بین‌الملل 15:04 - 30 اردیبهشت 1398
سخنگوی کرملین در کنفرانسی خبری به بیان مواضع مسکو در خصوص برخی رخدادهای اخیر نظیر آغاز به کار رئیس جمهور جدید اوکراین و اظهاراتش در مراسم تحلیف، رسوایی اخیر علیه معاون صدر اعظم اتریش و اعتراف ترامپ به حمله سایبری آمریکا علیه روسیه در زمان برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره پرداخت.

پسکوف: بحث بازگرداندن کریمه مطرح نیست/رسوایی اتریش ارتباطی به روسیه ندارد

به گزارش ایسنا، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز دوشنبه در همین راستا به صحبتهای اخیر رئیس جمهور جدید اوکراین درباره کریمه واکنش نشان داده و بر تعلق داشتن این منطقه به روسیه تاکید کرد.

او خاطر نشان کرد: شبه جزیره کریمه جزو مناطق روسیه بوده و بنابراین هیچ صحبتی در خصوص بازگرداندن آن به اوکراین مطرح نیست.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور جدید اوکراین امروز بعد از به جا آوردن مراسم تحلیف در اظهاراتی گفت، در دوره ریاست جمهوری خود تلاش خواهد کرد منطقه شبه‌جزیره کریمه و همچنین منطقه جدایی‌طلب دونباس را مجدداً تحت کنترل اوکراین قرار دهد.

پسکوف در ادامه گفت‌وگو با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره این اظهارات زلنسکی گفت: در ارتباط با مساله هویت شبه جزیره کریمه ما بارها تاکید کردیم که هیچ بحثی درباره آن وجود ندارد و در این خصوص صحبتی برای مطرح کردن نیست. این منطقه‌ای متعلق به فدراسیون روسیه است.

منطقه شبه جزیره کریمه در سال ۲۰۱۴ بعد از برگزاری یک همه‌پرسی در این منطقه از اوکراین جدا و به روسیه ملحق شد.

با این حال اوکراین و کشورهای غربی کریمه را به عنوان خاک روسیه به رسمیت نشناختند.

سخنگوی کرملین در ادامه خاطر نشان کرد، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه قصد دارد به زلنسکی نه به خاطر آغاز ریاست جمهوری‌اش بلکه به خاطر نخستین موفقیت‌هایش در حل درگیری‌ها در منطقه دونباس و ارتقای روابط با روسیه تبریک بگوید.

پسکوف در پاسخ به سوالی درباره این که آیا پوتین بعد از تحلیف زلنسکی قصد تبریک گفتن به او را دارد و این که نظر کرملین درباره مواضع زلنسکی درباره دونباس و کریمه چیست، گفت: رئیس‌جمهور پوتین به زلنسکی اولین موفقیت‌هایش در حل درگیری داخلی در جنوب شرق اوکراین و همچنین اولین موفقیتش در عادی‌سازی روابط اوکراین با روسیه را تبریک خواهد گفت.

پسکوف افزود: موضوع دونباس در جنوب شرق اوکراین یک مشکل داخلی مربوط به خود اوکراین است که رئیس جمهور اوکراین می‌تواند و باید آن را بر پایه یک طرح روشن مطابق با توافقنامه‌های مینسک حل کند.

سخنگوی کرملین در ادامه گفت: فعلاً ایجاد تماس در سطوح عالی بین مقامات روسیه و اوکراین در دستور کار قرار ندارد.

پسکوف اظهار کرد: در حال حاضر هیچ گونه ایجاد ارتباط و تماسی بین اوکراین و روسیه در دستور کار قرار ندارد.

سخنگوی کرملین همچنین در اظهاراتش به مناقشه رسوایی اخیر علیه معاون صدر اعظم اتریش با انتشار یک ویدیو از دیدار او با یک تاجر زن روسی نیز واکنش نشان داد و تاکید کرد، روسیه هیچ ارتباطی با این رسوایی ندارد.

