استانی 00:35 - 04 اسفند 1397

نخستین جشنواره عرق طارونه کشور برگزار شد

بابک بهادرپور دبیر جشنواره عرق طارونه کشور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و می‌تواند احیاگر آیین‌ها و سنت‌ها باشد و در این راستا برنامه‌های متنوعی را داریم.

وی اضافه کرد: این جشنواره قرار بود در فروردین ماه و همزمان با جشنواره رنگینک خرمای کشور برگزار شود اما به دلیل گستردگی فعالیت‌ها در هر دو جشنواره و تداخل برنامه‌ها در سال اول برگزاری آن امکان برگزاری همزمان دو جشنواره میسر نبود.

دبیر جشنواره عرق طارونه کشور بیان کرد: یکی دیگر از دلایل برگزاری پیش‌ازموعد جشنواره عرق طارونه این بود که طارونه و غلاف خوشه خرما که از آن عرق تهیه می‌کنند در اسفندماه فراوان‌تر بود.

وی ادامه داد: در این جشنواره ۲۹۲ لیتر عرق اعلای درجه یک تهیه شد که در بخش داوری پذیرفته و برگزیدگان آن انتخاب شدند و قرار است در نوروز ۹۸ و همزمان با جشنواره رنگینک خرمای کشور جوایز آنها اهدا شود.

بهادرپور با اشاره به اینکه داوری این جشنواره بعهده محبوبه شهسواری، حبیب الله بهادرپور و صدیقه شعبانی بود، افزود: در این جشنواره در بخش کیفیت ماه نساء رضایی، در بخش مقدار در لیتر منیژه کشاورز و در بخش رعایت بهداشت لشکری به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند.

پیش از این و در سال‌های قبل جشنواره رنگینک خرمای کشور و جشنواره برداشت خرمای استان بوشهر توسط گروه سپنتا برگزار شده بود و امروز از نخستین جشنواره عرق طارونه کشور هم رونمایی شد.


10061437
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است