرد و نوشت: رفتار بچه گانه روسیه باعث کاهش اعتماد سرمایه گذاران شده و یافتن جایگزین‌هایی برای روسیه امری ضروری است.

این روزنامه در ادامه تصریح می‌کند که شرکای اقتصادی روسیه در سراسر جهان باید از این رفتار مسکو نگران باشند.

این درحالی است که ساعتی قبل پوتین دستورالعملی در زمینه تامین امنیت ملی روسیه صادر کرده که در بخشی از این دستورالعمل بر لزوم اجرای اقدامات اقتصادی علیه ترکیه تصریح شده است.

روسیه در طی روزهای اخیر با اجازه ورود ندادن به کامیون‌های ترکیه‌ای، اخراج تجار این کشور و توقف ورود توریست‌هایش به ترکیه؛ جنگ اقتصادی علیه آنکارا را آغاز کرده است.

روابط آنکارا و مسکو در یک هفته گذشته با سرنگون شدن هواپیمای جنگی روسیه‌ای در نزدیک مرز ترکیه دچار تنش شدیدی شده است و کرملین تلاش دارد با اهرم های اقتصادی ترکیه را مجازات کنند.

روز گذشته رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به غیر عمدی بودن حمله به جنگنده روس و ساقط کردن آن و ابراز تأسف در قبال این رخداد تأکید کرد که «ای کاش این جنگنده سرنگون نمی‌شد.»

اردوغان تصریح کرده بود: «ما نمی‌خواهیم که روابطمان با روسیه تیره شود. آنها را به کشورمان دعوت می‌کنم تا بنشینیم و همه مشکلات را حل کنیم».

اما در سوی مقابل سخنگوی کرملین در واکنش به این سخنان اردوغان، تاکید کرد که حرف‌های رئیس جمهور ترکیه بی‌معناست.

این در شرایطی است اقدام مسکو در توقف تردد توریست‌ها به ترکیه زیان قابل توجهی به اقتصاد ترکیه وارد می کند به طوری که سالانه 3.2 میلیون روس به عنوان توریست به ترکیه می‌روند.

ترکیه طی 9 ماهه اخیر میلادی عددی بالغ بر 21 میلیارد دلار از توریسم درآمد کسب کرده که 4 میلیون‌ از این درآمد مربوط به توریست‌های روسیه‌ای بوده است.

براساس گزارش بلومبرگ درحال حاضر 11 هزار توریست روسیه‌ای در ترکیه به سر می‌برند و دولت مسکو برنامه‌ای برای خارج کردن این توریست‌ها همانند آنچه که در شرم الشیخ مصر انجام داد، ندارد.

روابط آنکارا و مسکو در یک هفته گذشته با هدف قرار گرفتن یک جنگنده سوخو 25 تنش آمیز شد، مقامات ترکیه تاکید داشتند که هواپیمای روس وارد حریم هوایی این کشور شده ولی مقامات روسیه این مسئله را رد می‌کنند.

http://fna.ir/31R4CS

7441672
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه پاکستان سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به آن کشور را حائز اهمیت دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بر اثر حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به خودرویی در شرق لبنان، ۲ تن به شهادت رسیدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان انگلیسی همزمان با گسترش جنبش‌های دانشجویی در آمریکا، امروز جمعه در حمایت از فلسطینی‌ها و قطع ارتباط با دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اثر سانحه رانندگی و انتقال وی به بیمارستان خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اثر سانحه رانندگی و انتقال وی به بیمارستان خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه آمریکا درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو در اعتراض‌های اخیر در دانشگاه‌های این کشور به دلیل جنگ اسرائیل در غزه سکوت کرد، اما مدعی شد که این اعتراض‌ها نشانه دموکراسی آمریکایی است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد هر گونه حکمی که از سوی دادگاه لاهه صادر شود، تأثیری بر اقدامات این رژیم نخواهد داشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه آمریکا در سفر به پکن از دولت چین خواست که از نفوذ خود برای کنترل نقش ادعایی ایران در تشدید بحران فعلی منطقه تغییر رفتار خطرناک پیونگ‌یانگ استفاده کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع پاکستان در اجلاس سازمان همکاری شانگهای با ابراز نگرانی عمیق نسبت به وضعیت غزه، توقف این جنگ و نیز حل و فصل مناقشه فلسطین را خواستار شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» عفو بین‌الملل روز گذشته سرکوب و تظاهرات دانشجویان آمریکایی علیه حملات اسرائیل در نوار محاصره شده غزه توسط مقامات دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است