استانی 17:37 - 12 خرداد 1399

۴۰ میلیارد تومان از اعتبارات هزینه ای جذب نشده است

به گزارش خبرنگار مهر، علی شهریار پور بعد از ظهر دوشنبه در ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گفت: براساس گزارش هواشناسی در آینده با ۶۵ درصد خشکسالی در استان مواجه می‌شویم که تمام فعالیت‌های اقتصادی استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و نباید هنگام وقوع به دنبال برآورد خسارت باشیم بلکه باید از هم اکنون این خسارت برآورد شده و تأمین اعتبار صورت گیرد.

وی با بیان اینکه اکنون استان‌های زاگرس نشین کشور با آتش سوزی جنگل‌ها مواجه هستند؛ ادامه داد: اکنون اعتباراتی با رویکرد اطفا حریق توزیع می‌شود اما نباید تصور شود که استان مشکلی ندارد و نیازمند اعتبارات هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از نظر ماشین‌آلات و نیروهای انسانی برای اطفای حریق مشکل داریم و موارد پیشگیرانه نیز باید انجام شود تا سهم استان از این اعتبارات مشخص شود.

وی با بیان اینکه در سطح کشور سند ملی بحران آماده شده و باید این سند در استان هم تدوین شود، گفت: پیش بینی شده است که در آینده هر نوع اعتبارات پیشگیری در این سند دیده شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: استان دارای خطرات متعددی است که باید جذب منابع را به خوبی در نظر داشت.

وی گفت: ۴۰ میلیارد تومان از منابع هزینه‌ای در استان جذب نشده و شرایط عملکردی خوبی در کشور برای استان نخواهد بود لذا باید هرچه سریع‌تر در این زمینه اقدام شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری در زمینه غرق‌شدگی نیز گفت: ابعاد این موضع در سطح استان مورد کارشناسی قرار نگرفته و اطلاعات نشان می‌دهد شرایط خوبی در استان نداریم که باید یک کارگروه تخصصی در این زمینه در استان تشکیل شود.

وی ادامه داد: از نظر زیرساختی شرایط طبیعی این حادثه در استان وجود دارد و باید اقدامات و مسیر دستگاه‌هایی مرتبط مشخص شود و در مسیر رفع مشکل اقدام شود.


10556739
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است