علمی فناوری 12:08 - 23 بهمن 1394
در هفته‌ای که گذشت اخبار متعددی از جمله دستگیری عامل شایعه استامینوفن های کشنده،اختلاف 3 برابری تعرفه و پرداخت در تخت همراه بیمار، انتظار 14 هزار پرستار برای استخدام و... در حوزه سلامت منتشر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از دستگیری عامل پخش شایعه استامینوفن‌های کشنده با نام دگلوفین یا باکلوفن در یکی از شهرستان‌ها خبر داد و گفت: این شایعه از یک سال پیش به طور گاه‌گاه منتشر می‌شد. تا اینکه سرانجام عامل آن در یکی از شهرستان‌ها دستگیر شد اما هنوز انگیزه وی از انتشار این شایعه مشخص نشده است. 


بیش از اندازه ناراحت شدم ولی پشیمان نیستم 
قاضی زاده هاشمی گفت: به خاطر کاستی‌های بیمارستان مشهد و مشکلات بیماران در این بیمارستان بیش از اندازه ناراحت شدم. وقتی مردم در رنج هستند و می‌توان با یک کار ساده که ارتباطی هم به مسائل مالی ندارد، از مشکلات مردم کاست و این کار انجام نمی‌گیرد جا دارد که انسان ناراحت شود.البته شاید می‌شد واکنشم نوع دیگری باشد.


متد تعرفه‌گذاری، غیرعلمی و غیرمنصفانه است 
زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی با گلایه از اینکه بیمه ها برای اینکه هزینه ها را تقبل نکنند، به سمت ساده سازی پیش می روند، ابراز داشت: وقتی خدمات متنوع شود، بار مالی دارد و متاسفانه مشکل ما و وزارت بهداشت در شورای عالی بیمه، داشتن تنها یک رای است که بارها به آن اعتراض کردیم. تمام تلاش ما لحاظ شدن تمام تعرفه ها در کتاب بود که البته با وجود اشکالات موجود و قدیمی بودن آن، باز به خوبی تعریف شد.


دسترسی عادلانه به خدمات سلامت پس از انقلاب اسلامی 
معاون درمان وزیر بهداشت گفت: یکی از اهداف انقلاب اسلامی، بالا بردن سطح سلامت و ایجاد شرایط لازم برای دسترسی عادلانه و فراگیر آحاد مردم به خدمات بهداشتی درمانی مناسب بود.


اختلاف 3 برابری تعرفه و پرداخت در تخت همراه بیمار 
سعید معنوی رئیس اداره سیاست گذاری تعرفه و نظام پرداخت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در خصوص تعرفه تخت همراه بیمار بیان کرد: اختلاف قیمت دریافتی و تعرفه تخت همراه بیمار در بخش خصوصی تا 3 برابر تعرفه رسمی کشور هم اعلام شده است. این اختلاف قیمت در شهر تهران از 150 تا 180 هزار تومان هم گزارش شده است. 


استقرار کامل طرح ملی شناسایی آلاینده‌ها تا پایان سال 95 
حسین رستگار یک آزمایشگاه مرجع سلامت سازمان غذاو دارو در خصوص طرح وزارت بهداشت برای کنترل آلاینده‌ها بیان کرد: طرح مشترکی بین وزارت بهداشت و مرکز همکاری‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مبنی بر شناسایی آلاینده‌ها و تقلبات صورت گرفته است که تا پایان سال 95 به طور کامل مستقر خواهد شد.


بیش از 90 درصد روغن‌های سویا تراریخته است 
حسین رستگار رئیس آزمایشگاه مرجع سلامت سازمان غذا و دارو گفت: بیش از 90 درصد تولیدات روغن سویا تراریخته است.


افزایش سهم ایران از بازار جهانی حلال 
دیناروند رییس سازمان غذا و دارو گفت: استفاده از نشان حلال برای ورود شرکت‌ها به بازارهای جهانی لازم است.ما برای توسعه مفهوم تعاون در کنار وزارت کار هستیم و مطابق با وظیفه قانونی خود برای صدور مجوز تسهیلات لازم را ارائه می‌کنیم.


