استانی 08:48 - 11 مرداد 1393
سالاری مطرح کرد:
بوشهر - خبرگزاری مهر: استاندار بوشهر گفت: ظرفیت تولید پرورش میگوی استان بوشهر تا یکسال آینده دو برابر می‌شود.

افزایش دو برابری ظرفیت تولید پرورش میگوی استان بوشهر تا یکسال آینده

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سالاری عصر جمعه در نشست مسئولان استان بوشهر با اشاره به اینکه استان بوشهر در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گرفته است، اظهار داشت: گام‌های بسیار مهمی به منظور توسعه استان بوشهر برداشته شده و مسئولان استان همواره در این زمینه از همه توان خود استفاده می‌کنند.

وی در ادامه با تقدیر از تلاش ها و پیگیری‌های امام جمعه بوشهر، تصریح کرد: همه مسئولان باید برای توسعه استان از همه تلاش خود استفاده کنند و تعامل و همراهی بسیار خوبی در این زمینه در استان وجود دارد و این موضوع باعث شتاب بیشتر در توسعه استان شده است.

استاندار بوشهر به برخی از تلاش‌های صورت گرفته برای توسعه و پیشرفت استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: یکی از مهمترین نیازهای استان بوشهر، اتصال استان به شبکه ریلی کشور است که گام‌های بسیار مهمی برای آن صورت گرفته است و به زودی خبرهای خوبی برای این منظور و اجرای آزادراه بوشهر شیراز برای مردم خواهیم داشت.

توسعه ظرفیت‌های آموزش عالی در استان بوشهر

وی همچنین از تلاش برای توسعه ظرفیت‌های آموزش عالی در استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه خلیج فارس بوشهر یکی از موارد بسیار مهمیاست که به دنبال تحقق ان هستیم.

سالاری با اشاره به عدم افزایش ظرفیت‌های دانشگاه خلیج فارس نسبت به گذشته، بیان داشت: مصوبه تاسیس دانشگاه صنعتی بوشهر نیز باید اجرایی شود تا شاهد راه‌اندازی این دانشگاه باشیم.

وی همچنین از تلاش و برنامه ریزی برای راه‌اندازی دانشکده مهندسی هسته‌ای خبر داد و خاطرنشان ساخت: تعامل بسیار خوبی بین مسئولان استان بوشهر و مسئولان نیروگاه اتمی صورت گرفته است که می‌تواند در توسعه استان نقشی اساسی داشته باشد.

استاندار بوشهر با اشاره به توافقات صورت گرفته برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز نیروگاه اتمی بوشهر از نیروهای بومی استان، افزود: باید از ظرفیت نیروی انسانی استان برای این مهم به خوبی استفاده کنیم.

جنگل‌کاری اراضی اطراف نیروگاه اتمی بوشهر

وی ادامه داد: با توافق سازمان انرژی اتمی ایران با استانداری بوشهر مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برای تربیت نیروهای ماهر نیروگاه اتمی بوشهر اجرا می‌شود که آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.

سالاری ادامه داد: اراضی اطراف نیروگاه اتمی بوشهر جنگل‌کاری خواهد شد که سرمایه‌گذار طرح برای راه‌اندازی کارخانه چوب و استفاده از پساب فاضلاب بوشهر برای تامین آب این طرح برنامه‌ریزی کرده است.

وی از افزایش دو برابری ظرفیت تولید پرورش میگو در استان تا یکسال آینده خبر داد و افزود: برنامه ریزی مناسبی در این زمینه صورت گرفته است که شاهد افزایش اراضی پرورش میگو در استان خواهیم بود.


4368491
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است