سیاسی 12:15 - 31 مرداد 1393
با صدور نامه‌ای به روحانی
رئیس مجلس در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خرید خودروی خارجی توسط نهادریاست‌جمهوری را مغایر قانون دانست.

لاریجانی خرید خودروی خارجی توسط نهاد ریاست‌جمهوری را مغایر قانون اعلام کرد
به گزارش عرش نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور خرید خودروی خارجی توسط نهاد ریاست‌جمهوری را مغایر قانون دانست.



 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جناب آقای دکتر روحانی



 

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران



 

بازگشت به رونوشت تصویب‌ نامه هیئت محترم وزیران به شماره 40350/ت50541 هـ مـورخ 15/4/1393، مـوضـوع: «خرید خودرو توسـط نهاد ریاسـت جمـهوری»، متعـاقب بررسـی‌ها و اعلام نظر مقدماتی «هیئت بررسی و تطبیق مصوّبات دولت با قوانین» و مستنداً به صـدر ماده واحده و تبصـره (4) الحاقی به «قـانون نحوه اجراء اصـول هشـتاد و پنجم (85) و یکصد و سی و هشتم (138) قانون اساسی‌ جمهوری اسلامی ایران و اصلاحات بعدی» و ماده (10) آیین‌نامه اجرایی‌ آن، ‌مراتب متضمّن اعلام نظر قطعی جهت اقدام لازم در مهلت مقرر‌ قانونی و اعلام نتیجه به این جانب ابلاغ می‌گردد.



 

بدیهی است پس از انقضای یک هفته مهلت مقرر در ‌قانون، آن بخش از مصوبه که مورد ایراد قرار گرفته است، ملغی‌الاثر خواهد بود.



 

«نظر به بنـد «الف» مـاده (30) قانون تنظیم بخشـی از مقـررات مالی دولت ـ مصوب 1380ـ ناظر به مجاز بودن دستگاه‌های اجرایی به خرید خودروهای سواری تولید داخل و توجهاً به تبصره ذیل بند «الف» همین ماده که به موجب آن، صرفاً نیروی انتظامی و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مستثنی از شمول ممنوعیت خرید خودروی سواری خارجی بوده و نهاد ریاست جمهوری، مشمول مستثنیات شمارش‌شده در قانون نمی‌باشد، بنابراین، متن مصوبه و مشخصات خودروهای مندرج در جدول مربوط، تا آنجا که ناظر به امکان خرید خودروهای سواری خارجی توسط نهاد ریاست‌جمهوری می‌باشد، مغایر با قانون است.»



 

رئیس مجلس شورای اسلامی



 

علی لاریجانی

4533575
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مجلس با لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (STC) به داوری موافقت کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مجلس، سازمان امور مالیاتی را موظف کرد مجموع درآمد‌های متعلق به هر شخص غیرتجاری را برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نمایندگان مجلس شورای اسلامی موعد پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه را تعیین کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» جبهه مستقلین و اعتدالگرایان ایران از لیست انتخاباتی خود در مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تهران رونمایی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» جبهه مستقلین و اعتدالگرایان ایران از لیست انتخابانی خود در مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس در تهران رونمایی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نمایندگان مجلس سازوکار و شروطی را برای معافیت از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه برای نقل و انتقال املاک با کاربری غیرمسکونی تعیین کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قالیباف گفت: قانون مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی برای ایجاد آرامش در بازار‌ها و کُند کردن تیغ سوداگران است و فقط یک درصد از جامعه را دربرمی‌گیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بین‌الملل گفت: وظیفه تمامی رسانه‌های آزادی‌خواه جهان این است که اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین را پوشش دهند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی یکی از دستورکارهای امروز مجلس شورای اسلامی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران از ورود مجمع نمایندگان این استان به مشکلات اداره کل انتقال خون خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است