استانی 18:57 - 29 آذر 1393
مشهد - ایرنا - استاندار خراسان رضوی گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان سازمان اصلی و مادر در زمینه تولید اخبار و اطلاعات در کشور باید از تکثر رسانه ای موجود که می تواند یک تهدید باشد به عنوان فرصت بهره برده و زمینه هماهنگی بین خبرگزاریها را ایجاد کند.

«علیرضا رشیدیان» روز شنبه در دیدار با مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) در مشهد افزود: ضعف اساسی در عرصه خبر را نبود کار حرفه ای خبرنگاری و خبرسازی دانست.



وی گفت: حفظ اعتماد مردم از امور خیلی مهم است که گاه با ارسال خبرهای ضعیف به این امر توجهی نمی شود در حالی که اعتماد مردم مساله ای نیست که اگر سلب شود به آسانی به جای خود بازگردد.



استاندار خراسان رضوی افزود: افکار عمومی از اموری است که برای مدیریت آن برنامه مدونی در کشور وجود ندارد بطور مثال بر تولید غذا دستگاههایی چون استاندارد، بهداشت و درمان نظارت دارند اما استانداردی برای تولید خبر در کشور وجود ندارد که امید است ایجاد شود.



مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) نیز در این دیدار گفت:



مدل رسانه در ارائه اطلاعات باید اقناعی، مبتنی بر اعتمادسازی و نگاه نیز آسیب شناسانه باشد.



«محمد خدادی» افزود: در اعمال این نگاه نیز باید ابتدا نقاط قوت و سپس نقاط ضعف را با دیگاه اصلاحی بیان کرد.



وی گفت: رسانه ها بعضا نه «خبر» بلکه «نظر» تولید می کنند و این امر مغایر با تولیدات حرفه ای و کاربردی اطلاعات در مسیر توسعه کشور است.



مدیرعامل ایرنا در ادامه اظهارداشت: خبرگزاری جمهوری اسلامی در مسائل گوناگون اطلاعات را جمع بندی کرده و به مردم و مسوولان در قالبهای مختلف ارائه می دهد.



وی با بیان این که «ایرنا» کار مخاطره شناسی و جریانسازی خبری را برای دولت و نظام انجام می دهد گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی از اصلی ترین متولیان جریان اطلاعات در کشور است.



خدادی افزود: بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران، رهبر معظم انقلاب و نیز رییس جمهوری تاکید داشته و دارند که «ایرنا» رسانه نظام است همانگونه که دولت، دولت نظام جمهوری اسلامی می باشد.



خدادی در ادامه از برنامه توسعه دفاتر خارجی ایرنا در بخشهای مختلف جهان خبر و ادامه داد: این دفاتر با رویکرد جدید در کشورهای مختلف در حال فعال شدن هستند لذا به زودی دفاتر خبری «ایرنا» در الجزایر، مصر، فرانسه، دوبی و اربیل فعال می شوند.



وی همچنین با اشاره به انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2016 میلادی از سوی سازمان آیسسکو، آمادگی سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی را برای همکاری در این زمینه و تحقق هر چه بهتر هدف آن اعلام کرد.



مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) از دیروز جمعه 29 آذر ماه به منظور حضور و سخنرانی در «همایش بین المللی بسیج و رسانه» به مشهد سفر کرده است.



این همایش با حضور 214 نفر از مدیران عالی رسانه ها شامل معاونین و مدیران شبکه های رسانه ملی و واحد مرکزی خبر و سردبیران بخشهای خبری، مدیران عامل خبرگزاریها و روزنامه ها، مسوولان پایگاههای شاخص خبری و رسانه های جهان اسلام که در ایران دفتر دارند برگزار شد.



مدیرعامل ایرنا در چارچوب این سفر همچنین امروز شنبه 30 آذر ماه با امام جمعه مشهد دیدار و تبادل نظر کرد.



«محمد خدادی» شهریور ماه سال 1392 طی حکمی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سمت مدیرعاملی سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی منصوب شد.



1922/660 / 1539

انتهای پیام /*


5456920
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است