پسکوف در ادامه به خبرنگاران گفت: من ارزیابی در خصوص منتشر شدن این ویدئو نمی‌توانم داشته باشم زیرا این رسوایی هیچ ارتباطی با فدراسیون روسیه و دولت و رئیس جمهور آن ندارد. ما به صورت قطعی نمی‌دانیم این زن چه کسی است و این که آیا تبعه روسیه است یا خیر. بنابراین این ماجرا هیچ ارتباطی با ما ندارد و نمی‌تواند داشته باشد.

در جریان این رسوایی فایل ویدئویی منتشر شد که در آن معاون صدراعظم اتریش در سال ۲۰۱۷ ظاهراً به دیدار یک تاجر زن روس رفته و به او پیشنهاد اعطای قراردادها و معاملات پرسود در آینده در ازای حمایتش از حزب او در انتخابات اتریش نشان می‌دهد.

سخنگوی کرملین در عین حال به صحبتهای اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مورد وقوع حمله سایبری آمریکا به روسیه در زمان انتخابات میان‌دوره‌ای 2018 پرداخته و اظهار کرد: روسیه هرگز مرتکب جرایم سایبری نشده و در مقابل دست داشتن آمریکا در جرایم سایبری به صورت رسمی تأیید شده است.

دونالد ترامپ اخیراً در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز اعتراف کرد، در جریان انتخابات میان‌دوره‌ای سال ۲۰۱۸ کنگره آمریکا او در انجام حمله سایبری به روسیه دخیل بوده است.

پسکوف گفت: در این مورد ما شاهد تأیید شدن رسمی دست داشتن واشنگتن در حملات سایبری هستیم در حالی که قبلاً هم گفته‌ایم و الان هم می‌گوییم و بعدا هم خواهیم گفت که روسیه هیچ ارتباطی با جرایم سایبری ندارد.

او همچنین عنوان کرد، نمی‌داند منظور ترامپ از این حمله سایبری کدام حمله سایبری بوده است.

انتهای پیام


10131941
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه آمریکا در سفر به پکن از دولت چین خواست که از نفوذ خود برای کنترل نقش ادعایی ایران در تشدید بحران فعلی منطقه تغییر رفتار خطرناک پیونگ‌یانگ استفاده کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع پاکستان در اجلاس سازمان همکاری شانگهای با ابراز نگرانی عمیق نسبت به وضعیت غزه، توقف این جنگ و نیز حل و فصل مناقشه فلسطین را خواستار شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» عفو بین‌الملل روز گذشته سرکوب و تظاهرات دانشجویان آمریکایی علیه حملات اسرائیل در نوار محاصره شده غزه توسط مقامات دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» عفو بین‌الملل روز گذشته سرکوب و تظاهرات دانشجویان آمریکایی علیه حملات اسرائیل در نوار محاصره شده غزه توسط مقامات دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» به گفته یک مقام سازمان ملل برای پاکسازی آوار غزه ۱۴ سال زمان با ۱۰۰ کامیون نیاز است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع فرانسوی اعلام کردند که دانشجویان موسسه مطالعات سیاسی پاریس هم در اعتراض به جنگ غزه کلاس‌های خود را به حالت تعلیق درآورده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع فرانسوی اعلام کردند که دانشجویان موسسه مطالعات سیاسی پاریس هم در اعتراض به جنگ غزه کلاس‌های خود را به حالت تعلیق درآورده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پس از دعوت چین از جناح‌های فلسطینی برای حضور در نشستی تحت عنوان «آشتی ملی»، جنبش مقاومت اسلامی حماس موافقت خود را با این دعوت اعلام کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد از دولت‌ها خواست برای جلوگیری از فاجعه بیشتر در غزه، تحریم‌هایی را علیه اسرائیل اعمال کنند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس بررسی کارشناسان، شبهاتی مبنی بر سرقت اعضای بدن قربانیان مدفون در گور‌های دسته جمعی توسط رژیم صهیونیستی وجود دارد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است