علمی فناوری 12:02 - 01 شهریور 1393
با امضای تفاهم‌نامه معاونت علمی و صندوق ضمانت تعاون محقق شد
تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون برای تضمین اجرایی شدن تسهیلات به شرکتهای دانش بنیان امضا شد.

افزایش ضمانت شرکتهای دانش‌بنیان تا 70 میلیارد ریال

به گزارش سرویس علمی ایسنا، دکتر علیرضا دلیری، معاون توسعه و مدیریت منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم امضای تفاهم نامه بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون، افزود: این تفاهم‌نامه با هدف ضمانت شرکتهای دانش بنیان حوزه تعاون و یا شرکت های دانش بنیانی که به صورت تعاونی اداره می‌شوند، امضا شد تا پرداخت تسهیلات به این شرکت‌ها تضمین شود.

وی تصریح کرد: بر اساس اینکه برای پرداخت تسهیلات شرکتهای دانش بنیان با موانعی روبه‌رو بودیم، نیاز داشتیم که تکلیف ضمانتنامه این شرکتها را مشخص کنیم با توجه به اینکه بانک ضمانت صندوق‌های دولتی را قبول دارد، به همین دلیل با سه صندوق ضمانت دولتی موجود در کشور یعنی صندوق ضمانت صادرات، صندوق ضمانت صنایع کوچک و صندوق ضمانت تعاون تفاهم نامه امضا کردیم.

به گفته دلیری، ارائه تسهیلات به شرکتهای دانش بنیان قدم اول بود و در قدم بعدی باید پرداخت تسهیلات به آنها را تضمین می کردیم که این تفاهم نامه ها با همین هدف امضا شد.

وی خاطرنشان کرد: در هفته گذشته با صندوق های ضمانت صادرات و صندوق ضمانت صنایع کوچک تفاهم نامه امضا کردیم و امروز هم با صندوق ضمانت تعاون این تفاهم نامه را امضا کردیم تا از این طریق، پرداخت تسهیلات به شرکت های دانش بنیان را تضمین کرده باشیم.

معاون توسعه و مدیریت منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص تسهیلات پرداختی به شرکت های دانش بنیان، بیان کرد: صندوق ضمانت تعاون تعهد داده که تا سقف پنج میلیارد تومان ضمانت نامه این شرکت ها صادر کند و مبلغ ضمانت‌نامه‌های خود را که برای دیگر شرکتها 70 درصد است، برای شرکتهای دانش بنیان تا 80 درصد صادر کند.

ضمانت‌نامه‌های شرکتهای دانش بنیان را تا هفت میلیارد تومان افزایش می دهیم

همچنین، مهندس مهدی حسین‌زاده، مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون نیز در این مراسم، گفت: صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون ضمانت پرداخت تسهیلات به شرکت های دانش بنیان را از پنج میلیارد تومان به هفت میلیارد تومان افزایش می دهد.

وی افزود: طرح های دانش بنیان در کشور بسیار اهمیت دارند و نقش بسزایی در توسعه کشور ایفا می کنند به همین دلیل حمایت و ضمانت این طرح ها باید جزء اولویت ها قرار گیرد.

حسین‌زاده، با اشاره به اقدامات خوب در خصوص حمایت از این شرکتها در کشور، تصریح کرد: پارک های علم و فناوری و شهرک های علمی که در کشور وجود دارند، عملکرد خوبی دارند و این موضوع نشاندهنده این است که حمایت از شرکت های دانش بنیان و مخترعان توسعه کشور را تضمین خواهد کرد.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون بیان کرد: پیشنهاد می دهیم که شرکت های دانش بنیان بیشتر به صورت تعاونی اداره شوند؛ زیرا معمولا این نوع شرکت ها در حوزه بازاریابی و حضور در بازارهای داخلی و خارجی تخصصی ندارند و به همین دلیل نیاز به حضور کارشناسانی در این زمینه دارند تا مشاوره‌هایی دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر شرکت های دانش بنیان از مشاورین مالیاتی، بازاریابی و حقوقی استفاده کنند، بهتر می توانند کالای تولیدی خود را به فروش برسانند؛ البته باید فکری برای حفظ مالکیت فکری این مخترعان نیز داشت تا افراد و مشاوران نتوانند این مالکیتها را سرقت کنند.

انتهای پیام


4540703
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوگل قصد دارد به‌زودی جزئیات کامل اندروید ۱۵، اندروید TV و ور او اس ۵ را اعلام کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدتی پس از گوشی گلکسی A54، حالا یک به‌روزرسانی غیرمنتظره برای A35 نیز منتشر شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رقابت بیش از یک میلیون نفر از داوطلبان ۵ گروه آزمایشی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ امروز پایان یافت، کنکوری‌ها نیمه اول مردادماه منتظر نتیجه اولیه آزمون خود باشند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گروهی از متخصصان در مؤسساتی از جمله دانشگاه «هوکایدو»‌ ژاپن می‌گویند بنابر نتایج یک مطالعه گسترده، باکتری‌های مقاوم به دارو ممکن است از جامعه انسانی به محیط‌های آبی و حیات وحش منتقل شوند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نوعی نانوحباب مغناطیسی موسوم به اسکایرمیون، به عنوان گزینه آتی برای تولید بیت‌های کامپیوتر‌ها است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سندرم ناخن زرد یک بیماری نادر است که ناخن‌های دست و پا را درگیر می‌کند و معمولا افراد بالای ۵۰ سال به این عارضه دچار می‌شوند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دفترچه سوالات نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در گروه‌های آزمایشی علوم تجربی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد و کلید اولیه سوالات نیز از سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) در دسترس خواهد بود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سامسونگ تابستان امسال دستگاه‌های پوشیدنی جدیدی را معرفی خواهد کرد که احتمالاً هوش مصنوعی نقش مهمی در آنها ایفا می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در فاصله ۵۰ تا ۶۰ میلیون سال نوری از زمین، انفجار‌های ستارگانی مرموزی در کهکشان NGC ۴۳۸۳ رخ می‌دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» موجودات فضایی و جستجو برای حیات فرازمینی منبع دائمی کنجکاوی برای انسان‌ها به طور کلی و دانشمندان به طور خاص بوده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است