اقتصادی 13:39 - 03 آذر 1394
معاون فروش گروه خودروسازی سایپا با اعلام اینکه بخشنامه عدم تحویل خودروهای امانی به مشتریان ارتباطی با خودروهای فروش رفته با وام 25 میلیون تومانی ندارد گفت که فروش‌های انجام شده با این تسهیلات نیز تا زمانی که فاکتور نشود تحویل نخواهد شد و این امر هم به تامین اعتبار از سوی بانک مرکزی منوط است.

شرط تحویل خودروهای فروش رفته با وام 25 میلیونی
به گزارش سایپا نیوز و به نقل از ایسنا، تقی‌زاده در گفت‌وگو با این خبرگزاری، با اشاره به بخشنامه ابلاغ شده به نمایندگی‌ها برای توقف تحویل خودروهای امانی اظهار کرد: خودروی امانی خودروهای بدون پلاک و بیمه هستند که طبق بخشنامه راهور ناجا از تحویل آنها جهت جلوگیری از انجام تخلف و یا تصادفات احتمالی معذوریم و در این مورد الزام قانونی وجود دارد.



وی با بیان اینکه این بخشنامه مربوط به ۱۰ سال پیش است که دائم آن را برای یادآوری به نمایندگی‌ها تکرار می کنیم افزود: برخی از نمایندگی‌ها به دلیل عدم گنجایش پارکینگ و یا آشنایی با مشتری خودروهای امانی را تحویل می دهند که خلاف قانون است. ولی با این حال ابلاغ این بخشنامه که با دوره فروش اقساطی خودرو با وام ۲۵ میلیون تومانی همزمان شده ارتباطی با آن ندارد.



تحویل خودروهای فروش رفته با وام ۲۵ میلیونی به شرط تامین مالی

معاون فروش گروه سایپا به بیان توضیحاتی در مورد خودروهای فرخته شده با تسهیلات ۲۵ میلیونی نیز پرداخت و گفت: این خودروها هم تا زمانی که فاکتور نشود قابل تحویل نیست که فاکتور آن هم منوط به دریافت مبلغ آن یعنی تامین اعتبار از سوی بانک مرکزی است. چراکه باید ابتدا فاکتور، صدور سند و پلاک بگیرد بعد تحویل شود.



وی در رابطه با زمان یک ماهه تحویل خودروهای فروش رفته با تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی نیز این گونه توضیح داد که زمانی که پول کامل به حساب خودرو ساز وارد و تامین مالی بانک ها انجام شود از آن تاریخ یک ماه فرصت داریم که خودرو را تحویل دهیم.



به گفته وی تمام تولیدات از روز ثبت نام تا کنون برای تامین خودروی این طرح انبار شده و به محض اینکه سیستم بانکی تامین مالی انجام دهد ظرف یک هفته تا ۱۰ روز اول حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد تعهدات انجام خواهد شد.





چگونگی تامین مالی فروش های مازاد

معاون فروش گروه سایپا در مورد تعیین تکلیف خودروهایی که خودرو سازان تا ۲۰ هزار دستگاه بالاتر از سقف تعیین شده بانک مرکزی بفروش رسانده اند هم بیان کرد: هنوز سهمیه بندی اینکه هر خودروساز می تواند از این تسهیلات استفاده کند مشخص نیست ولی به هر حال ما به قراردادی که متقاضی در نمایندگی دارد متعهد هستیم و در نهایت یا از طریق تامین مالی بانکها و یا از طریق خود شرکت به تعهدات خود عمل می کنیم.



تقی زاده توضیحی هم درباره توقف فروش نقدی برخی از خودروهای شرکت های خودروسازی ارائه و عنوان کرد: با توجه به اینکه باید ابتدا تعهدات قبلی خود به ویژه در مورد خودروهای فروش رفته با تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی انجام و تا یک ماهه دیگر تحویل شود اولویت را برای تامین کالای این بخش‌ها قرار داده ایم. بنابراین درحال حاضر خودروهایی که در انبار داریم و تولیدات یک ماه آینده را برای متقاضیان قبلی قرار داده و تا هنگامی که فروش‌های انجام شده تحویل نشود هیچ تعهد جدیدی ایجاد نخواهیم کرد.

7421509
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر نفت: ۱۰۰ میلیون فوت مکعب تاکنون از مشعل‌ها جمع آوری شده و طی ۳ سال آینده دیگر هیچ مشعلی در پالایشگاه و پتروشیمی‌های کشور نخواهیم دید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر جهاد کشاورزی از خرید بیش از ۶۰ هزار تن دانه‌های‌ روغنی در کشور خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: محور کرج _ چالوس به دلیل عملیات تعمیر و نگهداری و آزاد راه تهران _ پردیس به دلیل نصب دوربین تا ۲۰ اردیبهشت ماه مسدود است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: سامانه بارشی جدید از سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه از غرب وارد کشور می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی مرکز مبادله گفت: با برگزاری ۲۱ حراج حضوری جمعا ۲۸۹۶ کیلوگرم شمش طلا در مرکز مبادله ایران معامله شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی صنعت برق گفت: صاحبان دستگاه‌های استخراج رمز ارز از زمانی که مشخص شود به صورت غیرمجاز از برق استفاده کرده‌اند، تا صد برابر تعرفه‌های برق مشمول جریمه می‌شوند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بیست و دومین حراج شمش طلا روز سه شنبه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر راه و شهرسازی گفت: مولدسازی دارایی‌ها شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در دستور کار قرار گرفت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل اتحادیه مرغداران میهن گفت: با توجه به مازاد تولید بر نیاز کشور، ماهانه حداقل ۱۰ هزارتن تخم مرغ توسط پشتیبانی امور دام باید خرید تضمینی شود تا بازار به تعادل برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان فضایی کشور گفت: تصویربرداری ماهواره پارس ۱ می‌تواند در کمتر از ۱۰۰ روز ۹۵ درصد از اراضی کشور را انجام دهد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است