سیاسی 15:20 - 27 شهریور 1393

تهران/ واحد مرکزی خبر/ سیاسی 1393/06/27

معاون اول رئیس جمهور گفت: ایران و کویت دو کشور تاثیرگذار در جهان اسلام هستند و بر ما تکلیف است که رسالت و نقش تاریخی خود را برای معرفی چهره حقیقی و رحمانی اسلام به جهان در مقابل خشونت‌هایی که به نام این دین آسمانی انجام می شود، ایفا کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری در دیدار علی سعد عبیدی، وزیر بهداشت کویت، با اشاره به مشکلات مردم مسلمان منطقه و مسائل دشواری که این روزها گریبانگیر جهان اسلام شده است، مشارکت کشورهای اسلامی را برای زدودن خشونت‌طلبی و افراطی‌گری از چهره اسلام خواستار شد.

معاون اول رئیس جمهور خلیج فارس را منطقه صلح و دوستی خواند و افزود: در این چارچوب دست همه کشورهای دوست در منطقه را برای تحقق این سیاست و نیز توسعه و شکوفایی این منطقه مهم به گونه‌ای که مردم از منافع آن بهره‌مند شوند به گرمی می‌فشاریم.

جهانگیری همچنین با اشاره به رابطه دیرینه و تاریخی میان ایران و کویت، اظهار داشت: هیچ مانعی برای ارتقای سطح همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی وجود ندارد و تهران درهای خود را به روی روابط گسترده با کویت گشوده است.

معاون اول رئیس جمهور افزود: خوشبختانه اراده سیاسی مقامات عالی دو کشور نیز در جهت ارتقای همه‌جانبه مناسبات قرار گرفته است که ایجاب می‌کند دو کشور از ظرفیت‌های موجود برای توسعه روابط استفاده کنند.

جهانگیری همچنین با اشاره به پیشرفت‌ها و توانمندی‌های علمی و پزشکی کشورمان خاطرنشان کرد: امروز پیچیده‌ترین جراحی‌ها به دست توانمند پزشکان ایرانی انجام می‌شود و ایران در زمینه تجهیزات پزشکی نیز به توفیقات بزرگی دست یافته است.

وی با اشاره به تأمین بیش از 95 درصد داروهای مورد نیاز در داخل کشور و همچنین صادرات برخی داروهای ایرانی به کشورهای دیگر تصریح کرد: ایران توانمندی‌های خود را متعلق به کشورهای دوست خود می‌داند و آمادگی دارد این پیشرفت‌ها را در اختیار آنها قرار دهد.

وزیر بهداشت کویت نیز در این دیدار با تأکید بر اینکه در این سفر از مشاهده پیشرفت‌های پزشکی ایران متعجب شده است، گفت: خدماتی که در بخش پزشکی و بهداشتی به شهروندان ایرانی ارائه می‌شود حیرت‌انگیز و از کیفیت بسیار بالا و مطلوبی برخوردار است.

علی سعد عبیدی همچنین با اشاره به مذاکرات خود با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان، افزود: در این مذاکرات توافق شد که کمیته مشترکی در زمینه بهداشت و درمان تشکیل دهیم که برای پیگیری این موضوع یک کمیته و هیئت پزشکی را در ماه‌های آینده به ایران اعزام خواهیم کرد.

وی همچنین بر لزوم جدی‌تر شدن همکاری‌های پزشکی میان تهران و کویت تأکید کرد و گفت: تنها دلیل تمایل به همکاری پزشکی و بهداشتی با ایران رابطه برادرانه موجود میان دو کشور نیست بلکه استانداردهای بالا در خدمات پزشکی و درمانی ایران و فاصله جغرافیای اندک نیز از دلایل عمده برای این خواسته است.

وزیر بهداشت کویت اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک دستاوردهای ملموسی در همکاری‌های پزشکی و بهداشتی میان دو کشور حاصل شود.

تصویردارد


4748429
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور درباره عدم تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی در برخی از بانک‌های دولتی نکاتی را گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» بوربور گفت: برای تکمیل لیست افراد حاضر شدند و درخواست‌هایی داشتند. با کارشناسی‌هایی که انجام دادیم این لیست ۱۶ نفره را به عنوان فهرست وفاق نهایی کردیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد: اشخاص و نهاد‌های آمریکایی دخیل در اقدامات تروریستی علیه فلسطینیان تحریم می‌شوند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی از بامداد ۱۳ اردیبهشت به مدت یک هفته آغاز شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: ممکن است کشور‌های اروپایی و آمریکا نتانیاهو را قربانی کنند تا رژیم صهیونیستی از باتلاقی که در آن گرفتار شده خارج شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر سابق ایران در لبنان گفت: امروز افکار عمومی به شدت صهیونیست‌ها را تحت فشار قرار داده و بالاخره ناچار به تسلیم هستند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس دوازدهم یکی از موارد مهم در کارآیی و توانمندی خانه ملت است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رسولی گفت: با توجه به اینکه ۱۳ نفر از لیست شورای ائتلاف به دور دوم انتخابات آمدند ظرف ۲۴ ساعت آینده سه نامزد دیگر به لیست شانا اضافه می‌شوند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه‌های امروز به سخنان رهبر انقلاب در دیدار با معلمان و فرهنگیان سراسر کشور و درگذشت مسعود اسکویی صدای ماندگار ورزش ایران پرداخته‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه از تماس تلفنی با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است