میرزا بیگی: هیچ پرستار جویای کاری بیکار نیست 
معاون پرستاری وزیر بهداشت گفت: امکان ندارد پرستار جویای کاری در محل خدمت بیکار باشد.


14هزار پرستار در انتظار استخدام 
محمد شریفی مقدم قائم مقام سازمان نظام پرستاری گفت: 14 هزار نفر نیروی پرستار جویای کار داریم و بیمارستان‌ها شدیدا مشکل کمبود پرستار دارند و این مشکل در خود وزارت بهداشت است که توان جذب پرستارها را ندارد.


دستیابی به فناوری تولید دو ابزار پزشکی
صفوی رییس اداره تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت:هفته‌ اول اسفند،از دو ابزار پزشکی که در تشخیص بیماری‌های قلبی عروقی و خونگیری کاربرد دارند، رونمایی می‌شود.


توزیع سل‌سپت در داروخانه‌ها از سر گرفته شد 
رسول دیناروند رییس سازمان غذا و دارو درخصوص داروی سل‌سپت گفت: تولید داروی سل‌سپت به دلیل مشکلات فنی متوقف شده بود که هفته‌ گذشته پس از 400 روز، تولید داخلی سل‌سپت توسط یک شرکت داخلی تحت لیسانس سوئیس آغاز شده است. همچنین توزیع این دارو به داروخانه‌ها صورت گرفت و این دارو توسط داروخانه‌ها در سراسر کشور توزیع می‌شود.  


برچسب اصالت به حوزه تجهیزات پزشکی رسید 
سیدحسین صفوی رییس اداره تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو از ورود برچسب اصالت به حوزه تجهیزات پزشکی خبر داد و گفت: با توجه به قانون قاچاق، سازمان غذا و دارو مکلف شده است که روی محصولات سلامت محور شناسه ردیابی نصب کند، در همین راستا برچسب‌گذاری اصالت در حوزه تجهیزات پزشکی آغاز شده و اولین قدم برچسب‌گذاری ایمپلنت‌های ارتوپدی است.


لباس اورژانس‌ عملیاتی‌تر می‌شود 
رئیس اداره اورژانس پیش بیمارستانی از پیشنهاد طرح تغییر رنگ و فرم لباس اورژانس پیش‌بیمارستانی کشور خبر داد.




انتهای پیام/



7676139
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوگل قصد دارد به‌زودی جزئیات کامل اندروید ۱۵، اندروید TV و ور او اس ۵ را اعلام کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدتی پس از گوشی گلکسی A54، حالا یک به‌روزرسانی غیرمنتظره برای A35 نیز منتشر شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رقابت بیش از یک میلیون نفر از داوطلبان ۵ گروه آزمایشی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ امروز پایان یافت، کنکوری‌ها نیمه اول مردادماه منتظر نتیجه اولیه آزمون خود باشند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گروهی از متخصصان در مؤسساتی از جمله دانشگاه «هوکایدو»‌ ژاپن می‌گویند بنابر نتایج یک مطالعه گسترده، باکتری‌های مقاوم به دارو ممکن است از جامعه انسانی به محیط‌های آبی و حیات وحش منتقل شوند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نوعی نانوحباب مغناطیسی موسوم به اسکایرمیون، به عنوان گزینه آتی برای تولید بیت‌های کامپیوتر‌ها است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سندرم ناخن زرد یک بیماری نادر است که ناخن‌های دست و پا را درگیر می‌کند و معمولا افراد بالای ۵۰ سال به این عارضه دچار می‌شوند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دفترچه سوالات نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در گروه‌های آزمایشی علوم تجربی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد و کلید اولیه سوالات نیز از سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) در دسترس خواهد بود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سامسونگ تابستان امسال دستگاه‌های پوشیدنی جدیدی را معرفی خواهد کرد که احتمالاً هوش مصنوعی نقش مهمی در آنها ایفا می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در فاصله ۵۰ تا ۶۰ میلیون سال نوری از زمین، انفجار‌های ستارگانی مرموزی در کهکشان NGC ۴۳۸۳ رخ می‌دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» موجودات فضایی و جستجو برای حیات فرازمینی منبع دائمی کنجکاوی برای انسان‌ها به طور کلی و دانشمندان به طور خاص بوده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است