اقتصادی 09:52 - 09 فروردین 1394
معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی در گفت و گو با فارس خبر داد
معاون سازمان هواپیمایی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل پیشگیری و ارائه توصیه‌های لازم به منظور ارتقاء ایمنی گفت: اگر ایرلاینی هواپیمای جایگزین نداشته باشد و در واقع بدون درنظر گرفتن هواپیمای جایگزین، به شرکت‌ها خط داده نمی‌شود.

ایرلاین‌ها ملزم به اختصاص هواپیمای جایگزین در نوروز هستند/ابلاغ دستورالعمل ایمنی به شرکت‌ها

حمید حبیبی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره الزام ایرلاین ها به اختصاص هواپیمای جایگزین در طول ایام نوروز اظهار داشت: به دستور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نظارت بر فرودگاه‌ها، نظارت بر ایمنی فرودگاه‌ها و کنترل شرکت‌های هواپیمایی از مواردی است که در ایام نوروز دنبال می شود.

وی همچنین به الزام شرکت‌های هواپیمایی به داشتن هواپیمای جایگزین در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: این موضوع در طول ایام نوروز دنبال می شود.

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی در توضیح مصادیق الزام هواپیمای جایگزین در دنیا، گفت: کاری به سیستم حمل و نقل هوایی دیگر کشورها نداریم اما در کشور ما با توجه به شرایط فعلی صنعت، شرکت‌ها باید حتماً هواپیمای جایگزین داشته باشند.

وی اضافه کرد: خصوصاً در این ایام نوروز که پیک سفر‌ها است و تعداد پروازها افزایش می‌یابد، اختصاص هواپیمای جایگزین ضروری است.

حبیبی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی سازمان هواپیمایی کشوری و اعلام به شرکت‌های هواپیمایی، اگر ایرلاینی هواپیمای جایگزین نداشته باشد و در واقع بدون در نظر گرفتن هواپیمای جایگزین، به شرکت‌ها خط داده نمی شود.

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی با اشاره به وظایف معاونت استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری، بیان کرد: بررسی و تأیید صلاحیت مدیران و پرسنل فنی و کنترل کیفی، کنترل تولید مهندسی و شرکت ها و مؤسسات هواپیمایی از وظایف این معاونت است.

حبیبی گفت: انجام بازرسی‌های دوره‌ای و موردی از هواپیماها و وسایل ‌پرنده شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی و همچنین انجام بررسی پرواز از طرح‌های تقرب، راه‌های هوایی‌ و مسیرهای ورود و خروج مربوط به فرودگاه‌های کشور، در ایام نوروز در حال انجام است.

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی اظهار داشت: دستورالعمل‌های پیشگیری و ارائه توصیه‌های لازم به منظور ارتقاء ایمنی و پیشگیری از حوادث و سوانح احتمالی هوایی و زمینی وسایل پرنده در حوزه‌های مورد نظر به ایرلاین‌ها ابلاغ شده است.

وی ایجاد و تغییر استانداردها و روش های اجرایی برای گواهینامه نوع وسیله پرنده و متعلقات آن را از وظایف معاونت استاندارد پرواز عنوان کرد و گفت: نظارت و کنترل بر تعمیر، نگهداری و صلاحیت فنی هواپیماها، هلیکوپترها و وسایل و پرنده، مدیر یا معاون عملیاتی و فنی و مراکز تعمیر و نگهداری هواپیماهای غیر نظامی از برنامه های اجرا شده است.

حبیبی درباره ورود هواپیما به کشور بیان کرد: همانگونه که قبلاً هم اعلام شد با تصویب دستورالعمل‌ تنها به هواپیماهای با سن زیر 15 سال اجازه اجاره یا خرید داده می‌شود.

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی افزود: در دستورالعمل قبلی دارای تبصره هایی برای ورود هواپیما بود که هواپیماهای با عمر بیش از 30سال وارد کشور می‌شدند.


6108938
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته کارشناسان، سالانه برای واردات ذرت و کنجاله سویا ۸ میلیارد دلار ارز از کشور خارج می شود که مسئولان با جایگزینی نهاده دامی و کشت گیاهان کم آب بدنبال کاهش وابستگی و خروج ارز از کشور هستند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام مسئول در سازمان توسعه تجارت گفت: در بخش‌هایی که امکان همکاری ما با آفریقا بیشتر است، ۲۰۰ تاجر در حوزه‌های مختلف شناسایی شده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در واکنش به مباحث مطرح شده اخیر، مدیریت رشد نقدینگی در اقتصاد کشور در دوره اخیر را در وضعیتی کاملا با ثبات دانست.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر صمت گفت: تجارت ایران با کشور‌های آفریقایی هم در حوزه صادرات و هم واردات دوبرابر خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل پشتیبانی امور دام گفت: با شیب ۲۷ درصدی طی یک‌ماه گذشته، روزانه خرید حمایتی مرغ به هزارتن رسیده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته کاری که گذشت چهار روز شاهد ورود نقدینگی بودند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه به ۲۳.۵۱ درصد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با افزایش ۴.۳۶ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار واحدی ایستاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت: خوشبختانه در حوزه لاستیک خودرو‌های سواری کمبودی نداریم و این صنعت امسال ۳۰۰ میلیون یورو ارز برای تولید نیاز دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به بارش‌های اخیر و وضعیت مناسب دما، شرایط مطلوبی پیش روی کشاورزان دیم کار است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است