استانی 09:06 - 30 شهریور 1398

همدان در ثبت جهانی آثار تاریخی به حق خود نرسیده است

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا حاجی‌بابایی عصر جمعه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همدان به دلیل موقعیت جغرافیایی و ترانزیتی خود در دوره‌های تاریخی مختلف مورد توجه کشورهای راه ابریشم بوده است، گفت: گفت: میزبانی همدان از نشست‌های جهانی راه ابریشم بیانگر آن است که همدان هم‌چنان نقش غیرقابل انکار خود در این مسیر را دارد.

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های گردشگری همدان امکان پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی را برای این استان مهیا کرده است، گفت: همدان به عنوان پایلوت فرهنگی در موضوعات مختلف در کشور و حتی دنیا شناخته می‌شود و باید از این ظرفیت‌ بهره برد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تصویب قطار شهری برای همدان تغییر نام دانشگاه علوم پزشکی همدان به ابن‌سینا و تصویب اتصال راه‌آهن همدان به غرب کشور را از امتیازات همدان برشمرد و گفت: بیمارستان اکباتان همدان در مراحل نهایی تکمیل قرار دارد و با راه‌اندازی دانشگاه D۸ و تکمیل موزه منطقه‌ای همدان و موزه هنرهای معاصر زیرساخت‌های لازم توسعه گردشگری در بخش‌های مختلف مهیا می شود.

حاجی بابایی با بیان اینکه این تصور که همدان در چند سال آینده جزو اولین مقصدهای گردشگری در ایران باشد دور از ذهن نیست، گفت: همدان در چند سال اخیر با برگزاری رویدادهای مختلف بین‌المللی توانسته آوازه خود را در دنیا بیش از گذشته سر دهد.

وی به برگزاری اجلاس جهانی راه ابریشم اشاره کرد و با بیان اینکه با این میزبانی یکبار دیگر نگاه دنیا به همدان معطوف می شود از مسئولین استان همدان خواست با رایزنی و پیگیری جدی، زمینه ثبت جهانی آثار تاریخی همدان را در یونسکو فراهم کنند.

حاجی بابایی با بیان اینکه متاسفانه همدان به حق خود دست نیافته و باید از فرصت اجلاس جهانی راه ابریشم استفاده لازم را داشت، گفت: همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران با برای رسیدن به آنچه لیاقتش است تلاش کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه همدان نگین گردشگری راه ابریشم است، گفت: نباید از این ظرفیت برجسته غافل شد.


10242750
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است