علمی فناوری 14:54 - 25 تیر 1399
مسول امور پژوهش و فناوری تقاضا محور دبیرخانه شورای عالی عتف، از پایان 31 پروژه پژوهش و فناوری در سال 1398 در سامانه اجرایی تقاضا و عرضه پژوهش و فناوری (ساتع ) خبر داد.

پایان 31 پروژه فناوری در سامانه رفع نیازمندی‌ها

به گزارش ایسنا، پیام چینی فروشان در خصوص سامانه "ساتع" گفت : سامانه ساتع با هدف رفع نیازمندی­ها و مشکلات فناورانه دستگاه­های اجرایی کشور توسط توانمندی­های پژوهش و فناوری موجود در دانشگاه­ها، پژوهشگاه­ها، شرکت­های دانش بنیان و واحدهای فناور کشور در دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری طراحی و راه ­اندازی شده است.

مسول امور پژوهش و فناوری تقاضا محور دبیرخانه شورای عالی عتف در ادامه افزود: این سامانه بستری جهت تبادل فناوری و تسهیل فرایند ارتباط میان عرضه ­کنندگان فناوری و متقاضیان آنهاست که باعث تغییر رویکرد فعالیت­های علمی و پژوهشی کشور به مسئله محوری، ایجاد فضای مناسب برای شکل­ گیری اقتصاد دانش بنیان، انتقال نتایج دستاوردهای پژوهشی از مراکز علمی و پژوهشی و شرکت­های دانش بنیان داخلی به صنایع کشور می­شود.

وی در ادامه اظهار داشت : علی­رغم وجود موانع و چالش­های متعدد، در سال 1398، مبلغ 1400 میلیارد ریال به از سوی شرکت­ها، بانک­ها و موسسات دولتی به حساب خزانه ­داری کل کشور بابت اجرای قراردادهای ثبت شده در سامانه ساتع واریز گردید؛ که مبلغ 380 میلیارد ریال، بر اساس میزان پیشرفت پروژه ­ها، به آنها پرداخت شد.

چینی فروشان در خصوص اجرای دقیق  فرایند ورود و ثبت از طرف شرکت­ها، بانک­ها و موسسات دولتی به سامانه ساتع  تاکید کرد و اظهار داشت : با توجه به نوپا بودن این سامانه و ناآشنایی بسیاری از مراکز علمی و پژوهشی با فرایند اجرایی سامانه، بسیاری از گزارش­های پیشرفت با تأخیر از سوی مجریان پروژه­ها جهت بررسی در سامانه به ثبت رسید که باعث به تعویق افتادن پرداخت­ها گردید، همچنین فرایند طولانی ثبت و انعقاد قراردادها توسط دستگاه­های اجرایی باعث شده بیشتر قراردادها در نیمه دوم سال منعقد شود.

مسول امور پژوهش و فناوری تقاضا محور دبیرخانه شورای عالی مشخصات پروژه های ثبت شده در این سامانه گفت : بر اساس اطلاعات موجود در سامانه ساتع، حدود 100 پروژه به ثبت رسیده در سامانه دارای میزان پیشرفت بیشتر از 50درصد بوده­اند که از میان آنها 31 پروژه پژوهشی خاتمه یافته است. در مجموع 51 گزارش، 3 کتاب، 3 مقاله، 6 مورد توسعه فناوری و 4 مورد تغییر در فناوری‌های موجود از اجرای این پروژه‌ها حاصل شده است. از دیگر دستاوردهای این پروژه­ها می­توان تولید ماشین‌آلات، تجهیزات و نرم‌افزار یارانه‌ای اشاره کرد.

وی میانگین کلی پیشرفت پروژه­های ثبت شده در سامانه ساتع برابر 21 درصد اعلام کرد.

چینی فروشان دبا اشاره به همکاری شرکت‌­ها، بانک‌­ها و موسسات دولتی در زمینه ثبت به موقع و دقیق اطلاعات افزود : با توجه به تجربیات کسب شده طی 2 سال راهبری این سامانه توسط دبیرخانه شورای عالی عتف، همچنین همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و خزانه­داری کل کشور در طراحی سازوکارها جهت تسهیل و روانکاری فرایندهای اجرایی شاهد دستاوردهای بهتری در سال 1399 خواهیم بود.

انتهای پیام


10620444
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوگل قصد دارد به‌زودی جزئیات کامل اندروید ۱۵، اندروید TV و ور او اس ۵ را اعلام کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدتی پس از گوشی گلکسی A54، حالا یک به‌روزرسانی غیرمنتظره برای A35 نیز منتشر شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رقابت بیش از یک میلیون نفر از داوطلبان ۵ گروه آزمایشی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ امروز پایان یافت، کنکوری‌ها نیمه اول مردادماه منتظر نتیجه اولیه آزمون خود باشند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گروهی از متخصصان در مؤسساتی از جمله دانشگاه «هوکایدو»‌ ژاپن می‌گویند بنابر نتایج یک مطالعه گسترده، باکتری‌های مقاوم به دارو ممکن است از جامعه انسانی به محیط‌های آبی و حیات وحش منتقل شوند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نوعی نانوحباب مغناطیسی موسوم به اسکایرمیون، به عنوان گزینه آتی برای تولید بیت‌های کامپیوتر‌ها است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سندرم ناخن زرد یک بیماری نادر است که ناخن‌های دست و پا را درگیر می‌کند و معمولا افراد بالای ۵۰ سال به این عارضه دچار می‌شوند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دفترچه سوالات نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در گروه‌های آزمایشی علوم تجربی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد و کلید اولیه سوالات نیز از سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) در دسترس خواهد بود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سامسونگ تابستان امسال دستگاه‌های پوشیدنی جدیدی را معرفی خواهد کرد که احتمالاً هوش مصنوعی نقش مهمی در آنها ایفا می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در فاصله ۵۰ تا ۶۰ میلیون سال نوری از زمین، انفجار‌های ستارگانی مرموزی در کهکشان NGC ۴۳۸۳ رخ می‌دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» موجودات فضایی و جستجو برای حیات فرازمینی منبع دائمی کنجکاوی برای انسان‌ها به طور کلی و دانشمندان به طور خاص بوده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است