بین‌الملل 08:13 - 05 آذر 1393
افغانستان در 24 ساعت گذشته
پیوستن 10 شبه‌نظامی طالبان به روند صلح، تلاش‌ها برای تحکیم روابط تجاری با کشورهای اروپایی، خروج نظامیان انگلیس، و اعلام 1200 کشته در درگیری سال جاری بخشی از مهم‌ترین اخبار 24 ساعته افغانستان را تشکیل می‌دهد.

پیوستن 10 شبه‌نظامی طالبان به روند صلح/ تلاش‌ افغانستان برای توسعه روابط با اروپا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «عبدالحفیظ پروانی» مسئول مطبوعاتی شورای عالی صلح ولایت «پروان» در شمال افغانستان درگفت‌گو با خبرنگاران گفت: 10 شبه‌نظامی طالبان به فرماندهی «ذوالفقار» صبح امروز در منطقه «سیاگرد» این ولایت به روند صلح پیوستند.

وی افزود: این افراد در فعالیت‌های تخریبی و تروریستی در مناطق مختلف این ولایت دست داشته‌اند.

تلاش‌ها برای تحکیم روابط تجاری با کشورهای اروپایی

«وحیدالله ویس»، رئیس همکاری‌های اقتصادی وزارت خارجه افغانستان در نشست مشترک با وزارت اتاق تجارت و صنایع این کشور گفت: تلاش‌ها برای تحکیم روابط تجاری و ترانزیتی با کشورهای اروپایی از راه «لاجورد» از طریق بحیره سیاه ادامه دارد.

وی افزود: مقامات کشورهای ترکمنستان، آذربایجان، گرجستان و ترکیه در این مورد با دولت افغانستان اعلام آمادگی کرده است.

ویس گفت: قرار است در آینده نزدیک با این کشورها تفاهمنامه‌هایی نیز به امضا برسد.

خروج نظامیان انگلیس از افغانستان

نظامیان انگلیس بعد از 13 سال حضور در افغانستان روز گذشته با واگذاری آخرین پایگاه خود به نام «باستیون» به نیروهای امنیتی افغان از فرودگاه بین المللی «قندهار» به کشور خود برگشتند.

1200 کشته حاصل درگیری سال جاری در شمال افغانستان

«محمدنبی الهام»، فرمانده پلیس ولایت «فاریاب» در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: از آغاز سال جاری تا کنون در مناطق مختلف این ولایت 1200 نفر بر اثر درگیری‌ها بین طالبان و نیروهای امنیتی افغان کشته شدند.

وی افزود: از بین این تعداد کشته شده‌ها 527 نفر آنان طالبان، 34 نفر پلیس افغان و باقی کشته شده‌ها افراد غیرنظامی هستند.

ولایت فاریاب در شمال افغانستان در سال‌های اخیر به یکی از مراکز مهم تجمع طالبان تبدیل گردیده و فقر، بیکاری و پائین بودن سطح دانش مردم باعث گردیده است که طالبان به آسانی از بین آنان یارگیری نموده و از آن‌ها برای حملات تروریستی استفاده کنند.

فرماندار منطقه گریزوان این ولایت امروز گفت: 2 روز پیش یک مدرسه دینی که عقاید و افکار طالبانی در آن تدریس می‌شد؛ از طرف شهروندان این منطقه بسته شد و اساتید آن برای تحقیقات بیشتر به نهادهای قضایی معرفی شدند.

کشته و زخمی شدن 37 شبه‌نظامی طالبان در افغانستان

وزارت کشور افغانستان با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در نتیجه عملیات‌های نیروهای امنیتی افغان در ولایت‌های «ننگرهار»، «کاپیسا»، «قندوز»، «زابل»، «میدان وردک»، «لوگر» و «نورستان» در 24 ساعت گذشته، 37 شبه‌نظامی طالبان کشته و 4 نفر دیگر آنان دستگیر شدند.

در این اطلاعیه آمده است: در این عملیات‌ها، 8 حلقه مین و مقداری جنگ افزار سبک و سنگین نیز به دست نیروهای امنیتی افغان افتاده است.

بهبود وضعیت امنیتی بزرگراه کابل-قندهار

«نظیف الله سلطانی»، سخنگوی تیپ 203 «تندر» ولایت «غزنی» در جنوب افغانستان امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در طول مدت یک ماه گذشته که مسئولیت تامین امنیت بزرگراه کابل-قندهار به سربازان ارتش واگذار شده است، وضعیت امنیتی این بزرگراه روز به روز رو به بهبود است.

وی افزود: فعلا وضعیت امنیتی این بزرگراه بهتر از قبل شده و بمب‌گذاری و حملات طالبان به کاروان نظامیان خارجی و داخلی کاهش یافته است.

بزرگراه کابل -قندهار از جاده‌های مواصلاتی مهم افغانستان می‌باشد این بزرگراه به طول بیش از 400 کیلومتر از ولایت‌های میدان وردک، غزنی، زابل و قندهار می‌گذرد.


5272420
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع پاکستان در اجلاس سازمان همکاری شانگهای با ابراز نگرانی عمیق نسبت به وضعیت غزه، توقف این جنگ و نیز حل و فصل مناقشه فلسطین را خواستار شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» عفو بین‌الملل روز گذشته سرکوب و تظاهرات دانشجویان آمریکایی علیه حملات اسرائیل در نوار محاصره شده غزه توسط مقامات دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» عفو بین‌الملل روز گذشته سرکوب و تظاهرات دانشجویان آمریکایی علیه حملات اسرائیل در نوار محاصره شده غزه توسط مقامات دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» به گفته یک مقام سازمان ملل برای پاکسازی آوار غزه ۱۴ سال زمان با ۱۰۰ کامیون نیاز است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع فرانسوی اعلام کردند که دانشجویان موسسه مطالعات سیاسی پاریس هم در اعتراض به جنگ غزه کلاس‌های خود را به حالت تعلیق درآورده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع فرانسوی اعلام کردند که دانشجویان موسسه مطالعات سیاسی پاریس هم در اعتراض به جنگ غزه کلاس‌های خود را به حالت تعلیق درآورده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پس از دعوت چین از جناح‌های فلسطینی برای حضور در نشستی تحت عنوان «آشتی ملی»، جنبش مقاومت اسلامی حماس موافقت خود را با این دعوت اعلام کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد از دولت‌ها خواست برای جلوگیری از فاجعه بیشتر در غزه، تحریم‌هایی را علیه اسرائیل اعمال کنند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس بررسی کارشناسان، شبهاتی مبنی بر سرقت اعضای بدن قربانیان مدفون در گور‌های دسته جمعی توسط رژیم صهیونیستی وجود دارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» انصارالله یمن اعلام کرد در طول ۲۰۲ روز تجاوز اسرائیل به غزه، حدود ۱۰۲ کشتی اسرائیل، آمریکا و انگلیس مورد حمله قرار گرفتند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است