ورزشی 01:06 - 08 فروردین 1396
پینگ‌پنگ در سالی که گذشت
پینگ‌پنگ هر چند نتوانست در المپیک ریو انتظارات را آنچنان بر آورده کند، اما در ادامه‌ راه شاهد روند رو به رشد این رشته بودیم و صعود نوشاد عالمیان به رده 71 جهان یکی از بهترین اتفاقات برای پینگ پنگ در روز های آخر سال بود.

جبران نتایج المپیک با صعود به رده 71 پینگ‌پنگ جهان

به‌ گزارش ‌ایسنا، فدراسیون پینگ‌پنگ سال 95 را بسیار خوب شروع کرد، اما در  المپیک ریو نتوانست انتظارات را تا حدودی بر آورده کند. با این حال در ادامه‌ راه دوباره روند رو به رشدی را در پیش گرفت و شاهد بازی‌های خوبی از ملی‌پوشان در تورهای جهانی بودیم.

 آغاز سال جدید با کسب سه سهمیه  المپیک

در اواخر فروردین ماه نوشاد و نیما عالمیان و ندا شهسواری توانستند  سهمیه  المپیک بگیرند که حضور سه نماینده از ایران در  المپیک ریو موفقیتی محسوب می‌شد.

در کنار این مساله حضور دو برادر در رقابت‌های پینگ‌پنگ  المپیک اولین بار بود که اتفاق می افتاد از این رو خبر حضور نوشاد و نیما در ریو حتی در سایت‌های خارجی نیز بازتاب داشت.

 وداع زود هنگام در  المپیک ریو

برای  المپیک انتظارها از نوشاد عالمیان بیشتر از دو نماینده دیگر بود. نوشاد که در  المپیک لندن بازی‌های خوبی را انجام داده بود، تصور می‌شد با توجه به پختگی که به دست آورده در  ریو نیز نمایش خوبی از خود نشان بدهد، اما نوشاد و نیما آن طور که باید انتظارات را بر آورده نکردند و حتی بازی فوق‌العاده‌ای هم از خود نشان ندادند.

نوشاد پس از یک دور استراحت بازی دوم را واگذار  کرد. نیما عالمیان نیز ابتدا نماینده بسیار جوان آمریکا را مغلوب کرد، اما در دور دوم برابر بازیکن رومانی شکست خورد بنابراین پینگ‌پنگ وداع زود هنگامی با المپیک داشت.

 حضور پر رنگ در تورهای جهانی و صعود چشمگیر نوشاد در رنکینگ

پس از  المپیک و انتقادهایی که نسبت به عملکرد نمایندگان ایران شد ، شاهد حضور پر رنگ پینگ‌پنگ بازان در تورهای جهانی بودیم که همین موضوع به بهتر شدن وضعیت آنها در رنکینگ کمک کرد. خود بازیکنان نیز هر چه جلوتر می رفتند بازی‌های بهتری انجام می دادند. پس از آن رنکینگ نوشاد عالمیان دو رقمی و شرایط بقیه نیز بهتر شد. در حال‌ حاضر نوشاد عالمیان 71 ، نیما عالمیان 133  و افشین نوروزی 225 جهان هستند.

البته نباید برگزاری تورهای ایرانی مانند شیراز، اصفهان و اراک هم که باعث شد شاهد رقابت بازیکنان رده‌های سنی مختلف با یکدیگر باشیم را نادیده گرفت.

نوید شمس ، آینده تنیس روی میز ایران

یکی دیگر از مهم‌ترین  اتفاقات تنیس روی میز در سال 95 ظهور پدیده‌ای به نام نوید شمس، نونهال ایرانی بود که در مسابقات هوپس جهان قهرمان شد. او در تور ایرانی اراک هم برابر نیما عالمیان بازی بی نظیری به نمایش گذاشت و با نتیجه‌ چهار بر سه بازی را واگذار کرد. رقابت‌ او با نیما بارها در فضای مجازی دست به دست شد و این بازیکن نونهال مورد تشویق همه قرار گرفت.

 در انتظار حضور حریفان تمرینی قوی

یکی از مهم‌ترین نیازهای پینگ‌پنگ بازان ایران داشتن حریفان تمرینی قوی است. از این رو فدراسیون نفراتی را به ایران آورد که "لی هو" اولین نفر آنها بود. این بازیکن چینی الاصل سنگاپور از لحاظ فنی توقعات را بر آورده کرد، اما به دلیل مبلغ بالایی که درخواست کرده بود فعلا حضورش منتفی است.

"ژانگ جونتیان"، دومین نفری بود که به ایران آمد و اکنون نیز در تیم شهدای آتش نشان بازی می‌کند. "وی یانگ کو، نان هووا و چن ژانگ"  نیز دیگر نفراتی بودند که به ایران سفر کردند اما پس از  بررسی سطح آنها فقط یک نفر توانست نظرها را جلب کرد که چن ژانگ هم اکنون در تیم شهدای  آتش نشان بازی می‌کند. البته فدراسیون اعلام کرده به دنبال آوردن بازیکنان دیگری هم هست تا به  آماده شدن ملی‌پوشان برای رویدادهای مهم سال آینده کمک کنند.

 پینگ‌پنگ  سال 95 در یک نگاه:

- مهم‌ترین اتفاق سال: کسب سه سهمیه  المپیک

- غیر منتظرترین اتفاق سال: وادع زود هنگام نوشاد و نیما از  المپیک ریو

- ورزشکار سال: نوشاد عالمیان با صعود به رده 71 جهان

- پدیده سال : نوید شمس

- رکورد و تاریخ سازی: حضور دو برادر برای نخستین بار در پینگ‌پنگ  المپیک و کسب عنوان قهرمانی نونهالان جهان

- مهم ترین رویدادهای پیش‌رو: قهرمانی آسیا و جهان و بازی‌های کشورهای اسلامی

انتهای پیام


8952716
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس گفت: برند معنوی قابل عرضه در هیچ بورسی نیست، اما متاسفانه این برند را فروختند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی با انجام ۷ بازی امروز (جمعه ۷ اردیبهشت) برگزار می‌شود و تیم پرسپولیس به مصاف آلومینیوم می‌رود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم بسکتبال شهرداری گرگان در نخستین دیدار فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا با نتیجه ۹۰ بر ۶۵ مقابل الریاضی لبنان شکست خورد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مهاجم تیم الاتحاد کلبا امارات احتمال دارد فصل آینده پیراهن استقلال تهران را بر تن کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فدراسیون والیبال مصطفی کارخانه را به عنوان مشاور عالی فنی خود و دبیر کمیته فنی این فدراسیون انتخاب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نفرات برتر پنج وزن نخست چهل و چهارمین دوره رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز مشخص شدند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم مس رفسنجان با پیروزی مقابل پیکان در ضربات پنالتی راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرجیو کونسیسائو سرمربی تیم فوتبال پورتو قراردادش را تا سال ۲۰۲۸ با این تیم تمدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» در اولین روز رقابت‌های جام جهانی پاراتیراندازی که در کره جنوبی در حال برگزاری است، نماینده ایران در ماده تفنگ بادی ایستاده بانوان در جایگاه هشتم قرار گرفت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کاروان ووشو ایران موفق به کسب ۲۰ مدال رنگارنگ در رقابت‌های انتخابی جام جهانی در چین شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است