استانی 15:29 - 06 اسفند 1396
معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان همدان با بیان اینکه بیشترین آمار مسافران نوروزی همدان از استان‌های آذربایجان‌شرقی و تهران هستند، گفت: این افراد 12 درصد مسافران همدانی را تشکیل می‌دهند.

بیشترین مسافران نوروزی همدان از کدام استان‌ها هستند؟

به گزارش ایسنا، رضا زمانی یکشنبه 6 اسفند در کارگروه گردشگری و خدمات سفر شهرستان همدان، تصریح کرد: در نوروز سال گذشته بیشترین مسافران همدانی به ترتیب از استان‌های آذربایجان‌شرقی، تهران، اصفهان، زنجان، آذربایجان‌غربی و مازندران وارد استان همدان شدند.



وی با بیان اینکه بُعد مسافت و تبلیغات شهر دو عامل مهم جذب گردشگر هستند، افزود: در حال حاضر رویه جذب گردشگر تغییر کرده و با توجه به ایجاد زیرساخت‌های مناسب گردشگری همدان بیشتر مبدأ و هدف گردشگری قرار خواهد گرفت.



زمانی با اشاره به اینکه در نوروز سال گذشته در همدان 105 هزار نفر اقامت داشتند و 367 هزار نفر نیز از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بازدید کردند، ادامه داد: خوشبختانه زیرساخت‌های گردشگری همچون راه‌آهن، اتوبان و بزرگراه فراهم شده که موجب جذب بیشتر گردشگر خواهد شد.



معاون فرماندار همدان در پایان خاطرنشان کرد: در سالجاری 3 هتل با 300 تخت به بهره‌برداری رسیده که ظرفیت خوبی برای توسعه گردشگری است.



نماینده کمیته حمل‌ونقل و ترافیک کارگروه گردشگری و خدمات سفر شهرستان همدان نیز در ادامه به برنامه‌های خود اشاره کرد و گفت: پاکسازی ورودی‌های شهر، لکه‌گیری محورهای مواصلاتی، کشت دوره‌ای سرویس‌های خدمات رفاهی و تکمیل تابلوهای علائم هشداردهنده از جمله برنامه‌های اداره‌کل حمل‌ونقل جاده‌ای است.



وی افزود: رنگ‌آمیزی سرعت‌کاه‌ها و جداول، شست‌وشوی علائم راهنمایی و رانندگی و آماده‌سازی ورودی‌های شهر از دیگر برنامه‌های هر ساله این ارگان است که در سالجاری نیز انجام می‌شود.



نماینده کمیته آموزش‌وپرورش کارگروه گردشگری و خدمات سفر شهرستان همدان نیز در ادامه از آماده‌سازی 400 کلاس در 51 آموزشگاه همدان برای اسکان مسافران نوروزی خبر داد و گفت: ستاد اسکان در خیابان طالقانی و چهارراه امیرکبیر قرار دارد.



اسدبیگی در ادامه بر نصب پلاکاردها برای راهنمایی مسافران نوروزی تأکید کرد و یادآور شد: در صورت نصب این پلاکاردها مسافران راهنمایی شده و از سردرگمی آنها جلوگیری می‌شود.



شرایط آرام و منطقی بر بازار همدان حاکم است



رئیس سازمان نظارت بر حقوق مصرف‌کنندگان استان همدان از حاکم بودن شرایط آرام و منطقی بر بازار همدان خبر داد و گفت: به حد کفایت کالا در بخش خصوصی وجود دارد و مشکلی در زمینه تأمین اقلام اساسی در ایام نوروز در همدان نیست.



علیرضا شجاعی با بیان اینکه سهمیه‌های دولتی در زمینه کالاهای اساسی تأمین شده و ذخایر به اندازه کافی در استان وجود دارد، ادامه داد: سازمان جهادکشاورزی نیز به اندازه نیاز استان میوه تهیه و ذخیره‌سازی کرده است.



وی خاطرنشان کرد: سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان نیز از ابتدای آبان‌ماه تا اواخر فروردین‌ماه در آماده‌باش کامل قرار دارد و در ایام تعطیل نیز مشغول به‌کار خواهد بود.



شجاعی با بیان اینکه ستاد مردمی نیز آماده دریافت مشکلات و بررسی آن است، ادامه داد: مشکلی هم در زمینه کشیک نانوایی‌ها نیست و هماهنگی لازم در این زمینه وجود دارد.



معاون گردشگری شرکت سیاحتی علیصدر نیز در ادامه تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی کاهش سفر در سطح کشور، از همه دستگاه‌های ذیربط خواستاریم هماهنگی لازم برای جذب گردشگر را انجام دهند.



مسعود ملکی بر نصب بنر خیر مقدم در ورودی‌های شهر تأکید کرد و گفت: در نوروز سال گذشته بیشترین نارضایتی در زمینه جریمه تخلفات رانندگی مسافران بوده که در این زمینه خواستاریم اغماض شود.

 



انتهای پیام


9691417
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است